Mercedes včera opět vyloučil myšlenku, že by v Austrálii nastoupil s loňským motorem, aby získal více času na vývoj toho pro letošní sezónu.
Mezinárodní automobilová federace po odhalení mezery v pravidlech prodloužila čas pro vývoj pohonných jednotek až do konce sezóny 2015 - původním záměrem bylo využít 32 žetonů do konce února.
Zatímco Renault z nich využil již dvě třetiny, Ferrari si chce nechat větší část na vývoj v průběhu sezóny. Mercedes ale tento přístup nechce využít - hodlá zabrat od počátku sezóny, aby si vytvořil bodový náskok, než soupeři přijdou s vylepšeními.
"Mohu vás ujistit, že v autě máme motor specifikace 2015 už od prvního testu. Zahrnuli jsme do něj nové nápady ve všech oblastech - od vnitřního spalování po konverzi energie," uvádí šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu, Andy Cowell.
Nico Rosberg v Jerezu s novým Mercedesem F1 W06 Hybrid a novou pohonnou jednotkouza zády (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Po 12 dnech testování se rozhodneme, co můžeme spolehlivě nasadit na startu sezóny v Melbourne. Naším cílem je využívat ten nejlepší motor co nejdříve," vysvětluje Cowell filozofii Mercedesu, který letos bude obhajovat tituly a své pohonné jednotky poskytovat také dalším třem týmům: Force Indii, nově Lotusu a Williamsu.
Tip: Fotografie z testování v Jerezu najdete v naší fotogalerii s filtry zde.
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.