Renault dle konstruktéra Red Bullu, Adriana Neweyho, konečně připustil, že na Mercedes v minulé sezóně ztrácel kolem 10 % výkonu, jak rakouský tým odhadoval. Nelíbí se mu současná pravidla, která kladou příliš velký důraz na motory.
"Myslím, že Renault nyní akceptoval, nebo prohlásil, že jejich výkonnostní deficit se pohyboval kolem 10 %, což je v souladu s našimi odhady z vlastních analýz. Samozřejmě, že došli ke svému názoru, jde ale o velké číslo a pro Renault to není lehké překonat ve velmi krátké době," uvádí Newey.
"Podle mě odvedli velmi dobrou práci při vývoji motoru během zimy, ale 10% ztrátu během několika měsíců nepřekonáte - a to je pozice, ve které se momentálně nacházíme. Je lepší než minulý rok, ale stále znatelně za tím, kdy byl minulý rok Mercedes - a to samozřejmě nebereme v potaz to, na co přišli během zimy," odhaluje Brit.
Renault letos tvrdí, že jeho nová pohonná jednotka Energy F1-2015 dosahuje výkonu kolem 850 koní - oproti minulému roku se tedy zlepšila o 90 koní. Podle Neweyho ale Mercedes již loni dosahoval více a během zimy také nespal. I když se ostatním výrobcům zřejmě podařilo náskok o něco snížit, přesto se očekává, že si německý tým svou dominanci přenese i do sezóny 2015.
Taková je povaha motorového odvětví - mají mnohem delší zaváděcí dobu, pomalejší vývojové křivky než výrobci šasi, protože díly vyžadují pro výrobu tak dlouhý čas," pokračuje technický ředitel Red Bullu, který minulý týden v Jerezu ujel pouze 735 km. Horší byl už jen McLaren (350 km), ale Mercedes ujel o 1550 km více.
"Tento rok pro nás bude docela náročný a já si myslím, že se to dostalo trochu mimo kontrolu. F1 by podle mě měla být směsicí výkonnosti jezdce, šasi a motoru. Jenže současná pravidla se příliš přiklonila na stranu motoru, protože pro šasi platí velmi restriktivní pravidla. Pokud tedy výrobce motoru získá výhodu, pak je to pro výrobce šasi těžké odvést dostatečnou práci na tom, aby to překonal," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Letošní pohonná jednotka Renaultu podle Neweyho zaostává i za tou loňskou Mercedesu(foto: Red Bull Racing)
"Samozřejmě, že mezi šasi existují rozdíly, jak jsme viděli minulý rok. Nejsem si jistý tím, že loni měla všechna auta Mercedesu stejné motory, pokud jde o software a palivo, ale Renaulty to tak rozhodně měly. Nemůžu komentovat vozy Ferrari.
Mezi auty poháněnými Renault ve výkonnosti byly rozdíly. Tím netvrdím, že ve výkonnosti [ostatních] šasi rozdíly nejsou - samozřejmě, že ano. Ale je to těžší najít ten poslední kousek," soudí Newey.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.