Felipe Massa věří, že restrukturalizovaný Williams dosáhl přes zimu další pokroky a v sezóně 2015 bude mít na vítězství v závodech.
Zatímco v neděli a v pondělí s novým vozem FW37 jezdil Valtteri Bottas a jeho chování si moc pochvaloval, včera se za volant dostal konečně i Massa. Poté, co se v Jerezu seznámil s letošním Williamsem, získal důvěru v dobré výsledky.
"Jde o jiný tým. Je mnohem lepší, mnohem lépe připravený a mnohem zkušenější. Všechno je tedy odlišné. Tým je v mnohem lepším stavu ve srovnání s tím, jak jsme začínali minulý rok. Měli jsme dobré auto, fantastickou sezónu, vývoj byl skvělý, ale myslím si, že teď je tým podstatně lépe připravený, což je dobré," říká Brazilec.
Minulý rok Williams sice na vítězství nedosáhl, podle Massy by to ale v sezóně 2015 mohlo vyjít: "Myslím, že ano. Ne moc závodů - možná jeden."
S chováním vozu FW37 je byl spokojený, obzvlášť jej potěšilo vylepšení stability zadní části: "Tohle je podle mých pocitů lepší než to, s čím jsme skončili minulou sezónu, což je podle mě to nejdůležitější z toho, co jsem dnes poznal. A nejen já, ale i Valtteri včera a předevčírem. První věcí je pokusit se mít snadněji ovladatelné auto, lepší v této situaci."
Felipe Massa v úterý ráno v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
A co říká pilot Williamsu na formu Ferrari, za které v minulosti závodil? Tomu se podařilo zajet první dva dny nejrychlejší časy. "Na to je příliš brzy. Nic jsme zatím neviděli, jen první dva dny testování. Ještě zbývá ujít dlouhý kus cesty... Pokud jim to vydrží až do Barcelony - působit v oblastí času na kolo, pak o tom možná začneme přemýšlet. Ale na to je ještě brzy."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.