Závěrečný den složitého, ale slibného, testování v Jerezu - tak nazval své počínání na trati McLaren na svých webových stránkách. I přes několik frustrujících problémů tým alespoň zvládl několik delších výjezdů.
Po instalačním kole zaznamenal tým menší únik oleje, který odstavil auto na hodinu do garáže. Odpoledne se objevil další problém, který tým původně identifikoval jako problém s benzínovou pumpou, až posléze se ukázalo, že zlobilo zapalování. Přesná analýza problému zatím stále nebyla provedena, každopádně to ukončilo čtvrtý den v Jerezu.
I přesto, že se týmu nepovedlo ujet tolik kilometrů, kolik původně chtěl, tak získal cenná data, která poslouží při dalším vývoji MP4-30. Nový vůz se navíc chová tak, jak tým očekával. Během 4 dnů došlo také ke zlepšení integrace mezi týmy McLarenu a Hondy. "Naneštěstí jsme měli tento týden několik problémů - celkově nešlo o žádné zásadní věci - ale tým kvůli nim dlouho 'trčel' v boxech.
I tak ale bylo naším hlavním cílem pro tento test zjistit, jestli základní architektura [vozu] funguje, což se nám povedlo. Jednou z předností při designování tohoto vozu je množství práce, které můžeme odvést společně s Hondou - hlavně pokud jde o celý balík. Kromě nich nám hodně pomohl Mobil 1, který vyvinul zakázkový olej, který byl ve spolupráci s Hondou doladěn. To nám dovolilo zatlačit na limit při stavbě auta i instalaci, protože jsme znali limity chlazení v zadní části a kolem převodovky.
Inženýři Hondy si cení zpětné vazby od Jensona a Fernanda (foto: Pirelli)
Výsledkem je krásný design celé sady - to je oblast, ve které budeme tlačit celou sezonu. Dnes jsme sice museli několikrát zastavit, ale i tak jsme dokázali projít aero-program. Získali jsme data pro korelaci pro kluky v továrně. Zkontrolovali jsme, že všechno funguje správně. Jenson dal Hondě skvělou zpětnou vazbu - po každé jízdě došlo na analýzu. Jde o novou pohonnou jednotku, takže musíme odeslat spoustu informací do Japonska. Honda neustále obměňuje auto," popsal Matt Morris, šéf inženženýrů u McLarenu.
"Při pohledu zpět na čtyřdenní testování v Jerezu jsem rád za to, že se nám povedlo dát auto dohromady, abychom zde mohli jezdit. Je to nové auto a nový motor, takže jde o velký projekt pro spoustu lidí ve Wokingu a Sakuře - jsem hrdý na jejich snahu. Samozřejmě, že jsme očekávali, že budeme mít problém, ostatně tohle jsou testy.
Zatím se zdá, že Alonso odešel od Ferrari, které se zvedlo, a přešel do McLarenu, který se ještě víc propadl (foto: McLaren)
Ale problémy, kterým jsme čelili, jsou větší, než jsme doufali. Proto jsme nebyli schopni jezdit časy, které jsme ideálně chtěli. Každopádně, zpětná vazba Jensona a Fernanda byla vyčerpávající a pozitivní - dodali nám velmi dobré informace. V rámci organizace vládne neskutečně pozitivní atmosféra. Do Barcelony dojedeme s modifikacemi. V dalších dvou testech budeme silnější. Jsem nesmírně šťastný, že je Honda zpět tam, kam patří - v F1."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.