Ve středu týmy Formule 1 naposledy testovaly v Jerezu. Po deštivém začátku se počasí spravilo, z nejrychlejšího času se raduje Ferrari, více než sekundu ztratili druhý Ericsson, třetí Hamilton a čtvrtý Verstappen.
Poslední den v Jerezu ovládl Kimi Räikkönen s Ferrari, když s časem 1:20,841 o 0,143 překonal pondělní rekord Sebastiana Vettela. Druhým nejrychlejším byl Sauber pilotovaný Marcusem Ericssonem, až za ním skončil jeden z favoritů na titul - Lewis Hamilton s Mercedesem.
Brit ujel nejvíce kol (115), přes stovku se dostali i Ericsson a Räikkönen. Nejméně jich má na kontě opět McLaren (35 kol), kterému ke konci selhalo palivové čerpadlo, a Lotus, jenž po problémech s pohonnou jednotkou také balil předčasně (53 kol). Žádná sláva to nebyla ani u Red Bullu, který se s motorem také trápí (56 kol).
Konečné výsledky čtvrtého dne
Shrnutí čtyřdenního testování v Jerezu najdete zde.
Fotogalerii (včetně filtrování) čítající již přes 400 snímků najdete zde, dnešní fotky pod článkem.
Jak probíhal čtvtý den v Jerezu:
17:01 A je tu šachovnicový praporek. Testy v Jerezu končí.
17:00 11 vteřin před koncem byla vyvěšena zelená vlajka. Red Bull a Mercedes zamířily na trať.
16:59 Sauber přiznal, že zkoušel palivový systém - Marcus dojel, protože mu došlo palivo.
16:58 Hamilton chtěl těsně před vyvěšením vlajek poděkovat týmu, dle něj šlo o skvělý první týden.
16:55 Za zastavením testu stojí odstavený Sauber mezi zatáčkami 9 a 10.
16:54 Hamilton byl na cestě na trať, když byly vyvěšeny červené vlajky. Brit vyplnul motor a mechanici jej zatlačili do boxů.
16:51 Jsou tu znovu červené vlajky.
16:50 Poslední kola vyjeli sbírat Ferrari a Sauber.
16:49 Zelená, na trati byly trosky z některého z vozů, které maršálové odklidili.
16:44 Máme tu červené vlajky.
16:41 Räikkönen zaznamenává 100. kolo. Ostatní jezdci nejezdí nikterak rychlé časy.
16:36 Také Daniil Kvjat se po delší době objevil na trati a zlepšil svoje osobní maximum na 1:23,975 min.
16:32 Sauber vrátil na trať Ericcsona, opět s měkkou sadou pneumatik. Ten tým 'odměnil' druhým nejrychlejším časem dnešního dne - 1:22,019 min. je sice o 1,1s pomalejší než výkon Räikkönena (za srovnatelných podmínek, na stejné směsi), nicméně stačí na postup na 2. místo.
16:29 Massa jede na start, Verstappen zkouší starty.
Max se blíží hranici 100 ujetých kol (foto: Pirelli)
16:25 Švéd setrvává na měkké sadě na trati - jeho časy však hodně padají (1:25 min., 1:27 min.).
16:22 Ericsson i Räikkönen se přibližují 100 kolové hranici. Fin svůj stint ukončil.
16:19 Měkké pneumatiky jede vyzkoušet také Toro Rosso a Max Verstappen.
16:18 Ferrari zřejmě simuluje kvalifikaci - Räikkönen je opět venku na měkké sadě a začal časem 1:21,1. Marcus Ericsson zajel svůj třetí čas také na měkké sadě.
16:14 Räikkönen zkusil jedním kolem zchladit penumatiky, pak zajel 1:21,6, následně Ferrari z amířilo do boxů. Na třetí místo se dostává Sauber.
16:08 Fin předvedl zlepšení v 1 a 2 sektoru, v cíli ale o desetinu zaostal za svým nejlepším časem. McLaren mezitím informuje, že nestačí dokončit výměnu palivového čerpadla před koncem testu, takže i on v Jerezu dojezdil.
