Většina týmů během schůzky Strategické skupiny F1 sice byly proti tomu, aby se Marussia do letošního šampionátu zapojila s loňským vozem, ta svou snahu o návrat ale nevzdává. Hodlá připravit auto vyhovující novým pravidlům a do sezóny vstoupit od třetího závodu.
Stáj se pokusí dát dohromady upravené auto, které by vyhovovalo letošním drobným změnám týkajícím se nosu, a dorazit do Číny. Se starým to nepůjde - k tomu totiž potřebovala jednomyslných souhlas všech soupeřů, k čemuž ale nedošlo.
Ve hře je totiž také slušný balík peněz, který si za loňskou sezónu zaslouží - v přepočtu kolem 1,25 miliardy Kč. Ty ji náleží za 9. příčku v Poháru konstruktérů, kterou získala poté, co v Monaku dokázala zabodovat - což se Caterhamu ani Sauberu během celého ročníku nepodařilo.
A pokud by se letos postavilo na start jen 9 stájí, pak by za účast každé příslušelo minimálně 1,3 miliardy Kč. Menší týmy, jako je například Force India či Sauber, by nižší počet účastníku uvítali, protože v boji o přežití potřebují každou korunu navíc - proto jsou proti tomu, aby konkurence nastoupila s loňským vozem.
Marussia se nyní snaží upravit svůj vůz z minulého roku tak, aby vyhovoval pravidlům pro sezónu 2015. Je však nereálné, aby stihla první dva závody v Austrálii a v Malajsii. Proto si dle informací Auto Motor und Sportu klade za cíl nastoupit v Číně.
Marussia při svém posledním závodu loni v Rusku (foto: Marussia F1 Team)
Zda se ji to s omezenými zdroji podaří, to je otázkou. Tento týden oznámila, že se našla investory a snaží se dostat z insolvence. Pokud by se jí to podařilo, mohla by se vyhnout osudu, který včera postihl Caterham - definitivnímu konci.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.