Sauber v Jerezu pravidelně patřil mezi první dva nejlepší týmy, v úterý byl dokonce nejrychlejší ze všech. Popírá ale, že by se pomocí nízkého množství paliva honil za slávou.
Během uplynulých čtyř dnů byl švýcarský tým dokonce rychlejší než Mercedes. Svá kola vždy zajížděl na měkkých pneumatikách, včera ale Ericsson svůj druhý nejrychlejší čas dosáhl na počátku stintu o 11 kolech - s prázdnou nádrží tedy nejel.
Nakolik Sauber odhalil svou plnou formu? "Měli jsme ještě celkem velký prostor, abych byl upřímný, je to tedy pozitivní. Absolvovali jsme opravdu dobrý test. Velmi dobré bylo, že jsme každý den ujeli spoustu kol a neměli jsme s autem žádné skutečné problémy," uvádí Ericsson pro Autosport.
Stáj z Hinwilu, která využívá pohonné jednotky Ferrari, ujela po Mercedesu (2284,8 km) druhou největší vzdálenost (1 691,5 km) a patřila mezi nejspolehlivější. A během krátké doby v Jerezu dosáhla pokroku. "Auto, které jsem řídil odpoledne, je pocitově o několik kroků lepší než to, s nímž jsem jezdil v neděli," říká švédský mladík.
Podle něj dokázal vyřešit loňské problémy: "Těžko o tom hovořit, protože jsem přišel z Caterhamu a tohle je o docela velký kus napřed. Ale zlepšili jsme se i při srovnání s vozem, který jsem testoval minulý rok v Abú Zabí. Myslím, že auto dosáhlo pokroku. Letos je lepší.
Obecně je stabilnější, a při brzdění a průjezdu zatáčkami poskytuje pilotovi více sebedůvěry. Myslím, že také Ferrari udělalo slušný pokrok s pohonnou jednotkou ve srovnání s tou, s níž jsem jezdil v Abú Zabí. Ale stále si musíme počkat na to, abychom poznali, co mají ostatní."
Marcus Ericsson (vlevo) se svým týmovým kolegou Felipem Nasrema novým vozem C34 (foto: Sauber Motorsport AG)
Rychlost v Jerezu podle Ericssona dodala všem u Sauberu před novou sezónou po loňském zklamání motivaci: "Celou zimu cítím, že všichni v týmu jsou touto sezónou nadšeni. Myslím si, že tento týden tyto pocity ještě vylepšil a dodal klukům v továrně ještě více energie."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.