Většina týmů během schůzky Strategické skupiny F1 sice byly proti tomu, aby se Marussia do letošního šampionátu zapojila s loňským vozem, ta svou snahu o návrat ale nevzdává. Hodlá připravit auto vyhovující novým pravidlům a do sezóny vstoupit od třetího závodu.
Stáj se pokusí dát dohromady upravené auto, které by vyhovovalo letošním drobným změnám týkajícím se nosu, a dorazit do Číny. Se starým to nepůjde - k tomu totiž potřebovala jednomyslných souhlas všech soupeřů, k čemuž ale nedošlo.
Ve hře je totiž také slušný balík peněz, který si za loňskou sezónu zaslouží - v přepočtu kolem 1,25 miliardy Kč. Ty ji náleží za 9. příčku v Poháru konstruktérů, kterou získala poté, co v Monaku dokázala zabodovat - což se Caterhamu ani Sauberu během celého ročníku nepodařilo.
A pokud by se letos postavilo na start jen 9 stájí, pak by za účast každé příslušelo minimálně 1,3 miliardy Kč. Menší týmy, jako je například Force India či Sauber, by nižší počet účastníku uvítali, protože v boji o přežití potřebují každou korunu navíc - proto jsou proti tomu, aby konkurence nastoupila s loňským vozem.
Marussia se nyní snaží upravit svůj vůz z minulého roku tak, aby vyhovoval pravidlům pro sezónu 2015. Je však nereálné, aby stihla první dva závody v Austrálii a v Malajsii. Proto si dle informací Auto Motor und Sportu klade za cíl nastoupit v Číně.
Marussia při svém posledním závodu loni v Rusku (foto: Marussia F1 Team)
Zda se ji to s omezenými zdroji podaří, to je otázkou. Tento týden oznámila, že se našla investory a snaží se dostat z insolvence. Pokud by se jí to podařilo, mohla by se vyhnout osudu, který včera postihl Caterham - definitivnímu konci.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.