Force India zřejmě nestihne ani první test v Barceloně. Bude si tedy muset indická stáj vystačit pouze s jedním testem před ostrým startem sezony? Stáj se sídlem v Silverstone původně chtěla dojet do Jerezu se starým autem, ale z toho také nakonec sešlo.
Jenže tým nabírá zpoždění při stavbě vozu. Výkonný ředitel týmu, Bob Fernley, přiznal, že jsou pozadu a zřejmě s novým autem vyjedou až během druhého barcelonského testu, který začíná 26. února. "Vzhledem k časové zátěži a časovému ramci se zdá být stále obtížnější stihnout první test v Jerezu," řekl Fernley Autosportu.
"Každý na to tlačí, aby se to povedlo. Ale zdá se stále více pravděpodobné, že VJM08 vyjede až k testům v Barceloně až na konci února. To znamená, že na dalším testu použijeme loňský vůz. Jízdy s VJM07 nám umožní získat informace o nových pneumatikách od Pirelli pro sezonu 2015."
O datu postavení nového auta se tedy stále nic neví, Fernley ale ujišťuje, že tým stíhá první závod. "V Melbourne na startu nové sezony budeme, o tom není pochyb. Ano, testovací čas s novým vozem bude limitovaný, ale děláme vše, co je v našich silách, abychom byli v Austrálii v rozumné formě a s co možná nejvíc odjetými kilometry."
Force India nabrala i díky problémům s dodavateli při stavbě auta měsíční zpoždění(foto: Sahara Force India)
Bob přiznal, že problém s dodavatelem situaci týmu zhoršil. Odmítá ale spekulace, že ještě nemají postavené šasi: "Je pravdou, že výdaje jsou v tuto část roku nejvyšší a že spoléháme na spoustu dodavatelů.
I když jsme zaznamenali jistá zpoždění při výrobě, šasi je hotové a prochází sérií přípravných kroků. Stále ale čekáme dodávků komponent specifikace 2015. Ale proces stavby auta jsme již zahájili."
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.