Red Bull je posledním týmem, který světu představil vůz pro rok 2015, další dílo konstruktéra Adriana Neweyho: RB11.
Red Bull vůz pro sezónu 2015 prezentuje v kamuflujících černo-bílých barvách podivných křivek. Proč? Odborný poradce týmu Helmut Marko s úsměvem odpovídá: "Jde o kamufláž, kterou vyvinuli Angličani během 2. světové války, aby porazily německé námořnictvo."
Skutečnost je ale prozaičtější - nejde o žádné napodobování válečných lodí, ale o snahu ztížit odhalení detailů nového monopostu a bránit se "špionáži." Tým včera úspěšně prošel nárazovými testy a dnes by měl v Jerezu testovat společně s ostatními sedmi stájemi.
"Opravdu se těším, až se dostanu za volant. Nikdy nevíte, jaké to budete, dokud nevyrazíte na trať. Doufáme ale, že půjde to bude zvíře," prohlásil loňský vítěz tří závodů a jednička týmu Daniel Ricciardo.
Christian Horner věří, že s novým vozem budou letos opět na špici: "Náš cíl je jednoduchý: stáhnout ještě více ztrátu na Mercedes. Byli jsme jediným týmem kromě Mercedesu, který v roce 2014 vyhrál velkou cenu - a my jsme vyhráli s Danielem Ricciardem hned tři.
Náš cíl je snížit ztrátu a dostat Mercedes pod tlak co nejvíce budeme moci. Víme, kam míříme. Víme, co musíme dosáhnout a já věřím, že s RB11, s piloty, které máme a s novou strukturou, kterou jsme zavedli, na to budeme mít.
Šlo o uspořádanou zimu. Tlačíme to jako obvykle až na hranu. Měli jsme velmi těsný časový plán pro auto, aby bylo připraveno pro první test, ale to je v tomto týmu normální. Pokud nejste na limitu, pak se dostatečně nesnažíte."
Technický ředitel Adrian Newey přidává: "Konstrukce RB11 byla hodně o pochopení toho, co jsme se naučili v minulé sezóně, kdy došlo k velké změně pravidel, pokud jde o pohonnou jednotku, vnitřní uspořádání, které s tím souviselo, a o optimalizaci vozu založené na těchto lekcích."
"Došlo k některým změnám, které ovlivňují tvar přední části vozu, většina jich je ale pod kapotou. Identifikovali jsme oblasti, kde se můžeme zlepšit, a tvrdě jsme na nich pracovali. Není toho moc prostému oku viditelné, spousta té tvrdé práce šla do dílů, které jsou schované," vysvětluje šéf vývoje Rob Marshall.
Zadní část Red Bullu RB11 (foto: Red Bull Racing)
Vztah s Renaultem"Vztah s Renaultem je nyní mnohem užší. Red Bull je teď jediným partnerem Renaultu, my a Toro Rosso, a toto zaměření Renaultu společně s blízkým zapojením našeho konstrukčního týmu přináší výsledky. Auto se vyznačuje těsnější integrací pohonné jednotky a šasi. Díky jednotné spolupráci s Renaultem můžeme letos opravdu dosáhnout pokroku," myslí si Horner.
"S našimi partnery u Renaultu pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom jim pomohli vyvinout motor. myslím, že je fér říct, že šlo o naši největší Achillovu patu minulý rok a něco, co si Renault vlastně uvědomuje a na čem usilovně pracuje," konstatuje Newey.
"Musíme myslet na to, že motor s vnitřním spalováním a jeho velmi složité součástí - ERS a turbodmychadlo - jsou díly s dlouhým zaváděcím časem. Když některý z týmů u těchto věcí získá výhodu, pak to trvá, než to zvrátíte, doženete nebo se snad dostanete před něj," dodává konstruktér Red Bullu.
Technické specifikace Red Bullu RB11Šasi: kompozitní struktura monokoku vyvinutého vlastními silami, nese Renault V6 jako plně namáhaný členPřevodovka: osmirychlostní, podélně uložená s hydraulickým systémem pro posilované řazení a fungování spojkyKola: OZ Racing, přední 12" x 13" průměr, zadní 13,7" x 13" průměrPneumatiky: PirelliZavěšení: těhlice z hliníkové slitiny, pružiny a dvojité ramena z uhlíkových kompozitů, stabilizátor, tlumiče multimaticBrzdy: třmeny BremboElektronika: standardní elektronická řídicí jednotka MESLPalivo: skupina Total
Motor: Renault Energy F1-2015Počet válců: 6Objem: 1600 cm3Max. otáčky: 15 000 ot/minPočet válců: 24Úhel sevření válců: 90 °Výkon: neuvedenOlej: skupina TotalVáha: min. váha dle FIA 145 kg
Snímky najdete pod článkem, ve vysokém rozlišení jej najdete mezi tapetami.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.