Porovnání loňských a letošních zimních testů Lotusu je jako nebe a dudy. Stáj sice nestihla první den testů, už včera ale ujel Pastor Maldonado 41 kol, dnes přidal dalších 96. V samotném závěru sice auto zastavilo na trati, nicméně Venezuelan je po prvních dvou dnech potěšen.
Lotusu se podařilo eliminovat ztrátu a přišel prakticky pouze o jeden den. Mechanici v Jerezu odvedli skvělou práci, když auto dorazilo letecky tepve v neděli odpoledne a oni jej dali v pondělí dopoledne dohromady. Dnes odjel Pastor Maldonado vzdálenost 425 kilometrů, což je zhruba 1,4krát tolik, kolik měří Velká cena.
Jak hodnotí jezdec nový vůz? "Pocity jsou poměrně pozitivní. Auto se chová kompletně jinak od toho loňského - ať už v otázce spolehlivosti nebo celkového funování balíčku. Máme nový motor, což je pro nás velká revoluce. Je to nové auto, není to pokračovatel toho, co jsme měli vloni.
Jde možná o jinou filozofii, ale má velký dopad na to, jakým způsobem se auto řídí a snad také na výkonnost. Na změny auto reagovalo dobře. Dnes to byl opravdu dobrý den, hodně jsme se toho o E23 dozvěděli. Z auta mám silný pocit. A s dalšími kilometry se zlepšuje.
Stále ještě testujeme systémy a to, jak vše spolu spolupracuje. Jsem moc spokojen s tím, jak se nám předešlé dva dny povedly. Dnes jsme zkusili různé sady pneumatik, máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat. Už se těším, až se s autem v Barceloně zase svezu," řekl jezdec.
Lotus a Pastor Maldonado hlásí velké zlepšení oproti loňsku (foto: Pirelli)
"Autu začínáme rozumět. Včerejším problémům jsme porozuměli a vyřešili je. Dneska jsme jezdili spolehlivě. Jen s ohledem na podmínky na trati se náš první pokus ráno trošku opozdil," dodal Alan Permane. Zítra auto převezme Romain Grosjean, který ještě s letošním monopostem nejezdil.
Tři minuty před koncem testů se Lotus postaral o červenou vlajku, když auto zastavilo mezi zatáčkami čtyři a pět. Tým příčiny nekomentoval, avšak zdá se, že šlo o test spotřeby, kdy Pastor vypotřeboval veškéré palivo a zastavil jednoduše proto, že mu došlo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.