Sauber v Jerezu pravidelně patřil mezi první dva nejlepší týmy, v úterý byl dokonce nejrychlejší ze všech. Popírá ale, že by se pomocí nízkého množství paliva honil za slávou.
Během uplynulých čtyř dnů byl švýcarský tým dokonce rychlejší než Mercedes. Svá kola vždy zajížděl na měkkých pneumatikách, včera ale Ericsson svůj druhý nejrychlejší čas dosáhl na počátku stintu o 11 kolech - s prázdnou nádrží tedy nejel.
Nakolik Sauber odhalil svou plnou formu? "Měli jsme ještě celkem velký prostor, abych byl upřímný, je to tedy pozitivní. Absolvovali jsme opravdu dobrý test. Velmi dobré bylo, že jsme každý den ujeli spoustu kol a neměli jsme s autem žádné skutečné problémy," uvádí Ericsson pro Autosport.
Stáj z Hinwilu, která využívá pohonné jednotky Ferrari, ujela po Mercedesu (2284,8 km) druhou největší vzdálenost (1 691,5 km) a patřila mezi nejspolehlivější. A během krátké doby v Jerezu dosáhla pokroku. "Auto, které jsem řídil odpoledne, je pocitově o několik kroků lepší než to, s nímž jsem jezdil v neděli," říká švédský mladík.
Podle něj dokázal vyřešit loňské problémy: "Těžko o tom hovořit, protože jsem přišel z Caterhamu a tohle je o docela velký kus napřed. Ale zlepšili jsme se i při srovnání s vozem, který jsem testoval minulý rok v Abú Zabí. Myslím, že auto dosáhlo pokroku. Letos je lepší.
Obecně je stabilnější, a při brzdění a průjezdu zatáčkami poskytuje pilotovi více sebedůvěry. Myslím, že také Ferrari udělalo slušný pokrok s pohonnou jednotkou ve srovnání s tou, s níž jsem jezdil v Abú Zabí. Ale stále si musíme počkat na to, abychom poznali, co mají ostatní."
Marcus Ericsson (vlevo) se svým týmovým kolegou Felipem Nasrema novým vozem C34 (foto: Sauber Motorsport AG)
Rychlost v Jerezu podle Ericssona dodala všem u Sauberu před novou sezónou po loňském zklamání motivaci: "Celou zimu cítím, že všichni v týmu jsou touto sezónou nadšeni. Myslím si, že tento týden tyto pocity ještě vylepšil a dodal klukům v továrně ještě více energie."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.