16:04 Ferrari znovu zkouší s Kimim výjezd na měkké sadě, co předvede mistr světa z roku 2007 teď?
16:00 Sauber zaznamenal lehké zlepšení (časové), co do pozice však ne.
15:57 Ericsson jede na trať s měkkou sadou pneumatik, zopakuje Sauber svůj trik, kdy vždy zajede rychlé kolo na měkké sadě, aby se dostal do popředí výsledkové listiny? Také Massa vyjel.
15:54 Lotus: "Brzká sprcha pro tým po 53 kolech. Data naznačují, že je něco špatně s pohonnou jednotkou. Každopádně šlo o produktivní první test." Informaci doplnil i samotný Grosjean: "Opravdu dobrý prvotní pocit za volantem E23. Už se těším do Barcelony."
15:53 Räikkönen zajel jedno extrémně pomalé kolo - 1:29 min., pak ale opět přidal a stopky se zastavily na 1:21,1
15:48 Na trati jsou teď jenom dva mistři světa - Hamilton a Räikkönen.
15:43 O 3 desetiny vylepšil svůj čas Hamilton.
15:42 Kvjat projel kolem měřícího bodu rychlostí 266 km/h - to je obvyklá rychlost vozů s motory Renault v tomto týdnu v tomto místě. Jen pro srovnání, Massa s Mercedesem za zády jel v tomto místě 278 km/h.
15:35 Räikkönen je u mechaniků. Měl obuty měkké pneumatiky. Jel ale s větším množstvím paliva, aby maskoval skutečnou rychlost Ferrari?
Fuel pump issue for Jenson - but he's got a decent amount of laps done so far. Fixing it now. #Jerez #SizeZeroF1Car pic.twitter.com/r0Khu7kebu
— McLaren (@McLarenF1) February 4, 2015
Problém s palivovým čerpadlem pro Jensona - ale už se mu podařilo odjet slušný počet kol. Opravujeme.
15:32 A je to tady - Räikkönen zajel skvělý čas - 1:20,841 min.! To je nejrychlejší čas tohoto týdne - jeho kolega Vettel doposud držel letošní rekord testů (1:20,984 min.)
15:31 Räikkönen letí po trati, dojede pro nový nejlepší čas?
15:26 Rus si na konci rovinky vyzkoušel start, to je poměrně obvyklá procedůra při zimních testech. Na jeho voze je střední směs pneumatik - ta je zatím nejvíce využívaná v těchto testech.
15:25 Red Bull vysílá Kvjata znovu na trať.
15:22 Marus Ericcson se Sauberem je v boxech, trať zeje prázdnotou.
15:16 Zajímavý rozhovor s Ericem Boullierem o dosavadních problémech McLarenu čtěte v tomto článku.
15:15 Na trati jsou Hamilton, Ericcson a Massa.
15:10 Matt Morris, ředitel inženýrů u McLarenu, řekl, že tým sice zaznamenal fatální problémy v Abu Zabí, v testu, který následoval ihned po skončení sezony 2014, avšak v Jerezu už se žádné takové problémy neopakovaly. Dle něj byly problémy, které tým tento týden ve Španělsku potkaly, menší, nikoliv závažné.
15:08 Massa zrychluje - 1:23,116 min. je jeho nové osobní maximum, díky kterému postupuje na 4. místo.
15:06 McLaren jsme poslední dobou neviděli, Button ale ujel již 32 kol, což je zatím v Jerezu nejvíc. Včera ujel Alonso 31 kol.
15:04 Hamilton začíná nahánět Räikkönena přímo na trati. Daniel Ricciardo mu může říct, jaké to je, když to včera sám zkusil.
15:02 Hamilton se dostává za Räikkönena - čas 1:22,497 min.
14:58 Pracovní den Romaina Grosjeana je zřejmě u konce. I tak je ale jezdec Lotusu s vozem spokojen: "Auto opět dělá to, co chci já. Nejslabší místa loňského vozu se nám podařilo odstranit. Takže jsem spokojeným jezdcem."
14:53 Na trati jsou tři vozy: Verstappen, Ericsson a Massa. Sauber dokončil práci na nastavení.
