Závěrečný den složitého, ale slibného, testování v Jerezu - tak nazval své počínání na trati McLaren na svých webových stránkách. I přes několik frustrujících problémů tým alespoň zvládl několik delších výjezdů.
Po instalačním kole zaznamenal tým menší únik oleje, který odstavil auto na hodinu do garáže. Odpoledne se objevil další problém, který tým původně identifikoval jako problém s benzínovou pumpou, až posléze se ukázalo, že zlobilo zapalování. Přesná analýza problému zatím stále nebyla provedena, každopádně to ukončilo čtvrtý den v Jerezu.
I přesto, že se týmu nepovedlo ujet tolik kilometrů, kolik původně chtěl, tak získal cenná data, která poslouží při dalším vývoji MP4-30. Nový vůz se navíc chová tak, jak tým očekával. Během 4 dnů došlo také ke zlepšení integrace mezi týmy McLarenu a Hondy. "Naneštěstí jsme měli tento týden několik problémů - celkově nešlo o žádné zásadní věci - ale tým kvůli nim dlouho 'trčel' v boxech.
I tak ale bylo naším hlavním cílem pro tento test zjistit, jestli základní architektura [vozu] funguje, což se nám povedlo. Jednou z předností při designování tohoto vozu je množství práce, které můžeme odvést společně s Hondou - hlavně pokud jde o celý balík. Kromě nich nám hodně pomohl Mobil 1, který vyvinul zakázkový olej, který byl ve spolupráci s Hondou doladěn. To nám dovolilo zatlačit na limit při stavbě auta i instalaci, protože jsme znali limity chlazení v zadní části a kolem převodovky.
Inženýři Hondy si cení zpětné vazby od Jensona a Fernanda (foto: Pirelli)
Výsledkem je krásný design celé sady - to je oblast, ve které budeme tlačit celou sezonu. Dnes jsme sice museli několikrát zastavit, ale i tak jsme dokázali projít aero-program. Získali jsme data pro korelaci pro kluky v továrně. Zkontrolovali jsme, že všechno funguje správně. Jenson dal Hondě skvělou zpětnou vazbu - po každé jízdě došlo na analýzu. Jde o novou pohonnou jednotku, takže musíme odeslat spoustu informací do Japonska. Honda neustále obměňuje auto," popsal Matt Morris, šéf inženženýrů u McLarenu.
"Při pohledu zpět na čtyřdenní testování v Jerezu jsem rád za to, že se nám povedlo dát auto dohromady, abychom zde mohli jezdit. Je to nové auto a nový motor, takže jde o velký projekt pro spoustu lidí ve Wokingu a Sakuře - jsem hrdý na jejich snahu. Samozřejmě, že jsme očekávali, že budeme mít problém, ostatně tohle jsou testy.
Zatím se zdá, že Alonso odešel od Ferrari, které se zvedlo, a přešel do McLarenu, který se ještě víc propadl (foto: McLaren)
Ale problémy, kterým jsme čelili, jsou větší, než jsme doufali. Proto jsme nebyli schopni jezdit časy, které jsme ideálně chtěli. Každopádně, zpětná vazba Jensona a Fernanda byla vyčerpávající a pozitivní - dodali nám velmi dobré informace. V rámci organizace vládne neskutečně pozitivní atmosféra. Do Barcelony dojedeme s modifikacemi. V dalších dvou testech budeme silnější. Jsem nesmírně šťastný, že je Honda zpět tam, kam patří - v F1."
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.