Giancarlo Minardi, bývalý vlastník týmu F1, kritizuje týmy, které hlasovaly proti návrhu Marussie, aby mohla závodit s letošním autem.
Během jednání strategické skupiny, která zasedla minulý týden, hlasovaly "tři nebo čtyři" týmy proti návrhu, který mohl na startovní rošt vrátit Marussii jako Manor. I když se tým odmítá vzdát, tak toto rozhodnutí bylo tvrdou ránou a minimálně pozdrželo jeho návrat do F1.
Giancarlo Minardi je teď na ty týmy, které hlasovaly proti, nazlobený a vzkazuje jim, ať se podívají na ně, jaké pro ně samotné mohlo takové rozhodnutí mít dopady. "[Rozhodnutí bylo] absurdní," napsal Ital na své webové stránce. "Díky hlasování proti ostatní malé týmy doufaly, že by si rozdělily peníze, které patří Marussii.
Možná ale neumí počítat do desíti. Vyřazení dvou 'popelek' - Marussie a Caterhamu - znamená, že na startu bude méně týmů. To znamená, že zadní řada bude teď patřit týmům s podstatně vyššími rozpočty a ambicemi (třeba samotná Force India, Sauber nebo Lotus), což bude mít obchodní dopady na jejich image."
V roce 2001 vstoupil do F1 s Minardi Alonso, tehdy jezdil na chvostu pole... (foto: Fernando Alonso)
Minardi má zkušenosti s vedením týmu s nízkým rozpočtem, jeho tým následně koupil Red Bull a udělal z něj Toro Rosso. Podle něj nejsou tato sobecká rozhodnutí v F1 výjimkou. Podle něj ale malé týmy hrají v F1 důležitou roli a vyzývá velké týmy, aby si uvědomily, jaké dopady bude jejich rozhodnutí z dlouhodobého hlediska mít.
"Situace mi připomíná sezonu 96 a 97, kdy jsem velmi tvrdě bránil důležitost malých týmů. Argumentoval jsem, že bez týmů s velkou touhou závodit, avšak malým rozpočtem - který se však v budoucnu třeba povede zajistit, skončí v poslední řadě velký výrobce. Tato situace se znovu opakovala i po roce 2000.
Výrobci nebudou čekat roky, až jejich tým vyroste a dosáhne dobrých výsledků. Jejich týmy mají krátkodobé obchodní a marketingové účely. Jenže z dlouhodobého hlediska jsme o ně všechny přišli. Doufám, že to [Marussia] není konečné rozhodnutí a že logika věci zůstává stejná teď, jako byla dříve. Věřím, že F1 stále potřebuje tyto malé týmy, které třeba časem najdou finance a zažijí úspěchy."
...o 7 let později už s monopostem Toro Rosso - které vzešlo z Minardi - slaví Vettel vítězství v Itálii (foto: Scuderia Toro Rosso)
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.