14:48 A jaké časy zajížděl Kvjat s Red Bullem? Když 'býk' jede, tak je dost rychlý - 1:24,3, 1:24,9, 1:25,2, 1:25,1, 1:25,0, 1:25,2, 1:25,3, 1:25,5 min.
14:45 Ferrari ukázalo nástupce modelu 458 Italia, novinka se jmenuje 488 GTB - více informací si můžete přečíst v tomto článku.
14:43 Max Verstappen jede na trať s tvrdou sadou pneumatik Pirelli, že by i Toro Rosso zkoušelo delší výjezd?
14:38 Mercedes zamířil do boxů, časy na střední sadě byly: 1:24,5, 1:23,6, 1:24,1, 1:24,5, 1:24,6, 1:24,4, 1:24,8, 1:24,5, 1:24,7, 1:24,9, 1:24,9, 1:25,4, 1:26,6., 1:26,5 min.
14:34 Red Bull se zlepšuje na 1:24,300 min. - stále je to ale 7. místo.
14:32 Kvjat a Ericsson dopnili Hamiltona na trati.
14:30 Hamilton je ve 12. kole svého stintu a jeho časy budí respekt - pohybují se pod hranicí 1:25 min.
Mercedes i Williams si po obědě vyzkoušely delší výjezdy (foto: Pirelli)
14:26 McLaren měl ráno problémy "operační problémy spojené s úrovní oleje.", teď odpoledne pracuje na aerodynamice.
14:21 Lotus má problémy. Už dlouho jsme jej neviděli na trati. Tým teď přiznal, že řeší problém, avšak odmítl upřesnit, o co jde. Je možné, že Grosjeana již dnes na trati neuvidíme. Zatím má na svém kontě 42 kol (pro zajímavost, Maldonado v pondělí, kdy jej potkaly také problémy a tým dopoledne teprve dostavoval vůz, ujel 41 kol).
14:18 Na trať se vrací Räikkönen, lehké zlepšení svého času zaznamenal Hamilton.
14:13 Nakonec zavolal Red Bull svého jezdce do boxů, jeho místo na trati zaujal Hamilton se střední sadou a zahájil svůj stint.
14:09 Rus v Red Bullu má trať pro sebe, jezdí časy kolem 1:25, má střední sadu gum a časy stále drží na úrovni.
14:07 V boxech je také Räikkönen, Kvjat už nějakou dobu krouží, jeho časy však nijak výrazně nepadají.
14:06 Button zamířil po svém stintu k mechanikům, jezdil na střední sadě Pirelli, zde jsou časy: 1:27,8, 1:27,6, 1:27,9, 1:33,0, 1:29,1, 1:29,0, 1:29,5, 1:31,1 min.
14:02 Také Massa ukrajuje 3 desetiny se svého času (1:23,692), když uvážíme, že Williams jezdí na tvrdých pneumatikách a s plnou nádrží, jde o velmi dobrý výkon - však Massa také předpovídal, že by se letos mohl Williams dočkat vítězství.
14:00 Kimi Räikkönen zajíždí nový nejlepší čas - 1:21,516 min.
13:58 McLaren i Williams se zlepšují, avšak ani jednomu to nestačí na zlepšení v pořadí.
13:54 Mladík Toro Rosso má měkké pneumatiky, což vysvětluje jeho rychlost.
13:53 Verstappen jen těsně pomalejší než Räikkönen - 1:22,553 min.
13:52 Button hned v prvním měřeném kole zrychlil, sice o málo, ale počítá se každá desetina.
13:48 K Hamiltonovi se připojili i Button, Kvjat a Verstappen.
13:47 Hamilton s Mercedesem se vydává na trať.
13:45 I přesto, že je trať suchá, tak jsou všechny vozy schovány v boxech.
13:40 V Jerezu je 11 °C, což nejsou podmínky, za kterých se obvykle jezdí Velké ceny. Tím zdůvodňovala svojí neúčast na tomto testu Force India, jenže jak se ukázalo, tým má problémy i s dodávkou dílů.
13:34 Kvjat po 12 kolech zajel k mechanikům, když se k němu přidal i Massa, tak se nad okruhem rozhostilo ticho.
