Sebastian Vettel hovoří o svém prvním testovacím dni v roli jezdce týmu Ferrari, který zakončil nejrychlejším časem. Němec zajel okruh Jerez de la Frontera se svým SF15-T za 1:22.620 min., o 0,157 s rychleji než nejbližší pronásledovatel - Marcus Ericsson se Sauberem C34.
"Zcela jistě šlo dnes o dobrý začátek," říká Sebastian Vettel, který svůj nejrychlejší čas zajel na středně tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Čtyřnásobý mistr světa odjel téměř 60 okruhů - problémy s telemetrií zabránily většímu počtu okruhů. Nováček v italském týmu tak není zcela spokojen: "Časy vlastně nejsou zas tak důležité.
Co se opravdu počítá, je počet kol. Jasně, že je lepší, být na čele než někde daleko vzadu. Ale s ohledem na počet kol máme ještě prostor pro to, abychom přidali. Ale počet kol byl v podstatě dobrý. Raději bychom odjeli víc kol, ale tak to chodí: když je někde problém, tak si raději dáte na čas a podíváte se na něj. A to stojí čas, ale nechcete hned zkraje riskovat poškození."
"Celkově to tedy byl dobrý den. Z auta mám zatím dobrý pocit. Je samozřejmě spousta věcí, které ještě budou jiné. Tým má zcela jiný přístup, bude to chtít čas, než si na vše zvyknu." Bývalý dlouholetý jezdec Red Bullu má na mysli především polohu knoflíků na volantu: "Až doposud jsem ale docela spokojený."
Vettel v novém týmu na trati (foto: Scuderia Ferrari)
Také technický ředitel, James Allison, má po prvním dni testů pozitivní náladu: "Na jednu stranu jsem zklamaný, že jsme neodjeli více kilometrů. Na druhou stranu jsme viděli, že se auto během odjetých kol zlepšovalo."
Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, připomíná, že nejlepší čas není dobré přeceňovat: "Časy na kolo jsou relativní. Teprve je budeme zjišťovat. Mnohem raději bych vyzdvihnul práci týmu. Z mého pohledu jsou všichni maximálně motivovaní."
Vettel potvrzuje, že přestupem k Ferrari si splnil svůj dlouholetý sen - pro svůj vůz ale nemá zatím ještě jméno: "Motivace nemůže být větší. Je to pro mě nová výzva, nová mise. Moje nová italská žena nemá zatím svoje jméno. Ještě chvilku to potrvá. Myslím, že až v Austrálii něco příjde." Vettel má také novou helmu: "Je to poprvé po 15 letech, co na ní není znak Red Bullu. Dal jsem si předsevzetí udržet design co možná nejjednodušší a nechci ho také tak často měnit."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.