Zdá se, že Marussia našla řešení, jak se zúčastnit sezony 2015. Tým je registrován na startovní listině letošního ročníku pod názvem Manor. Tým teď požádal o opuštění procedury likvidace.
Správci potvrdili, že jednají s investorem. Z procesu likvidace by se měl tým dostat 19. února. Se souhlasem věřitelů se může stáj odrazit ode dna, čímž by se jí dostalo 40 milionů EUR (asi 1,12 miliardy CZK), které jí patří za 9. místo v Poháru konstruktérů v sezoně 2014.
Tým Manor/Marussia by se tedy mohl ukázat v Melbourne s vozy z roku 2014. V čele týmu by opět měli být John Booth a Graeme Lowdon - každý by měl být odpovědný za výběr jednoho ze závodních pilotů. Na vrcholu jejich seznamu by měl být Will Stevens - díky svým sponzorům.
"Můžeme potvrdit, že jednání s investory jsou vedena tak, aby se tým zúčastnil sezony 2015, stejně tak aby bylo nalezeno dlouhodobé východisko pro tým," zní stanovisko Kanzlei FRP Advisory, což je správce týmu.
Zatím není zřejmé, kdo se o tým zajímá. Britové spekulovali, že by mohl mít zájem McLaren. Ten však má dost svých problémů s novým motorem, a tak nemá chuť starat se o Marussii. Před letošní sezonou se měnila pravidla a je jasné, že tým, který celou zimu řeší svoji existenci a nemá peníze, nebyl schopen vyvíjet nový vůz.
Body Julese Bianchiho z VC Monaka mohou týmu pomoci dostat se na start sezony 2015 (foto: Marussia F1 Team)
FIA ale již dříve oznámila, že v případě, že by se Caterhamu nebo Marussii podařilo zachránit, dostala by výjimku a mohla by startovat se starými monoposty ze sezony 2014. Na pořad jednání se tato otázka dostane ve čtvrtek, ostatní týmy ale mohou protestovat - nicméně třeba Pat Symonds z Williamsu vyjádří přání, aby v F1 jezdilo co nejvíc stájí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.