McLaren zkoumá, jak proudí kolem jejich extrémních bočnic vzduch (foto: Alberto Fabrega)
13:30 Massa byl krátce u mechaniků, vyjel na tvrdé sadě pneumatik. Kvjat už má za sebou 10 kol v kuse.
13:27 Zdá se, že Red Bull už nemá problémy, Rus zvyšuje tempo každým kolem, stejně tak jako McLaren s Buttonem. Teď už ztrácí jen 2,2s na nejlepší čas Red Bullu.
13:26 Red Bull má hodně nízkou světlou výšku, od auta na cílové rovnce odlétávají jiskry. Massa v šikaně najel dost razantně na obrubníky - odnesla to podlaha?
13:23 Button i Kvjat se zlepšují, Red Bull jde před McLaren. Přidal se k nim i Massa, který i přes zlepšení zůstává 6.
13:17 Na trati je konečně Red Bull. Většinu dopoledne tým prostál v garáži pro problémy s ERS. S ním vyrazil na trať i Jenson Button.
Red Bull konečně vyřešil problémy s ERS a míří na trať (zdroj: Red Bull Content Pool)
13:15 Také Švéd zajíždí svoje osobní maximum, které jej řadí na 3. místo.
13:12 Toro Rosso se vrací na druhé místo - čas 1:22,817 min. Na trati je i Sauber.
13:07 Ticho přerušuje Max Verstappen, který vyjíždí s Toro Rosso na trať.
13:02 Sauber je v boxech, na trati je ticho.
12:59 Ericsson si užívá trať sám pro sebe.
12:55 Button je v boxech.
12:49 McLaren - Honda opět lépe: 1:28,309 min.
12:48 Button se drží na dráze. Zlepšuje se Verstappen - 1:24,101 min.
12:45 Tentokrát to je lepší - McLaren zajíždí své nejrychlejší měřené kolo - 1:28,550 min.
12:35 Hamilton (1:23,633) s Räikkönenem (1:22,537) opět řádí.
12:31 Nedaří se, Button zastavuje ještě v boxech a mechanici jej zase tlačí zpět.
12:30 McLaren míří vstříc svému osmému kolu.
12:25 Jerezem se nahánější tři vozy: Lotus, Sauber a Williams. Ericsson zajíždí třetí nejrychlejší čas - 1:25,081.
12:22 McLaren - Honda se tento týden potýká s podobnými problémy, jako loni Renault. Za vším stojí chyby při komunikaci elektronických "krabiček." Jde sice o menší problém, výrobci motorů to ale brání odhalit ty větší. Na stolici se to bez vibrací či přehřívání obtížně simuluje. Včerejší problém s poklesem tlaku chladicí vody byl následkem defektu v součástce dodavatele.
12:19 Proč stojí Red Bull? "Vypadá to na problém s ERS. Tým to řeší a chce Danyho vyslat brzy na trať," vysvětluje stáj z Milton Keynes.
12:16 Brazilec se s tím nehodlá smířit a odsouvá Lotus opět za sebe - 1:25,136.
12:12 Grosjean se dostává před Massu na třetí místo - 1:25,146 min.
12:11 Button míří po dalších 3 kolech zpět k mechanikům.
12:09 Ferrari vylepšuje dnešní rekord - 1:23,311 a 1:23,200 min.
12:04 Přidává se třetí vůz: McLaren.
12:03 Následuje ho Räikkönen na tvrdé směsi pneumatik.
11:58 Verstappen po cvičném startu vyráží na dráhu.
11:53 Všechna auta končí v garážích, chvíle ticha.
11:49 Massa na dráze střídá Räikkönena, Grosjean setrvává.
11:46 McLaren není mezi zájemci o koupi Marussie, aby si vytvořil B-tým. Motor Honda by do loňského šasi MR03 nešel usadit. Vzkříšená Marussia by sice mohl rok pokračovat s Ferrari a až potom přejít na Hondu, jenže japonská automobilka má momentálně příliš mnoho starostí na to, aby se mohla věnovat dalšímu týmu
11:43 Krouží dva bývalí týmoví kolegové z Lotusu: Grosjean a Räikkönen.
