Valtteri Bottas má ihned po prvním dnu testů dojem, že je letošní monopost týmu Williams, FW37, rychlejší, než jeho předchůdce, monopost FW36.
Fina ráno pozdržela opožděná dodávka dílů, proto na trať vyjel s mírným zpožděním. Nakonec ale zvládl odjet 70 kol a po prvním dni je novým vozem hodně povzbuzený: "Včera jsme zaznamenali jistá zdržení, některé díly dorazily později, takže všechno bylo tak trošku na limitu. Ale pak, když jsme vyjeli, tak šlo všechno dobře," říká Valtteri Bottas.
"Úvodní pocit je dobrý. Zdá se, že je to dobrý základ, na kterém budeme moci stavět." Na otázku, zda-li má dojem, že FW37 představuje krok vpřed ve srovnání s FW36, se kterým si vloni tým dojel až pro 3. místo v Poháru konstruktérů, Valtteri říká: "Ano, je [to pokrok]. Vím to.
A tohle je teprve první den. Během testů se masivně zlepšíme, to platí i o sezoně. Auto se chovalo opravdu konzistentně. Mohl jsem jezdit pravidelné časy na delších výjezdech. Hned po pár kolech jsem měl dobrý pocit. Nesnažili jsme se zajíždět žádné časy, prostě jsme jen procházeli náš program a získávali zkušenosti s novým vozem, což šlo velmi dobře."
FW37 je už teď lepší než jeho předchůdce, FW36, říká Bottas (foto: Williams F1 Team)
Podle Bottase se aerodynamika vozu zlepšila: "Auto je trošku víc konzistentní v zatáčkách. Což je skvělá věc, protože můžete vozu víc důvěřovat. Už vloni bylo auto dobré, ale tohle je ještě lepší. Stále ještě můžeme otevřít další výkonnost, ale nepotřebujeme to udělat tady, máme dost času."
Bottas sice odjel solidní vzdálenost, avšak na Rosberga neměl. Porovnávání však odmítá: "Neměli jsme v plánu obkroužit 150 kol. Dělali jsme na voze nějaké změny, které zabraly určitý čas. Takže možná, že jsme jen měli jiný cíl."
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.