McLaren se dočká v Barceloně vylepšené pohonné jednotky, která bude mít vyřešeny problémy se spolehlivostí, jež ji trápily při testech v Jerezu.
Japonský výrobce ve Španělsku čelil komunikační potíže mezi jednotlivými elektronickými zařízeními, problémy s čidly, s úrovní oleje či s palivovým čerpadlem. McLaren kvůli tomu s novým vozem MP4-30 ujel za čtyři dny pouze 79 kol (349,8 km).
Japonský výrobce proto pro příští test v Barceloně od 19. února chystá vylepšenou verzi svého motoru. "Tento týden jsme zaznamenali mnoho obtíží, ale před testem v Barceloně je vyřešíme a budeme opět pracovat," slibuje sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Arai.
"Nový motor bude představovat pokrok, protože postupujeme krok za krokem. Některé části budou finální [závodní], ale ne všechny. Stále máme několik testovacích dílů, s konečnou platností je potvrdíme až před Melbourne," vysvětluje.
Araj stále plně důvěřuje tomu, že Honda a McLaren budou v této sezóně předvádět výborné výkony. Potěšilo jej, že se v Jerezu neobjevily žádné vážnější konstrukční chyby: "Nedošlo k žádnému velkému problému. Náš balík je velmi úzký a přiléhavý, ale některé body jsme si už ověřili. Balík je úzký, ale nezaznamenali jsme s ním žádné velké potíže."
Fernando Alonso s McLarenem poháněným Hondou při testech v Jerezu (foto: McLaren)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.