Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis na tiskové konferenci Hondy v Japonsku promluvil o vzájemné spolupráci a důvěře v to, že společně ve Formuli 1 uspějí.
"V roce 1966 byla výzva v F1 úplně odlišná. Honda tehdy byla ohromně inovativní, ambiciózní. O několik let později jsem zažil první vítězství Hondy v 11 velkých cenách. Později jsem se spojil s Hondou.
V roce 1988 jsme zahájili nejúspěšnější sezónu v historii motorsportu - z 16 závodů jsme jich 15 vyhráli. Byl to ohromný úspěch, kterému předcházela velmi úzká spolupráce s Hondou při vývoji turbomotoru, který jsme využívali s tak velkým úspěchem," připomíná šéf McLarenu na úvod dnešní tiskové konference v Tokyu.
"Když jsme se v roce 2013 spojili a začali znovu budovat fenomenální vztah, jenž zahrnuje výzvu v podobě kulturních rozdílů, vytvoření důvěry lidské úrovni, mezi inženýry. Celá věc se začala vracet - jaké to je spolupracovat s Hondou. Jde o velmi odhodlanou společnost.
Výzva roku 2015 je zkrátka obrovská. Naši soupeři mají jeden rok náskok, což výzvu zvýrazňuje. Pravidla pro pohonné jednotky nebyla nikdy tak složitá. Nejen pro motor, ale i pro ERS systém - oba spolu musí komunikovat a fungovat, aby produkovali optimální výkonnost. To představuje výzvu pro společnosti s odlišným kulturním zázemím. Tomu se věnujeme již 2 roky," pokračuje Dennis.
První závod se blíží, tlak stoupá a Dennis věří, že McLaren s Hondou uspěje (foto: Mclaren)
"Blíží se první velká cena, tlak se zvyšuje, očekávání jsou vysoká - u fanoušků, pilotů, sponzorů a médií, vše je intenzivnější. My jsme připraveni. Uspějeme, protože historie ukazuje, že Honda vždy uspěla. Hodláme znovu vytvořit tak silné partnerství, jako v minulosti. Pevně věřím, že společně vyhrajeme mistrovství světa, ne v příliš vzdálené budoucnosti.
První výzvou bude vyhrát velkou cenou. V krátkodobém horizontu půjde o to, abychom byli v Austrálii a získali co nejlepší výsledek," dodává výkonné ředitel McLarenu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.