Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis na tiskové konferenci Hondy v Japonsku promluvil o vzájemné spolupráci a důvěře v to, že společně ve Formuli 1 uspějí.
"V roce 1966 byla výzva v F1 úplně odlišná. Honda tehdy byla ohromně inovativní, ambiciózní. O několik let později jsem zažil první vítězství Hondy v 11 velkých cenách. Později jsem se spojil s Hondou.
V roce 1988 jsme zahájili nejúspěšnější sezónu v historii motorsportu - z 16 závodů jsme jich 15 vyhráli. Byl to ohromný úspěch, kterému předcházela velmi úzká spolupráce s Hondou při vývoji turbomotoru, který jsme využívali s tak velkým úspěchem," připomíná šéf McLarenu na úvod dnešní tiskové konference v Tokyu.
"Když jsme se v roce 2013 spojili a začali znovu budovat fenomenální vztah, jenž zahrnuje výzvu v podobě kulturních rozdílů, vytvoření důvěry lidské úrovni, mezi inženýry. Celá věc se začala vracet - jaké to je spolupracovat s Hondou. Jde o velmi odhodlanou společnost.
Výzva roku 2015 je zkrátka obrovská. Naši soupeři mají jeden rok náskok, což výzvu zvýrazňuje. Pravidla pro pohonné jednotky nebyla nikdy tak složitá. Nejen pro motor, ale i pro ERS systém - oba spolu musí komunikovat a fungovat, aby produkovali optimální výkonnost. To představuje výzvu pro společnosti s odlišným kulturním zázemím. Tomu se věnujeme již 2 roky," pokračuje Dennis.
První závod se blíží, tlak stoupá a Dennis věří, že McLaren s Hondou uspěje (foto: Mclaren)
"Blíží se první velká cena, tlak se zvyšuje, očekávání jsou vysoká - u fanoušků, pilotů, sponzorů a médií, vše je intenzivnější. My jsme připraveni. Uspějeme, protože historie ukazuje, že Honda vždy uspěla. Hodláme znovu vytvořit tak silné partnerství, jako v minulosti. Pevně věřím, že společně vyhrajeme mistrovství světa, ne v příliš vzdálené budoucnosti.
První výzvou bude vyhrát velkou cenou. V krátkodobém horizontu půjde o to, abychom byli v Austrálii a získali co nejlepší výsledek," dodává výkonné ředitel McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.