Sauber v Jerezu pravidelně patřil mezi první dva nejlepší týmy, v úterý byl dokonce nejrychlejší ze všech. Popírá ale, že by se pomocí nízkého množství paliva honil za slávou.
Během uplynulých čtyř dnů byl švýcarský tým dokonce rychlejší než Mercedes. Svá kola vždy zajížděl na měkkých pneumatikách, včera ale Ericsson svůj druhý nejrychlejší čas dosáhl na počátku stintu o 11 kolech - s prázdnou nádrží tedy nejel.
Nakolik Sauber odhalil svou plnou formu? "Měli jsme ještě celkem velký prostor, abych byl upřímný, je to tedy pozitivní. Absolvovali jsme opravdu dobrý test. Velmi dobré bylo, že jsme každý den ujeli spoustu kol a neměli jsme s autem žádné skutečné problémy," uvádí Ericsson pro Autosport.
Stáj z Hinwilu, která využívá pohonné jednotky Ferrari, ujela po Mercedesu (2284,8 km) druhou největší vzdálenost (1 691,5 km) a patřila mezi nejspolehlivější. A během krátké doby v Jerezu dosáhla pokroku. "Auto, které jsem řídil odpoledne, je pocitově o několik kroků lepší než to, s nímž jsem jezdil v neděli," říká švédský mladík.
Podle něj dokázal vyřešit loňské problémy: "Těžko o tom hovořit, protože jsem přišel z Caterhamu a tohle je o docela velký kus napřed. Ale zlepšili jsme se i při srovnání s vozem, který jsem testoval minulý rok v Abú Zabí. Myslím, že auto dosáhlo pokroku. Letos je lepší.
Obecně je stabilnější, a při brzdění a průjezdu zatáčkami poskytuje pilotovi více sebedůvěry. Myslím, že také Ferrari udělalo slušný pokrok s pohonnou jednotkou ve srovnání s tou, s níž jsem jezdil v Abú Zabí. Ale stále si musíme počkat na to, abychom poznali, co mají ostatní."
Marcus Ericsson (vlevo) se svým týmovým kolegou Felipem Nasrema novým vozem C34 (foto: Sauber Motorsport AG)
Rychlost v Jerezu podle Ericssona dodala všem u Sauberu před novou sezónou po loňském zklamání motivaci: "Celou zimu cítím, že všichni v týmu jsou touto sezónou nadšeni. Myslím si, že tento týden tyto pocity ještě vylepšil a dodal klukům v továrně ještě více energie."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.