Caterham zachráněn nebude - správci jeho majetek včetně loňských monopostů rozprodají v aukci.
Tým se loni dostal po Velké ceně Ruska do finančních problémů a dostal se insolvence. Kvůli ní vynechal závody v USA a v Brazílii, naposledy se ukázal v Abú Zabí ve snaze získat investory. Tým si vyjednal výjimku, aby mohl nastoupit se starým vozem, který by prošel drobnou úpravou nosu tak, aby vyhovoval pravidlům. Jeho nucení správci se ale po neúspěšných jednáních s případnými zájemci nakonec rozhodli vše rozprodat v aukci.
"Dostali jsme instrukce, abychom se chopily aktiv závodního týmu Caterham F1. V série časově omezených online aukcí pokryje závodní vybavení, příslušenství inženýrů, upomínkové předměty F1, IT a komunikace, kancelářský nábytek a také soukromou smlouvou upravenou flotilu závodních tahačů, špičkový závodní simulátor, superpočítač Dell a autoklávy," uvádí zástupci aukční síně Wyles Hardy & Co.
"První aukce se zaměří na závodní podporu a vybavení boxové uličky včetně šasi 2014 a výstavních vozů. Naplánována je na začátek března. Další detaily o prodejních předmětech a termínech budou k nalezení na www.wyleshardy.com/caterhamf1," stojí dále v prohlášení.
A je po parádě - Caterham definitivně končí (foto: Caterham F1 Team)
O některé věci možná projeví zájem Gene Haas, který již získal továrnu Marussie a který má příští rok se svým týmem vstoupit do F1. Příběh Caterhamu se tak po pěti letech závodění dostal do hořkého konce.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.