Technický ředitel Ferrari, James Allison, přiznává, že při testování nového vozu SF15-T i přes dosažení nejrychlejšího času nesplnili všechna svá očekávání. Šéf týmu Maurizio Arrivabene si všímá pozitivních změn v náladě týmu, a s jeho prací je celkově spokojený.
Technický ředitel James Allison přibližuje náladu u Ferrari: "Když přivezete na trať nové auto, vždy jste vzrušení a děláte si i starosti. To se mísí se silnou nadějí, že veškerá tvrdá práce tolika lidí bude odměněna výkonností.
Tento test opouštíme s tím, že jsme nesplnili veškerá naše očekávání. Jednoduše bychom rádi ujeli ještě více kilometrů a vždy si také přejete být rychlejší. Přesto můžeme být celkově potěšeni vzhledem k tomu, jak to šlo, protože jsme zažili solidní start. Nyní na to horlivě ve vývoji zatlačíme v Barceloně, abychom byli připraveni na první závod v Melbourne."
Před rokem byl v Jerezu v roli šéfa týmu Stefano Domenicali, letos je u kormidla Maurizio Arrivabene, který bedlivě sleduje pokrok svého týmu: "Pokud někdo dělá srovnání s minulým rokem, pak si všiml pozitivních znaků v několika minulých dnech.
Tým pracoval dobře jak doma, tak i na dráze, a naši jezdci odvedli skvělou práci, když inženýrům poskytli cennou zpětnou vazbu. Hlavně mě ale potěšilo to, že skupina znovu našla svou motivaci a týmového ducha."
Kimi Räikkönen při testování aerodynamiky nového vozu SF15-T (foto: Pirelli)
"Pokud jde o výkonnost, pak si nemyslím, že naši soupeři - obzvlášť jeden - ukázali v těchto posledních dnech svůj skutečný potenciál. Myslím, že pravdu o nich a nás odhalíme až během posledního testování v Barceloně.
Nyní svou pozornost obracím k Paříži, kde se na zítřejší schůzce rozhodne o budoucnosti našeho sportu," dodává šéf závodního týmu Ferrari.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.