Ferrari, McLaren a Red Bull připravují nové kratší nosy pro své letošní monoposty. Nasadí je, jakmile projdou povinnými nárazovými testy Mezinárodní automobilové federace.
FIA změnou pravidel pro špičku nosu připravila inženýrům perné chvilky - vozy při prvních simulacích přišly až o 10 % svého celkového přítlaku. Inženýrům chvíli trvalo, než se dostali na loňské úrovně. Problém působí posunutí víru Y250, který pak negativně ovlivňuje proudění podél vozu směrem dozadu.
Ideální řešení se zdá být jasné: krátký nos. S opravdu krátkými nosy ale prošli nárazovými testy u FIA pouze Lotus a Mercedes. Ostatní, jako například Ferrari, McLaren či Toro Rosso, zatím jezdí s delšími vozy.
Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley byl překvapen, když je viděl: "Sotva si dokážu představit, že dosáhnout minulých úrovní přítlaku. My jsem to zkoušeli a na nic dobrého jsme nepřišli. U nás to jde jen s krátkým nosem," cituje Auto Motor und Sport.
McLaren chce přijít s kratší verzi svého nosu, který by se více podobalřešení Mercedesu (foto: McLaren)
S takovým řešením je ale velmi náročné projít u FIA nárazovými testy. Mercedesu s 85cm dlouhým nosem se to podařilo až na čtvrtý pokus - to ale měl k dobru zkušenosti z loňska, které soupeřům s tak krátkým řešením chybí. Williams musel přidat ke svému nosu drobnou špičku, se kterou podruhé prošel na poslední chvíli, podobné řešení vidíme u Red Bullu.
U FIA se nyní šikují týmy s žádostí o další testy - připravují druhé či už dokonce třetí verze svých nosů. Technický ředitel Toro Rosso James Key potvrzuje, že mezi ně patří také: "Naším cílem je mít na začátku sezóny jiný nos." V současné době mají dlouhý, rádi by ale přešli na podobné řešení, jaké má Mercedes.
Nos vozu Toro Rosso STR10 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Krátké nosy mají v plánu pochopitelně také Ferrari a McLaren. Oba již v Jerezu dnes jezdí, ale pouze s testovacími verzemi, které navrhli pouze pro to, aby se nezdržovali s nárazovými testy a mohli ujet co nejvíce kilometrů.
V Jerezu jde hlavně o prvotní zkoušky vylepšených motorů, v případě McLarenu jde o zcela novou pohonnou jednotku Hondy. Pokud vše půjde dobře, uvidíme ty správné verze nosů během příštího testu v Barceloně.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.