Porovnání loňských a letošních zimních testů Lotusu je jako nebe a dudy. Stáj sice nestihla první den testů, už včera ale ujel Pastor Maldonado 41 kol, dnes přidal dalších 96. V samotném závěru sice auto zastavilo na trati, nicméně Venezuelan je po prvních dvou dnech potěšen.
Lotusu se podařilo eliminovat ztrátu a přišel prakticky pouze o jeden den. Mechanici v Jerezu odvedli skvělou práci, když auto dorazilo letecky tepve v neděli odpoledne a oni jej dali v pondělí dopoledne dohromady. Dnes odjel Pastor Maldonado vzdálenost 425 kilometrů, což je zhruba 1,4krát tolik, kolik měří Velká cena.
Jak hodnotí jezdec nový vůz? "Pocity jsou poměrně pozitivní. Auto se chová kompletně jinak od toho loňského - ať už v otázce spolehlivosti nebo celkového funování balíčku. Máme nový motor, což je pro nás velká revoluce. Je to nové auto, není to pokračovatel toho, co jsme měli vloni.
Jde možná o jinou filozofii, ale má velký dopad na to, jakým způsobem se auto řídí a snad také na výkonnost. Na změny auto reagovalo dobře. Dnes to byl opravdu dobrý den, hodně jsme se toho o E23 dozvěděli. Z auta mám silný pocit. A s dalšími kilometry se zlepšuje.
Stále ještě testujeme systémy a to, jak vše spolu spolupracuje. Jsem moc spokojen s tím, jak se nám předešlé dva dny povedly. Dnes jsme zkusili různé sady pneumatik, máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat. Už se těším, až se s autem v Barceloně zase svezu," řekl jezdec.
Lotus a Pastor Maldonado hlásí velké zlepšení oproti loňsku (foto: Pirelli)
"Autu začínáme rozumět. Včerejším problémům jsme porozuměli a vyřešili je. Dneska jsme jezdili spolehlivě. Jen s ohledem na podmínky na trati se náš první pokus ráno trošku opozdil," dodal Alan Permane. Zítra auto převezme Romain Grosjean, který ještě s letošním monopostem nejezdil.
Tři minuty před koncem testů se Lotus postaral o červenou vlajku, když auto zastavilo mezi zatáčkami čtyři a pět. Tým příčiny nekomentoval, avšak zdá se, že šlo o test spotřeby, kdy Pastor vypotřeboval veškéré palivo a zastavil jednoduše proto, že mu došlo.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.