Technický šéf Williamsu, Pat Symonds, varuje před zbrklou změnou na 1000koňové motory pro sezonu 2017. Podle něj je spíše hlavní, aby týmy, které jsou v F1 teď, byly finančně zdravé.
V F1 probíhají diskuse o silnějších motorech a o tom, jak udělat závody více zajímavé pro diváky. "Líbí se mi nápad ohledně motorů, které by dávaly až 1000 koní a také nápad ohledně zajímavějších vozů.
Ale také se mi líbí představa mít na startu víc vozů. A to si myslím, že by měl být náš hlavní zájem v tento okamžik. Musíme vytvořit dobrý obchodní model a něco, co budou fanoušci rádi pozorovat. Navzájem to může být ke škodě, ale myslím, že z aktuálních pravidel toho můžeme ještě hodně získat.
Williams chce začít tam, kde vloni končil (foto: Williams F1 Team)
Hlavně jde o naše vztahy s veřejností. Myslím, že je zatím moc brzy na to, abychom hovořili o radikální změně pravidel." Ohledně potenciálu FW37 řekl: "Konkurenceschopnost je relativní věc. Udělali jsme určité kroky, které nás, doufám, posunou vpřed. Nevím ale, co udělali naši rivalové. Doufám ale, že začneme minimálně tam, kde jsme loni končili.
Úroveň vylepšování vozu v loňském roce byla jednou z věcí, na které jsem opravdu hrdý. Opravdu se nám povedlo zlepšit výkonnost našeho auta ve srovnání s konkurencí během loňského roku. Stejnou filozofii budeme používat i letos. Chceme se tam [na čelo] dostat a bojovat."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.