Valtteri Bottas má ihned po prvním dnu testů dojem, že je letošní monopost týmu Williams, FW37, rychlejší, než jeho předchůdce, monopost FW36.
Fina ráno pozdržela opožděná dodávka dílů, proto na trať vyjel s mírným zpožděním. Nakonec ale zvládl odjet 70 kol a po prvním dni je novým vozem hodně povzbuzený: "Včera jsme zaznamenali jistá zdržení, některé díly dorazily později, takže všechno bylo tak trošku na limitu. Ale pak, když jsme vyjeli, tak šlo všechno dobře," říká Valtteri Bottas.
"Úvodní pocit je dobrý. Zdá se, že je to dobrý základ, na kterém budeme moci stavět." Na otázku, zda-li má dojem, že FW37 představuje krok vpřed ve srovnání s FW36, se kterým si vloni tým dojel až pro 3. místo v Poháru konstruktérů, Valtteri říká: "Ano, je [to pokrok]. Vím to.
A tohle je teprve první den. Během testů se masivně zlepšíme, to platí i o sezoně. Auto se chovalo opravdu konzistentně. Mohl jsem jezdit pravidelné časy na delších výjezdech. Hned po pár kolech jsem měl dobrý pocit. Nesnažili jsme se zajíždět žádné časy, prostě jsme jen procházeli náš program a získávali zkušenosti s novým vozem, což šlo velmi dobře."
FW37 je už teď lepší než jeho předchůdce, FW36, říká Bottas (foto: Williams F1 Team)
Podle Bottase se aerodynamika vozu zlepšila: "Auto je trošku víc konzistentní v zatáčkách. Což je skvělá věc, protože můžete vozu víc důvěřovat. Už vloni bylo auto dobré, ale tohle je ještě lepší. Stále ještě můžeme otevřít další výkonnost, ale nepotřebujeme to udělat tady, máme dost času."
Bottas sice odjel solidní vzdálenost, avšak na Rosberga neměl. Porovnávání však odmítá: "Neměli jsme v plánu obkroužit 150 kol. Dělali jsme na voze nějaké změny, které zabraly určitý čas. Takže možná, že jsme jen měli jiný cíl."
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.