Force India přiznává, že neúčast Marussie by pro ni byla finančně výhodná. Pokud ale požádá o účast v letošním šampionátu řádně, je ochotna svůj zamítavý postoj znovu zvážit.
Jak jsme vás včera informovali, týmy včera při zasedání Strategické skupiny F1 v Paříži projednávali žádost Marussie o účast v šampionátu 2015 s loňským vozem. Force India byla proti, protože projekt Marussie podle ní nestojí na pevných základech.
A svůj požadavek měla předložit pořádně - žádost místo toho zaslala v jednostránkovém dopise bez detailů týkající se vlastnictví týmu, jeho financování či podpory insolvenčních správců. Zástupce ředitele Force Indie, Rob Fernley, proto nebyl spokojený s informacemi, kterými Marussia svůj požadavek podložila.
"Nechceme ztrácet týmy, ale jednou z podmínek pro schválení bylo, že jasně doloží udržitelnost svého programu a to, kdo za ním stojí. Kde jsou tedy finance? Kdy přejdou na auto 2015? Chtělo to pořádnou prezentaci a návrh, o kterém by se dalo přemýšlet. Na nic se nevymlouvám, ale je to na žádajícím týmu, aby přesvědčil ostatní," vysvětluje zamítavé stanovisko indické stáje Fernley.
Na otázku, zda by byli ochotní svůj postoj vůči Marussii změnit, pokud by podala řádnou žádost, odpovídá: "Museli bychom. Tento proces byl uzavřen, ale stejně jako všechno v životě - pokud jste odmítnutí jednou, tak se vrátíte a uděláte to pořádně." Zdůrazňuje, že Force nebyla proti principu, aby se Marussia vrátila, ale proti způsobu, jakým svou žádost podala.
Force India hlasovala proti účasti Marussie s loňským vozem - dala si vlastní gól?(foto: Sahara Force India)
Jde o peníze až v první řadě?Uvědomuje si, jakou nelibost si tím vysloužili u fanoušků F1, podle nichž krátkozrace kvůli penězům upřednostnili vlastní zájmy před zájmem sportu. Přiznává, že jejich postoj finance ovlivnily, nebyly podle něj ale tím nejdůležitějším faktorem.
"Je tam nějaký prvek finančního stimulu pro toto rozhodnutí? Samozřejmě, že je. Lhal bych, kdybych řekl, že ne. Musíme se zaměřit na přežití nezávislých týmů, které zůstaly. Force Indii to pomůže.
Ale hlavní je to, že pokud by Marussia svůj návrh podala řádně, pak by rozhodnutí mohlo být jiné. My jsme nehlasovali proti kvůli tomu, že nám to přinese navíc 4 miliony liber [150 mil. Kč], to nebylo o tom. Hlasovalo se o tom, zda 'umožníte Marussii jezdit s vozem 2014?'
Ale kde je dokumentace, která by to podpořila. K tomu je třeba spousta ústupků. Nejde o drobné rozhodnutí. Břemeno je na Marussii, ne na Force Indii, aby prezentovala svůj případ. Žel převažují emoce. Bylo by to ode mě špatné, kdybych se rozhodoval na základě emocí, protože si dělám starosti o to, co by mohli říct fanoušci. Nebojíme se dělat obtížná rozhodnutí," dodává Fernley.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.