Mercedes včera opět vyloučil myšlenku, že by v Austrálii nastoupil s loňským motorem, aby získal více času na vývoj toho pro letošní sezónu.
Mezinárodní automobilová federace po odhalení mezery v pravidlech prodloužila čas pro vývoj pohonných jednotek až do konce sezóny 2015 - původním záměrem bylo využít 32 žetonů do konce února.
Zatímco Renault z nich využil již dvě třetiny, Ferrari si chce nechat větší část na vývoj v průběhu sezóny. Mercedes ale tento přístup nechce využít - hodlá zabrat od počátku sezóny, aby si vytvořil bodový náskok, než soupeři přijdou s vylepšeními.
"Mohu vás ujistit, že v autě máme motor specifikace 2015 už od prvního testu. Zahrnuli jsme do něj nové nápady ve všech oblastech - od vnitřního spalování po konverzi energie," uvádí šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu, Andy Cowell.
Nico Rosberg v Jerezu s novým Mercedesem F1 W06 Hybrid a novou pohonnou jednotkouza zády (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Po 12 dnech testování se rozhodneme, co můžeme spolehlivě nasadit na startu sezóny v Melbourne. Naším cílem je využívat ten nejlepší motor co nejdříve," vysvětluje Cowell filozofii Mercedesu, který letos bude obhajovat tituly a své pohonné jednotky poskytovat také dalším třem týmům: Force Indii, nově Lotusu a Williamsu.
Tip: Fotografie z testování v Jerezu najdete v naší fotogalerii s filtry zde.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.