Dnes jednala v Paříži Strategická skupina F1. Výsledkem tohoto jednání je odmítnutí požadavku Marussie, která chtěla startovat i v sezoně 2015 se starým autem. Ještě na začátku jednání šéf FOM, Bernie Ecclestone, poukazoval na to, že Marussia nemá vlastně právo něco takového požadovat.
Konečné slovo ale měly týmy a jejich výsledek byl zamítavý. Dle F1-insider měly být pro povolení startu Marussie týmy McLaren a Ferrari, nicméně povolení pak mělo ztroskotat na nevůli Boba Fernleyho z Force Indie. K zamítnutí tohoto neobvyklého návrhu stačil nesouhlas pouze jednoho týmu.
Proti ale neměla být jen Force India, i z tábora Red Bullu jsme mohli před jednáním sledovat spíše negativní postoje. Důvodem měla být bezpečnost a imageové důvody. Z podobných důvodů měly být nakonec proti i zástupci Lotusu, Sauberu a Toro Rosso. Rozhodnutí tak s největší pravděpodobností zamená konec nadějím na start týmu v ročníku 2015, protože na nějakou větší přestavbu auta není čas.
Týmy, jež se vyslovily protí, mohly být motivovány také finančními důvody, protože Marussia měla za loňskou sezónu nárok na 34 milionů liber. Ty se nyní rozdělí mezi devět zbylých týmů. Letos by je i tak kvůli jejich nižšímu počtu čekala vyšší částka.
Rozhodnutí Strategické skupiny je zřejmě konečnou pro Marussia a rok 2015 (foto: Marussia F1 Team)
Dnes se také ještě jednalo v otázce pohonných jednotek. Tam ale k žádným změnám nedošlo. Naopak: Minimálně až do konce roku 2016 bychom měli vídat nezměněné 1,6l V6 hybridní turbomotry. Týmy ale chtějí od roku 2016 větší aerodynamickou volnost, širší šasi a širší gumy. Jeden ze zúčastněných lidí řekl: "Díky tomu se bude dát s auty jezdit nejen agresivnějí, ale také také budou opět vypadat agresivněji navenek."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.