Renault to myslí vážně. Aby dokázal porazit Mercedes, běží u něj dva projekty souběžně. Testování zahájili Francouzi s modifikacemi, na kterých již pracují od léta 2014. Souběžně přepracovává nový partner, Ilmor, jejich V6-Turbo. Na konci se oba projekty spojí.
Jeden rok ježdění vzadu byl dost. Red Bull teď chce zaútočit na Mercedes. Potřeba zlepšení tkví především v pohonné jednotce. Sportovní ředitel Renaultu, Cyril Abiteboul, oficiálně hovoří o ztrátě 60 koní. To není ztráta, která by se dala smazat přes noc.
A to kór když měl Mercedes přidat údajně dalších 40 koní. Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu, se to pokusil dementovat: "Když jste na tak vysokém standardu, jako jsme byli my, tak je těžké najít další koně. Ta čísla jsou nerealistická. 15 až 20 koní by byl skvělý výkon."
Renaultu pomáhá Red Bull i IlmorPolovinu ze ztráty na Mercedes chce Abiteboul odbourat ještě do začátku sezony. Renault a Red Bull proto zmobilizovali své síly. Renault už tedy nebojuje proti silnému Mercedesu, který má tým až o 500 lidech, sám. Red Bull do projektu vkládá svoje know-how ohledně elektromotorů a ukládání energie.
Red Bull chce zpět na výsluní, proto vložil do projektu pohonné jednotky svoje know-how(foto: Infiniti Red Bull)
Renault modifikoval celé pohonné ústrojí v rozsahu 25 žetonů. Francouzi chtěli přes zimu najít 30 koní. Mezitím se u nového partnera, společnosti Ilmor, pracuje na z poloviny novém motoru. Motorárna z Brixworthu se soustřeďuje výhradně na spalovací část pohonné jednotky. Přepracováno bude všechno, kromě bloku motoru - hlavy válců, spalovací komory nebo vstřikování paliva.
Práce Ilmoru se objeví na trati nejdříve na konci únoraMario Illien a jeho 6 konstruktérů začalo spolupracovat s rakouským AVL (zkušební ústav pro spalovací motory) teprve na začátku září. Zatím se konaly pokusy na válcích. Pokud budou nové díly vyrobeny dle plánu, tak se na testovací stolici Renaultu a AVL dostanou na začátku února. Proto by se na trať mohly nové díly od Ilmoru dostat nejdříve během druhého testu v Barceloně.
Do té doby bude Renault nasazovat modifikaci, se kterou přišli technici z Viry-Chatillon. Nejpozději 28. února pak musí padnout rozhodnutí, které řešení je cestou do budoucna - limit totiž Renaultu vystaví počet dostupných žetonů.
Ilmor se stará pouze o spalovací část motoru (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Projekt Ilmoru se zřejmě do závodního nasazení dostane až při GP Španělska s ohledem na spolehlivost. Jedno však mají oba projekty společné: turbína a kompresor nejsou oddělený (jako třeba u Mercedesu nebo Hondy). Na kopírování totiž nebylo dost času.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.