Porovnání loňských a letošních zimních testů Lotusu je jako nebe a dudy. Stáj sice nestihla první den testů, už včera ale ujel Pastor Maldonado 41 kol, dnes přidal dalších 96. V samotném závěru sice auto zastavilo na trati, nicméně Venezuelan je po prvních dvou dnech potěšen.
Lotusu se podařilo eliminovat ztrátu a přišel prakticky pouze o jeden den. Mechanici v Jerezu odvedli skvělou práci, když auto dorazilo letecky tepve v neděli odpoledne a oni jej dali v pondělí dopoledne dohromady. Dnes odjel Pastor Maldonado vzdálenost 425 kilometrů, což je zhruba 1,4krát tolik, kolik měří Velká cena.
Jak hodnotí jezdec nový vůz? "Pocity jsou poměrně pozitivní. Auto se chová kompletně jinak od toho loňského - ať už v otázce spolehlivosti nebo celkového funování balíčku. Máme nový motor, což je pro nás velká revoluce. Je to nové auto, není to pokračovatel toho, co jsme měli vloni.
Jde možná o jinou filozofii, ale má velký dopad na to, jakým způsobem se auto řídí a snad také na výkonnost. Na změny auto reagovalo dobře. Dnes to byl opravdu dobrý den, hodně jsme se toho o E23 dozvěděli. Z auta mám silný pocit. A s dalšími kilometry se zlepšuje.
Stále ještě testujeme systémy a to, jak vše spolu spolupracuje. Jsem moc spokojen s tím, jak se nám předešlé dva dny povedly. Dnes jsme zkusili různé sady pneumatik, máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat. Už se těším, až se s autem v Barceloně zase svezu," řekl jezdec.
Lotus a Pastor Maldonado hlásí velké zlepšení oproti loňsku (foto: Pirelli)
"Autu začínáme rozumět. Včerejším problémům jsme porozuměli a vyřešili je. Dneska jsme jezdili spolehlivě. Jen s ohledem na podmínky na trati se náš první pokus ráno trošku opozdil," dodal Alan Permane. Zítra auto převezme Romain Grosjean, který ještě s letošním monopostem nejezdil.
Tři minuty před koncem testů se Lotus postaral o červenou vlajku, když auto zastavilo mezi zatáčkami čtyři a pět. Tým příčiny nekomentoval, avšak zdá se, že šlo o test spotřeby, kdy Pastor vypotřeboval veškéré palivo a zastavil jednoduše proto, že mu došlo.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.