Force India zřejmě nestihne ani první test v Barceloně. Bude si tedy muset indická stáj vystačit pouze s jedním testem před ostrým startem sezony? Stáj se sídlem v Silverstone původně chtěla dojet do Jerezu se starým autem, ale z toho také nakonec sešlo.
Jenže tým nabírá zpoždění při stavbě vozu. Výkonný ředitel týmu, Bob Fernley, přiznal, že jsou pozadu a zřejmě s novým autem vyjedou až během druhého barcelonského testu, který začíná 26. února. "Vzhledem k časové zátěži a časovému ramci se zdá být stále obtížnější stihnout první test v Jerezu," řekl Fernley Autosportu.
"Každý na to tlačí, aby se to povedlo. Ale zdá se stále více pravděpodobné, že VJM08 vyjede až k testům v Barceloně až na konci února. To znamená, že na dalším testu použijeme loňský vůz. Jízdy s VJM07 nám umožní získat informace o nových pneumatikách od Pirelli pro sezonu 2015."
O datu postavení nového auta se tedy stále nic neví, Fernley ale ujišťuje, že tým stíhá první závod. "V Melbourne na startu nové sezony budeme, o tom není pochyb. Ano, testovací čas s novým vozem bude limitovaný, ale děláme vše, co je v našich silách, abychom byli v Austrálii v rozumné formě a s co možná nejvíc odjetými kilometry."
Force India nabrala i díky problémům s dodavateli při stavbě auta měsíční zpoždění(foto: Sahara Force India)
Bob přiznal, že problém s dodavatelem situaci týmu zhoršil. Odmítá ale spekulace, že ještě nemají postavené šasi: "Je pravdou, že výdaje jsou v tuto část roku nejvyšší a že spoléháme na spoustu dodavatelů.
I když jsme zaznamenali jistá zpoždění při výrobě, šasi je hotové a prochází sérií přípravných kroků. Stále ale čekáme dodávků komponent specifikace 2015. Ale proces stavby auta jsme již zahájili."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.