Force India přiznává, že neúčast Marussie by pro ni byla finančně výhodná. Pokud ale požádá o účast v letošním šampionátu řádně, je ochotna svůj zamítavý postoj znovu zvážit.
Jak jsme vás včera informovali, týmy včera při zasedání Strategické skupiny F1 v Paříži projednávali žádost Marussie o účast v šampionátu 2015 s loňským vozem. Force India byla proti, protože projekt Marussie podle ní nestojí na pevných základech.
A svůj požadavek měla předložit pořádně - žádost místo toho zaslala v jednostránkovém dopise bez detailů týkající se vlastnictví týmu, jeho financování či podpory insolvenčních správců. Zástupce ředitele Force Indie, Rob Fernley, proto nebyl spokojený s informacemi, kterými Marussia svůj požadavek podložila.
"Nechceme ztrácet týmy, ale jednou z podmínek pro schválení bylo, že jasně doloží udržitelnost svého programu a to, kdo za ním stojí. Kde jsou tedy finance? Kdy přejdou na auto 2015? Chtělo to pořádnou prezentaci a návrh, o kterém by se dalo přemýšlet. Na nic se nevymlouvám, ale je to na žádajícím týmu, aby přesvědčil ostatní," vysvětluje zamítavé stanovisko indické stáje Fernley.
Na otázku, zda by byli ochotní svůj postoj vůči Marussii změnit, pokud by podala řádnou žádost, odpovídá: "Museli bychom. Tento proces byl uzavřen, ale stejně jako všechno v životě - pokud jste odmítnutí jednou, tak se vrátíte a uděláte to pořádně." Zdůrazňuje, že Force nebyla proti principu, aby se Marussia vrátila, ale proti způsobu, jakým svou žádost podala.
Force India hlasovala proti účasti Marussie s loňským vozem - dala si vlastní gól?(foto: Sahara Force India)
Jde o peníze až v první řadě?Uvědomuje si, jakou nelibost si tím vysloužili u fanoušků F1, podle nichž krátkozrace kvůli penězům upřednostnili vlastní zájmy před zájmem sportu. Přiznává, že jejich postoj finance ovlivnily, nebyly podle něj ale tím nejdůležitějším faktorem.
"Je tam nějaký prvek finančního stimulu pro toto rozhodnutí? Samozřejmě, že je. Lhal bych, kdybych řekl, že ne. Musíme se zaměřit na přežití nezávislých týmů, které zůstaly. Force Indii to pomůže.
Ale hlavní je to, že pokud by Marussia svůj návrh podala řádně, pak by rozhodnutí mohlo být jiné. My jsme nehlasovali proti kvůli tomu, že nám to přinese navíc 4 miliony liber [150 mil. Kč], to nebylo o tom. Hlasovalo se o tom, zda 'umožníte Marussii jezdit s vozem 2014?'
Ale kde je dokumentace, která by to podpořila. K tomu je třeba spousta ústupků. Nejde o drobné rozhodnutí. Břemeno je na Marussii, ne na Force Indii, aby prezentovala svůj případ. Žel převažují emoce. Bylo by to ode mě špatné, kdybych se rozhodoval na základě emocí, protože si dělám starosti o to, co by mohli říct fanoušci. Nebojíme se dělat obtížná rozhodnutí," dodává Fernley.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.