Povede se Ferrari s novou jezdeckou dvojicí Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel dostat znovu na čelo? Fin věří, že se to může povést.
První testy v Jerezu jsou za námi a Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v nových SF15-T se objevovali hned od začátku na čele, když Fin zajel dokonce nejrychlejší kolo celého týdne - více zde. Tento fakt by se však zcela jistě neměl nijak přeceňovat, týmům v prvních testech jde spíše o kontrolu systému a prvotní zkoušky než honbu za nejlepším časem.
Kimi Räikkönen však věří, že Ferrari bude letos profitovat z nové akvizce týmu - Sebastiana Vettela: "Myslím, že týmu pomůže, když mají oba jezdci stejný styl jízdy a způsob práce. Ale jsme teprve na začátku. Vyčkejme." Faktem však je, že styly Räikkönena a Vettela si jsou mnohem podobnější, než tomu bylo vloni s Alonsem.
"Naším cílem je samozřemě opět vystavit silný tým. Musíme táhnout za společný provaz a dostat Ferrari zpět tam, kam patří. Jsem si jistý, že se nám to povede." Poslední vítězství Scuderie je už staré 21 měsíců - v květnu 2013 vyhrál Fernando Alonso VC Španělska. Španěl následně sice vyjel další podiová umístění, ale vítězství bylo vloni hodně vzdálené.
Pro tým je snažší, když má dva jezdce se stejným jízdním stylem (foto: Scuderia Ferrari)
Tuto nevalnou statistiku chtějí 'rudí' vylepšit. Kimi pojede v roce 2015 s vědomím, že bojuje o novou smlouvu, ta současná vyprší na konci sezony: "Rozhodnutí je samozřejmě na Ferrari. Moc na to ale nemyslím. Pokusím se odjet silnou sezonu. A poté uvidíme, co se stane."
Co je pro něj největší motivací v letošním roce? "Určitě mít dobré výsledky. No a pak také, abych si to užíval a bavilo mě to." Jak Kimi jezdí, když ho to baví, ukázal po svém návratu do F1 v barvách Lotusu.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.