Red Bull je posledním týmem, který světu představil vůz pro rok 2015, další dílo konstruktéra Adriana Neweyho: RB11.
Red Bull vůz pro sezónu 2015 prezentuje v kamuflujících černo-bílých barvách podivných křivek. Proč? Odborný poradce týmu Helmut Marko s úsměvem odpovídá: "Jde o kamufláž, kterou vyvinuli Angličani během 2. světové války, aby porazily německé námořnictvo."
Skutečnost je ale prozaičtější - nejde o žádné napodobování válečných lodí, ale o snahu ztížit odhalení detailů nového monopostu a bránit se "špionáži." Tým včera úspěšně prošel nárazovými testy a dnes by měl v Jerezu testovat společně s ostatními sedmi stájemi.
"Opravdu se těším, až se dostanu za volant. Nikdy nevíte, jaké to budete, dokud nevyrazíte na trať. Doufáme ale, že půjde to bude zvíře," prohlásil loňský vítěz tří závodů a jednička týmu Daniel Ricciardo.
Christian Horner věří, že s novým vozem budou letos opět na špici: "Náš cíl je jednoduchý: stáhnout ještě více ztrátu na Mercedes. Byli jsme jediným týmem kromě Mercedesu, který v roce 2014 vyhrál velkou cenu - a my jsme vyhráli s Danielem Ricciardem hned tři.
Náš cíl je snížit ztrátu a dostat Mercedes pod tlak co nejvíce budeme moci. Víme, kam míříme. Víme, co musíme dosáhnout a já věřím, že s RB11, s piloty, které máme a s novou strukturou, kterou jsme zavedli, na to budeme mít.
Šlo o uspořádanou zimu. Tlačíme to jako obvykle až na hranu. Měli jsme velmi těsný časový plán pro auto, aby bylo připraveno pro první test, ale to je v tomto týmu normální. Pokud nejste na limitu, pak se dostatečně nesnažíte."
Technický ředitel Adrian Newey přidává: "Konstrukce RB11 byla hodně o pochopení toho, co jsme se naučili v minulé sezóně, kdy došlo k velké změně pravidel, pokud jde o pohonnou jednotku, vnitřní uspořádání, které s tím souviselo, a o optimalizaci vozu založené na těchto lekcích."
"Došlo k některým změnám, které ovlivňují tvar přední části vozu, většina jich je ale pod kapotou. Identifikovali jsme oblasti, kde se můžeme zlepšit, a tvrdě jsme na nich pracovali. Není toho moc prostému oku viditelné, spousta té tvrdé práce šla do dílů, které jsou schované," vysvětluje šéf vývoje Rob Marshall.
Zadní část Red Bullu RB11 (foto: Red Bull Racing)
Vztah s Renaultem"Vztah s Renaultem je nyní mnohem užší. Red Bull je teď jediným partnerem Renaultu, my a Toro Rosso, a toto zaměření Renaultu společně s blízkým zapojením našeho konstrukčního týmu přináší výsledky. Auto se vyznačuje těsnější integrací pohonné jednotky a šasi. Díky jednotné spolupráci s Renaultem můžeme letos opravdu dosáhnout pokroku," myslí si Horner.
"S našimi partnery u Renaultu pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom jim pomohli vyvinout motor. myslím, že je fér říct, že šlo o naši největší Achillovu patu minulý rok a něco, co si Renault vlastně uvědomuje a na čem usilovně pracuje," konstatuje Newey.
"Musíme myslet na to, že motor s vnitřním spalováním a jeho velmi složité součástí - ERS a turbodmychadlo - jsou díly s dlouhým zaváděcím časem. Když některý z týmů u těchto věcí získá výhodu, pak to trvá, než to zvrátíte, doženete nebo se snad dostanete před něj," dodává konstruktér Red Bullu.
Technické specifikace Red Bullu RB11Šasi: kompozitní struktura monokoku vyvinutého vlastními silami, nese Renault V6 jako plně namáhaný členPřevodovka: osmirychlostní, podélně uložená s hydraulickým systémem pro posilované řazení a fungování spojkyKola: OZ Racing, přední 12" x 13" průměr, zadní 13,7" x 13" průměrPneumatiky: PirelliZavěšení: těhlice z hliníkové slitiny, pružiny a dvojité ramena z uhlíkových kompozitů, stabilizátor, tlumiče multimaticBrzdy: třmeny BremboElektronika: standardní elektronická řídicí jednotka MESLPalivo: skupina Total
Motor: Renault Energy F1-2015Počet válců: 6Objem: 1600 cm3Max. otáčky: 15 000 ot/minPočet válců: 24Úhel sevření válců: 90 °Výkon: neuvedenOlej: skupina TotalVáha: min. váha dle FIA 145 kg
Snímky najdete pod článkem, ve vysokém rozlišení jej najdete mezi tapetami.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.