McLaren byl třetí den v Jerezu opět nucen zkrátit své testování kvůli problémům s pohonnou jednotkou Hondy.
Stáj z Wokingu, která letos přešla od Mercedesu k motorům Honda, se v prvních předsezónních testech v Jerezu trápí. V neděli a v pondělí zvládla každý den pouze 6 kol. Dnes už to sice bylo lepší - Fernando Alonso si jich před obědovou přestávkou připsal celkem 32, poté už ale vyjet nemohl poté, co se objevil problém s vodním chlazením pohonné jednotky.
"Ztratili jsme tlak chladicí vody a odmontovali kvůli kontrole pohonnou jednotku. To je dlouhý proces, takže dnešní jízdy končí," uvádí McLaren, který zvolil velmi agresivní přístup při návrhu letošního vozu MP4-30. Bočnice jsou na zádi velmi úzké a ve stísněném prostoru je náročné pro mechaniky pracovat. Demontáž motoru se systémem pro rekuperaci energie (ERS) a veškerým příslušenstvím vyžaduje delší čas.
"Tyto díly před zítřejšími jízdami dokážeme nahradit. Problému si rychle všiml Fernando v kole, kdy vyjížděl z boxů, takže jsme jej rychle vystopovali," pokračuje zástupce McLarenu, který by chtěl ve středu ujet nejméně dvojnásobek toho, co dnes.
McLaren udělal pokrok, Alonso ujel v úterý 32 kol - i to je však málo (foto: McLaren)
Závodní ředitel Eric Boullier přesto věří, že se agresivní konstrukce týmu vyplatí. "To, že jsme odvážní a ambiciózní znamená, že nejsme spolehliví. Raději budu opatrný, protože pokaždé, co se pokusíme opravit jednu věc, tak se objeví nějaká další," uvedl.
Testy v Jerezu živě sledujeme zde, aktualizovanou fotogalerii najdete tady.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.