Sebastian Vettel mírní očekávání fanoušků italské stáje: na hodnocení skutečné výkonnostní úrovně vozu SF15-T je třeba si ještě počkat, základ je ale solidní.
Čtyřnásobný mistr světa zajel v předchozích dvou dnech v Jerezu se svým Ferrari pokaždé nejrychlejší čas. V sobotu přitom zvládl 60 kol, v pondělí přidal dalších 89, což dohromady tvoří celkem 660 km. Včera se s týmem zaměřoval na testování středně-tvrdých a přechodných pneumatik a na práci na nastavení. Jaké jsou jeho dojmy?
"Je příliš brzy na stanovení verdiktu o skutečné výkonnosti tohoto auta, obzvlášť když ho nemůžeme srovnávat s ostatními týmy, které se mohou věnovat odlišným programům. řekl bych ale, že máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat," popisuje Vettel.
"Ujeli jsme toho hodně, dokonce i v dešti, kdy jsme zkoušeli nové přechodné pneumatiky, které fungovaly dobře - jejich zahřívání, přestože byla zima. Jde rozhodně o pokrok. A aplaus v garáži na konci po testování? No, všichni měli radost z toho, že jsme dokázali jezdit za mokra a nic špatného se nestalo. Kluci už tak mají v garáži hodně práce," vysvětluje Němec, který po loňské sezóně přišel z Red Bullu.
Sebastian Vettel: Máme dobrý základ (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dosavadní pokroky Ferrari hodnotí slovy: "Bylo to trochu jako včera. I když jsme zvládli slušný počet kol, nikdy nemůžete tvrdit, že jste kilometrů ujeli dostatek. Souhlasím ale se Sebastianem v tom, že momentálně máme dobrý základ."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.