Sebastian Vettel mírní očekávání fanoušků italské stáje: na hodnocení skutečné výkonnostní úrovně vozu SF15-T je třeba si ještě počkat, základ je ale solidní.
Čtyřnásobný mistr světa zajel v předchozích dvou dnech v Jerezu se svým Ferrari pokaždé nejrychlejší čas. V sobotu přitom zvládl 60 kol, v pondělí přidal dalších 89, což dohromady tvoří celkem 660 km. Včera se s týmem zaměřoval na testování středně-tvrdých a přechodných pneumatik a na práci na nastavení. Jaké jsou jeho dojmy?
"Je příliš brzy na stanovení verdiktu o skutečné výkonnosti tohoto auta, obzvlášť když ho nemůžeme srovnávat s ostatními týmy, které se mohou věnovat odlišným programům. řekl bych ale, že máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat," popisuje Vettel.
"Ujeli jsme toho hodně, dokonce i v dešti, kdy jsme zkoušeli nové přechodné pneumatiky, které fungovaly dobře - jejich zahřívání, přestože byla zima. Jde rozhodně o pokrok. A aplaus v garáži na konci po testování? No, všichni měli radost z toho, že jsme dokázali jezdit za mokra a nic špatného se nestalo. Kluci už tak mají v garáži hodně práce," vysvětluje Němec, který po loňské sezóně přišel z Red Bullu.
Sebastian Vettel: Máme dobrý základ (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dosavadní pokroky Ferrari hodnotí slovy: "Bylo to trochu jako včera. I když jsme zvládli slušný počet kol, nikdy nemůžete tvrdit, že jste kilometrů ujeli dostatek. Souhlasím ale se Sebastianem v tom, že momentálně máme dobrý základ."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.