11:39 Button míří k mechanikům, na kontě má dnes 4 kola.
11:37 McLaren dosahuje svého nejrychlejšího času celou dobu testování v Jerezu - 1:30,706 min. O 6,8 sekundy pomaleji než Ferrari.
11:36 Button zůstává na trati, najíždí do dalšího kola.
11:35 Po delší době opouští teplo garáže McLaren.
11:34 Ferrari předvádí další rychlá kola na středně-tvrdých pneumatikách - 1:23,924 a 1:23,812 min.
11:32 Kimi si bere první místo zpět - 1:24,104 a 1:24,034 min.
11:31 Red Bull je dalším týmem, který dnes spíše stojí v garáži. Šéf Christian Horner a konstruktér Adrian Newey v Jerezu už dnes nejsou. Včera se vrátili do Velké Británie.
11:29 A mladý Holanďan předvádí nejrychlejší kolo - 1:24,705 min.
11:25 Jako první toho využívá Verstappen.
11:24 Zelená, pokračujeme.
11:21 Týmy dnes v Jerezu testují naposledy. Pokračovat budou ve čtvrtek, 19. února v Barceloně. Tam by se hned první den za volantem Williamsu FW37 měla objevit Susie Woffová.
11:16 McLaren by měl po tomto přerušení znovu vyjet. Před chvíli měl odmontovanou podlahu, mechanici kontrolovali něco kolem motoru.
11:15 Mercedes zřejmě dostal smyk, stojí v šikaně, v opačném směru.
@LewisHamilton stops on track #JerezTest pic.twitter.com/YeQJWF10wc
— LAT Photographic (@latphotographic) February 4, 2015
11:12 Stojí Hamilton.
11:10 Ericsson se dostal na třetí pozici, další pokusy zastavují červené vlajky, dnes druhé.
11:08 Tempo stoupá. Hamilton - 1:26,111, Grosjean - 1:27,097.
10:59 Zlepšení pro Ferrari i Mercedes, Räikkönen vede s časem 1:25,011 min. Lotus dopil šálek a vyslal Grosjeana na trať.
10:56 Problémy Toro Rosso? Max na poslední chvíli zahnul do boxové uličky, pak auto zastavilo. Mechanici jej následně zatlačili do boxů. Red Bull zatím zkoumá příčinu, která zastavila Kvjata po ujetí 8 kol.
10:54 Räikkönen výrazně zrychluje - 1:25,208 min. Zlepšuje se také Verstappen - 1:27,423 min.
10:50 Hamiltonův 1:26,701 min. okamžitě překonává Räikkönen 1:26,307 min., Fin má také střední sadu gum.
Ferrari svými výkony upoutalo pozornost konkurence - Räikkönen jde do čela (foto: Pirelli)
10:48 Ruch v garáži McLarenu, Hamilton 1:26,998 min., Räikkönen jen o 0,4s pomalejší.
10:47 Ferrari vysílá Räikkönena, levá zadní část vozu je pokryta flow-visem.
10:45 Stabilní zlepšování Hamiltona značí lepšící se podmínky na trati - Mercedes zajel 1:27,6 min. a pak 1:27,360 min.
10:40 Pat Symonds prozradil dnešní plán Williamsu. Britové mají dnes v plánu jezdit s plnou nádrží dlouhé jízdy. K tomu budou pokračovat kontroly systémů. "Dnešek a první den v Barceloně jsou posledními, kdy budeme provádět tuto základní práci."
10:37 Brit v dalším kole zaznamenává ještě lepší čas - 1:27,943 min, jel na střední sadě pneumatik.
10:35 Hamilton předjíždí v poslední zatáčce Räikkönena a jde na první příčku - 1:28,977 min.
10:28 Všichni piloti stále na přechodných pneumatikách. Včera jako první přešel na slicky Nasr - a hned dostal smyk. Později se mu ale podařilo zajet nejrychlejší kolo ze všech (více o jeho hodnocení Sauberu i Mercedesu zde).
10:27 Ferrari vyskakuje na první místo - 1:33,022. Hamilton - 1:37,382 min.
