Zdá se, že Marussia našla řešení, jak se zúčastnit sezony 2015. Tým je registrován na startovní listině letošního ročníku pod názvem Manor. Tým teď požádal o opuštění procedury likvidace.
Správci potvrdili, že jednají s investorem. Z procesu likvidace by se měl tým dostat 19. února. Se souhlasem věřitelů se může stáj odrazit ode dna, čímž by se jí dostalo 40 milionů EUR (asi 1,12 miliardy CZK), které jí patří za 9. místo v Poháru konstruktérů v sezoně 2014.
Tým Manor/Marussia by se tedy mohl ukázat v Melbourne s vozy z roku 2014. V čele týmu by opět měli být John Booth a Graeme Lowdon - každý by měl být odpovědný za výběr jednoho ze závodních pilotů. Na vrcholu jejich seznamu by měl být Will Stevens - díky svým sponzorům.
"Můžeme potvrdit, že jednání s investory jsou vedena tak, aby se tým zúčastnil sezony 2015, stejně tak aby bylo nalezeno dlouhodobé východisko pro tým," zní stanovisko Kanzlei FRP Advisory, což je správce týmu.
Zatím není zřejmé, kdo se o tým zajímá. Britové spekulovali, že by mohl mít zájem McLaren. Ten však má dost svých problémů s novým motorem, a tak nemá chuť starat se o Marussii. Před letošní sezonou se měnila pravidla a je jasné, že tým, který celou zimu řeší svoji existenci a nemá peníze, nebyl schopen vyvíjet nový vůz.
Body Julese Bianchiho z VC Monaka mohou týmu pomoci dostat se na start sezony 2015 (foto: Marussia F1 Team)
FIA ale již dříve oznámila, že v případě, že by se Caterhamu nebo Marussii podařilo zachránit, dostala by výjimku a mohla by startovat se starými monoposty ze sezony 2014. Na pořad jednání se tato otázka dostane ve čtvrtek, ostatní týmy ale mohou protestovat - nicméně třeba Pat Symonds z Williamsu vyjádří přání, aby v F1 jezdilo co nejvíc stájí.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.