Felipe Massa věří, že restrukturalizovaný Williams dosáhl přes zimu další pokroky a v sezóně 2015 bude mít na vítězství v závodech.
Zatímco v neděli a v pondělí s novým vozem FW37 jezdil Valtteri Bottas a jeho chování si moc pochvaloval, včera se za volant dostal konečně i Massa. Poté, co se v Jerezu seznámil s letošním Williamsem, získal důvěru v dobré výsledky.
"Jde o jiný tým. Je mnohem lepší, mnohem lépe připravený a mnohem zkušenější. Všechno je tedy odlišné. Tým je v mnohem lepším stavu ve srovnání s tím, jak jsme začínali minulý rok. Měli jsme dobré auto, fantastickou sezónu, vývoj byl skvělý, ale myslím si, že teď je tým podstatně lépe připravený, což je dobré," říká Brazilec.
Minulý rok Williams sice na vítězství nedosáhl, podle Massy by to ale v sezóně 2015 mohlo vyjít: "Myslím, že ano. Ne moc závodů - možná jeden."
S chováním vozu FW37 je byl spokojený, obzvlášť jej potěšilo vylepšení stability zadní části: "Tohle je podle mých pocitů lepší než to, s čím jsme skončili minulou sezónu, což je podle mě to nejdůležitější z toho, co jsem dnes poznal. A nejen já, ale i Valtteri včera a předevčírem. První věcí je pokusit se mít snadněji ovladatelné auto, lepší v této situaci."
Felipe Massa v úterý ráno v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
A co říká pilot Williamsu na formu Ferrari, za které v minulosti závodil? Tomu se podařilo zajet první dva dny nejrychlejší časy. "Na to je příliš brzy. Nic jsme zatím neviděli, jen první dva dny testování. Ještě zbývá ujít dlouhý kus cesty... Pokud jim to vydrží až do Barcelony - působit v oblastí času na kolo, pak o tom možná začneme přemýšlet. Ale na to je ještě brzy."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.