Dnes jednala v Paříži Strategická skupina F1. Výsledkem tohoto jednání je odmítnutí požadavku Marussie, která chtěla startovat i v sezoně 2015 se starým autem. Ještě na začátku jednání šéf FOM, Bernie Ecclestone, poukazoval na to, že Marussia nemá vlastně právo něco takového požadovat.
Konečné slovo ale měly týmy a jejich výsledek byl zamítavý. Dle F1-insider měly být pro povolení startu Marussie týmy McLaren a Ferrari, nicméně povolení pak mělo ztroskotat na nevůli Boba Fernleyho z Force Indie. K zamítnutí tohoto neobvyklého návrhu stačil nesouhlas pouze jednoho týmu.
Proti ale neměla být jen Force India, i z tábora Red Bullu jsme mohli před jednáním sledovat spíše negativní postoje. Důvodem měla být bezpečnost a imageové důvody. Z podobných důvodů měly být nakonec proti i zástupci Lotusu, Sauberu a Toro Rosso. Rozhodnutí tak s největší pravděpodobností zamená konec nadějím na start týmu v ročníku 2015, protože na nějakou větší přestavbu auta není čas.
Týmy, jež se vyslovily protí, mohly být motivovány také finančními důvody, protože Marussia měla za loňskou sezónu nárok na 34 milionů liber. Ty se nyní rozdělí mezi devět zbylých týmů. Letos by je i tak kvůli jejich nižšímu počtu čekala vyšší částka.
Rozhodnutí Strategické skupiny je zřejmě konečnou pro Marussia a rok 2015 (foto: Marussia F1 Team)
Dnes se také ještě jednalo v otázce pohonných jednotek. Tam ale k žádným změnám nedošlo. Naopak: Minimálně až do konce roku 2016 bychom měli vídat nezměněné 1,6l V6 hybridní turbomotry. Týmy ale chtějí od roku 2016 větší aerodynamickou volnost, širší šasi a širší gumy. Jeden ze zúčastněných lidí řekl: "Díky tomu se bude dát s auty jezdit nejen agresivnějí, ale také také budou opět vypadat agresivněji navenek."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.