Giancarlo Minardi, bývalý vlastník týmu F1, kritizuje týmy, které hlasovaly proti návrhu Marussie, aby mohla závodit s letošním autem.
Během jednání strategické skupiny, která zasedla minulý týden, hlasovaly "tři nebo čtyři" týmy proti návrhu, který mohl na startovní rošt vrátit Marussii jako Manor. I když se tým odmítá vzdát, tak toto rozhodnutí bylo tvrdou ránou a minimálně pozdrželo jeho návrat do F1.
Giancarlo Minardi je teď na ty týmy, které hlasovaly proti, nazlobený a vzkazuje jim, ať se podívají na ně, jaké pro ně samotné mohlo takové rozhodnutí mít dopady. "[Rozhodnutí bylo] absurdní," napsal Ital na své webové stránce. "Díky hlasování proti ostatní malé týmy doufaly, že by si rozdělily peníze, které patří Marussii.
Možná ale neumí počítat do desíti. Vyřazení dvou 'popelek' - Marussie a Caterhamu - znamená, že na startu bude méně týmů. To znamená, že zadní řada bude teď patřit týmům s podstatně vyššími rozpočty a ambicemi (třeba samotná Force India, Sauber nebo Lotus), což bude mít obchodní dopady na jejich image."
V roce 2001 vstoupil do F1 s Minardi Alonso, tehdy jezdil na chvostu pole... (foto: Fernando Alonso)
Minardi má zkušenosti s vedením týmu s nízkým rozpočtem, jeho tým následně koupil Red Bull a udělal z něj Toro Rosso. Podle něj nejsou tato sobecká rozhodnutí v F1 výjimkou. Podle něj ale malé týmy hrají v F1 důležitou roli a vyzývá velké týmy, aby si uvědomily, jaké dopady bude jejich rozhodnutí z dlouhodobého hlediska mít.
"Situace mi připomíná sezonu 96 a 97, kdy jsem velmi tvrdě bránil důležitost malých týmů. Argumentoval jsem, že bez týmů s velkou touhou závodit, avšak malým rozpočtem - který se však v budoucnu třeba povede zajistit, skončí v poslední řadě velký výrobce. Tato situace se znovu opakovala i po roce 2000.
Výrobci nebudou čekat roky, až jejich tým vyroste a dosáhne dobrých výsledků. Jejich týmy mají krátkodobé obchodní a marketingové účely. Jenže z dlouhodobého hlediska jsme o ně všechny přišli. Doufám, že to [Marussia] není konečné rozhodnutí a že logika věci zůstává stejná teď, jako byla dříve. Věřím, že F1 stále potřebuje tyto malé týmy, které třeba časem najdou finance a zažijí úspěchy."
...o 7 let později už s monopostem Toro Rosso - které vzešlo z Minardi - slaví Vettel vítězství v Itálii (foto: Scuderia Toro Rosso)
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.