Sebastian Vettel hovoří o svém prvním testovacím dni v roli jezdce týmu Ferrari, který zakončil nejrychlejším časem. Němec zajel okruh Jerez de la Frontera se svým SF15-T za 1:22.620 min., o 0,157 s rychleji než nejbližší pronásledovatel - Marcus Ericsson se Sauberem C34.
"Zcela jistě šlo dnes o dobrý začátek," říká Sebastian Vettel, který svůj nejrychlejší čas zajel na středně tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Čtyřnásobý mistr světa odjel téměř 60 okruhů - problémy s telemetrií zabránily většímu počtu okruhů. Nováček v italském týmu tak není zcela spokojen: "Časy vlastně nejsou zas tak důležité.
Co se opravdu počítá, je počet kol. Jasně, že je lepší, být na čele než někde daleko vzadu. Ale s ohledem na počet kol máme ještě prostor pro to, abychom přidali. Ale počet kol byl v podstatě dobrý. Raději bychom odjeli víc kol, ale tak to chodí: když je někde problém, tak si raději dáte na čas a podíváte se na něj. A to stojí čas, ale nechcete hned zkraje riskovat poškození."
"Celkově to tedy byl dobrý den. Z auta mám zatím dobrý pocit. Je samozřejmě spousta věcí, které ještě budou jiné. Tým má zcela jiný přístup, bude to chtít čas, než si na vše zvyknu." Bývalý dlouholetý jezdec Red Bullu má na mysli především polohu knoflíků na volantu: "Až doposud jsem ale docela spokojený."
Vettel v novém týmu na trati (foto: Scuderia Ferrari)
Také technický ředitel, James Allison, má po prvním dni testů pozitivní náladu: "Na jednu stranu jsem zklamaný, že jsme neodjeli více kilometrů. Na druhou stranu jsme viděli, že se auto během odjetých kol zlepšovalo."
Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, připomíná, že nejlepší čas není dobré přeceňovat: "Časy na kolo jsou relativní. Teprve je budeme zjišťovat. Mnohem raději bych vyzdvihnul práci týmu. Z mého pohledu jsou všichni maximálně motivovaní."
Vettel potvrzuje, že přestupem k Ferrari si splnil svůj dlouholetý sen - pro svůj vůz ale nemá zatím ještě jméno: "Motivace nemůže být větší. Je to pro mě nová výzva, nová mise. Moje nová italská žena nemá zatím svoje jméno. Ještě chvilku to potrvá. Myslím, že až v Austrálii něco příjde." Vettel má také novou helmu: "Je to poprvé po 15 letech, co na ní není znak Red Bullu. Dal jsem si předsevzetí udržet design co možná nejjednodušší a nechci ho také tak často měnit."
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.