Renault to myslí vážně. Aby dokázal porazit Mercedes, běží u něj dva projekty souběžně. Testování zahájili Francouzi s modifikacemi, na kterých již pracují od léta 2014. Souběžně přepracovává nový partner, Ilmor, jejich V6-Turbo. Na konci se oba projekty spojí.
Jeden rok ježdění vzadu byl dost. Red Bull teď chce zaútočit na Mercedes. Potřeba zlepšení tkví především v pohonné jednotce. Sportovní ředitel Renaultu, Cyril Abiteboul, oficiálně hovoří o ztrátě 60 koní. To není ztráta, která by se dala smazat přes noc.
A to kór když měl Mercedes přidat údajně dalších 40 koní. Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu, se to pokusil dementovat: "Když jste na tak vysokém standardu, jako jsme byli my, tak je těžké najít další koně. Ta čísla jsou nerealistická. 15 až 20 koní by byl skvělý výkon."
Renaultu pomáhá Red Bull i IlmorPolovinu ze ztráty na Mercedes chce Abiteboul odbourat ještě do začátku sezony. Renault a Red Bull proto zmobilizovali své síly. Renault už tedy nebojuje proti silnému Mercedesu, který má tým až o 500 lidech, sám. Red Bull do projektu vkládá svoje know-how ohledně elektromotorů a ukládání energie.
Red Bull chce zpět na výsluní, proto vložil do projektu pohonné jednotky svoje know-how(foto: Infiniti Red Bull)
Renault modifikoval celé pohonné ústrojí v rozsahu 25 žetonů. Francouzi chtěli přes zimu najít 30 koní. Mezitím se u nového partnera, společnosti Ilmor, pracuje na z poloviny novém motoru. Motorárna z Brixworthu se soustřeďuje výhradně na spalovací část pohonné jednotky. Přepracováno bude všechno, kromě bloku motoru - hlavy válců, spalovací komory nebo vstřikování paliva.
Práce Ilmoru se objeví na trati nejdříve na konci únoraMario Illien a jeho 6 konstruktérů začalo spolupracovat s rakouským AVL (zkušební ústav pro spalovací motory) teprve na začátku září. Zatím se konaly pokusy na válcích. Pokud budou nové díly vyrobeny dle plánu, tak se na testovací stolici Renaultu a AVL dostanou na začátku února. Proto by se na trať mohly nové díly od Ilmoru dostat nejdříve během druhého testu v Barceloně.
Do té doby bude Renault nasazovat modifikaci, se kterou přišli technici z Viry-Chatillon. Nejpozději 28. února pak musí padnout rozhodnutí, které řešení je cestou do budoucna - limit totiž Renaultu vystaví počet dostupných žetonů.
Ilmor se stará pouze o spalovací část motoru (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Projekt Ilmoru se zřejmě do závodního nasazení dostane až při GP Španělska s ohledem na spolehlivost. Jedno však mají oba projekty společné: turbína a kompresor nejsou oddělený (jako třeba u Mercedesu nebo Hondy). Na kopírování totiž nebylo dost času.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.