Zdá se, že Marussia našla řešení, jak se zúčastnit sezony 2015. Tým je registrován na startovní listině letošního ročníku pod názvem Manor. Tým teď požádal o opuštění procedury likvidace.
Správci potvrdili, že jednají s investorem. Z procesu likvidace by se měl tým dostat 19. února. Se souhlasem věřitelů se může stáj odrazit ode dna, čímž by se jí dostalo 40 milionů EUR (asi 1,12 miliardy CZK), které jí patří za 9. místo v Poháru konstruktérů v sezoně 2014.
Tým Manor/Marussia by se tedy mohl ukázat v Melbourne s vozy z roku 2014. V čele týmu by opět měli být John Booth a Graeme Lowdon - každý by měl být odpovědný za výběr jednoho ze závodních pilotů. Na vrcholu jejich seznamu by měl být Will Stevens - díky svým sponzorům.
"Můžeme potvrdit, že jednání s investory jsou vedena tak, aby se tým zúčastnil sezony 2015, stejně tak aby bylo nalezeno dlouhodobé východisko pro tým," zní stanovisko Kanzlei FRP Advisory, což je správce týmu.
Zatím není zřejmé, kdo se o tým zajímá. Britové spekulovali, že by mohl mít zájem McLaren. Ten však má dost svých problémů s novým motorem, a tak nemá chuť starat se o Marussii. Před letošní sezonou se měnila pravidla a je jasné, že tým, který celou zimu řeší svoji existenci a nemá peníze, nebyl schopen vyvíjet nový vůz.
Body Julese Bianchiho z VC Monaka mohou týmu pomoci dostat se na start sezony 2015 (foto: Marussia F1 Team)
FIA ale již dříve oznámila, že v případě, že by se Caterhamu nebo Marussii podařilo zachránit, dostala by výjimku a mohla by startovat se starými monoposty ze sezony 2014. Na pořad jednání se tato otázka dostane ve čtvrtek, ostatní týmy ale mohou protestovat - nicméně třeba Pat Symonds z Williamsu vyjádří přání, aby v F1 jezdilo co nejvíc stájí.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.