Giancarlo Minardi, bývalý vlastník týmu F1, kritizuje týmy, které hlasovaly proti návrhu Marussie, aby mohla závodit s letošním autem.
Během jednání strategické skupiny, která zasedla minulý týden, hlasovaly "tři nebo čtyři" týmy proti návrhu, který mohl na startovní rošt vrátit Marussii jako Manor. I když se tým odmítá vzdát, tak toto rozhodnutí bylo tvrdou ránou a minimálně pozdrželo jeho návrat do F1.
Giancarlo Minardi je teď na ty týmy, které hlasovaly proti, nazlobený a vzkazuje jim, ať se podívají na ně, jaké pro ně samotné mohlo takové rozhodnutí mít dopady. "[Rozhodnutí bylo] absurdní," napsal Ital na své webové stránce. "Díky hlasování proti ostatní malé týmy doufaly, že by si rozdělily peníze, které patří Marussii.
Možná ale neumí počítat do desíti. Vyřazení dvou 'popelek' - Marussie a Caterhamu - znamená, že na startu bude méně týmů. To znamená, že zadní řada bude teď patřit týmům s podstatně vyššími rozpočty a ambicemi (třeba samotná Force India, Sauber nebo Lotus), což bude mít obchodní dopady na jejich image."
V roce 2001 vstoupil do F1 s Minardi Alonso, tehdy jezdil na chvostu pole... (foto: Fernando Alonso)
Minardi má zkušenosti s vedením týmu s nízkým rozpočtem, jeho tým následně koupil Red Bull a udělal z něj Toro Rosso. Podle něj nejsou tato sobecká rozhodnutí v F1 výjimkou. Podle něj ale malé týmy hrají v F1 důležitou roli a vyzývá velké týmy, aby si uvědomily, jaké dopady bude jejich rozhodnutí z dlouhodobého hlediska mít.
"Situace mi připomíná sezonu 96 a 97, kdy jsem velmi tvrdě bránil důležitost malých týmů. Argumentoval jsem, že bez týmů s velkou touhou závodit, avšak malým rozpočtem - který se však v budoucnu třeba povede zajistit, skončí v poslední řadě velký výrobce. Tato situace se znovu opakovala i po roce 2000.
Výrobci nebudou čekat roky, až jejich tým vyroste a dosáhne dobrých výsledků. Jejich týmy mají krátkodobé obchodní a marketingové účely. Jenže z dlouhodobého hlediska jsme o ně všechny přišli. Doufám, že to [Marussia] není konečné rozhodnutí a že logika věci zůstává stejná teď, jako byla dříve. Věřím, že F1 stále potřebuje tyto malé týmy, které třeba časem najdou finance a zažijí úspěchy."
...o 7 let později už s monopostem Toro Rosso - které vzešlo z Minardi - slaví Vettel vítězství v Itálii (foto: Scuderia Toro Rosso)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.