10:26 Ricciarda nepřekvapilo, že toho Red Bull zde moc neujel: "K tomuto testu jsme dorazili s vědomím, že jde o docela velkou evoluci ve srovnání s loňským rokem. Tušili jsme, že to bude těsné. Samozřejmě, že bychom tady rádi ujeli 150 kol, ale věděli jsme, že to bude s kompromisy na jedné či druhé straně. Myslím, že jsme tam, kde jsme si mysleli, že budeme."
10:24 Teplota stoupá na 8 °C, svítí slunce.
10:22 Ferrari vysílá na trať Räikkönena.
10:20 Lotus vyčkává, až trať více oschne: "Dráha je trochu vlhká, proto si dáváme na čas a duševně odpočíváme, dokud to venku řádně nevyschne. Čas na šálek."
10:16 Hamilton se přidává na přechodných pneumatikách, nejrychleji krouží Verstappen: 1:35,962 a 1:35,551 min.
10:10 Marussia má plán na záchranu, chce se vyvázat z nucené zprávy. Protože dostane 30 mil. liber (kolem 1,2 miliardy Kč) jako odměnu za umístění v loňské sezóně, je pro potenciální kupce lákavá. Mohli by se v Melbourne objevit, opět pod vedením Johna Bootha a Graema Lowdona.
10:03 Týmy se na vlhkou trať moc nehrnou. Verstappen v dnešním prozatímním rekordu - 1:37,170 min.
9:58 Zelená, pokračujeme.
9:55 McLaren hlásí, že je připraven na další jízdy: "Jenson dokončil své instalační kolo. Nyní čekáme, až dráha trochu oschne."
9:44 Červené vlajky. Na trati zůstal Kvjat s Red Bullem.
9:35 Ericsson zvládá kolo za 1:38,739 min. McLarenu se podařilo zajet instalační kolo.
9:28 Buttonův pokus o výjezd nevyšel. Motor zhasnul v boxové uličce, mechanici jej zatlačují zpět.
9:24 Honda: "Je čas. Inženýři dokončují přípravu. Nyní to je na Jensonovi a pohonné jednotce."
9:21 Kvjat o půl sekundy zrychlil - 1:37,195.
Počty ujetých kol za první 3 dny
9:20 McLaren zahřívá motor a startuje, brzy by mohl vyrazit.
9:18 Kvat dostává Red Bull do čela, tedy zatím pouze před Ericssona - 1:37,799 min.
9:15 McLaren včera vyjel přesně v 9:00, dnes je jediným vozem, který se dosud neukázal. Soupeři už mají nainstalováno.
9:11 Grosjean se poprvé ukázal v Lotusu pro rok 2015.
9:08 Na přechodných pneumatikách se přidává nejmladší z pilotů - Max Verstappen.
9:05 Ericsson se s tím nemazlí, hned jde na měřené kolo - 1:58,596 min. Jeho týmový kolega Nasr byl včera nejrychlejší - podrobnou reportáž najdete zde.
Hamilton s Mercedesem mezi prvními na dráze, vzadu soustava Pitotových trubicpro měření proudění kolem bočnic (foto: Mercedes AMG F1 Team)
9:00 Boxová ulička se otevírá, využívají toho Ericsson, Hamilton, Räikkönen a Verstappen.
8:51 Teplota vzduchu dosahuje 8 °C, asfalt 7 °C. Obloha je již téměř bez mraků.
8:50 První čas budeme očekávat také u Kvjata, který v pondělí ráno poškodil nosník předního křídla a zbytek dne musel absolvovat bez něj. Red Bull s sebou náhradní neměl.
8:45 Letos vůbec poprvé se dnes s vozem F1 sveze Grosjean. V předchozích dvou dnech musel Lotus nechat Maldonadovi, díky kterému do týmové pokladny proudí více peněz.
Středeční ráno v Jerezu (foto: McLaren)
8:41 Po noční přeháňce je trať mokrá, některé týmy si však nebudou moci dovolit čekat na to, až oschne - například Red Bull, Lotus a hlavně McLaren. Ten sice včera dosáhl zlepšení a zvládl i delší stint, 32 kol je však pořád málo.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.