Povede se Ferrari s novou jezdeckou dvojicí Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel dostat znovu na čelo? Fin věří, že se to může povést.
První testy v Jerezu jsou za námi a Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v nových SF15-T se objevovali hned od začátku na čele, když Fin zajel dokonce nejrychlejší kolo celého týdne - více zde. Tento fakt by se však zcela jistě neměl nijak přeceňovat, týmům v prvních testech jde spíše o kontrolu systému a prvotní zkoušky než honbu za nejlepším časem.
Kimi Räikkönen však věří, že Ferrari bude letos profitovat z nové akvizce týmu - Sebastiana Vettela: "Myslím, že týmu pomůže, když mají oba jezdci stejný styl jízdy a způsob práce. Ale jsme teprve na začátku. Vyčkejme." Faktem však je, že styly Räikkönena a Vettela si jsou mnohem podobnější, než tomu bylo vloni s Alonsem.
"Naším cílem je samozřemě opět vystavit silný tým. Musíme táhnout za společný provaz a dostat Ferrari zpět tam, kam patří. Jsem si jistý, že se nám to povede." Poslední vítězství Scuderie je už staré 21 měsíců - v květnu 2013 vyhrál Fernando Alonso VC Španělska. Španěl následně sice vyjel další podiová umístění, ale vítězství bylo vloni hodně vzdálené.
Pro tým je snažší, když má dva jezdce se stejným jízdním stylem (foto: Scuderia Ferrari)
Tuto nevalnou statistiku chtějí 'rudí' vylepšit. Kimi pojede v roce 2015 s vědomím, že bojuje o novou smlouvu, ta současná vyprší na konci sezony: "Rozhodnutí je samozřejmě na Ferrari. Moc na to ale nemyslím. Pokusím se odjet silnou sezonu. A poté uvidíme, co se stane."
Co je pro něj největší motivací v letošním roce? "Určitě mít dobré výsledky. No a pak také, abych si to užíval a bavilo mě to." Jak Kimi jezdí, když ho to baví, ukázal po svém návratu do F1 v barvách Lotusu.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.