Red Bull je posledním týmem, který světu představil vůz pro rok 2015, další dílo konstruktéra Adriana Neweyho: RB11.
Red Bull vůz pro sezónu 2015 prezentuje v kamuflujících černo-bílých barvách podivných křivek. Proč? Odborný poradce týmu Helmut Marko s úsměvem odpovídá: "Jde o kamufláž, kterou vyvinuli Angličani během 2. světové války, aby porazily německé námořnictvo."
Skutečnost je ale prozaičtější - nejde o žádné napodobování válečných lodí, ale o snahu ztížit odhalení detailů nového monopostu a bránit se "špionáži." Tým včera úspěšně prošel nárazovými testy a dnes by měl v Jerezu testovat společně s ostatními sedmi stájemi.
"Opravdu se těším, až se dostanu za volant. Nikdy nevíte, jaké to budete, dokud nevyrazíte na trať. Doufáme ale, že půjde to bude zvíře," prohlásil loňský vítěz tří závodů a jednička týmu Daniel Ricciardo.
Christian Horner věří, že s novým vozem budou letos opět na špici: "Náš cíl je jednoduchý: stáhnout ještě více ztrátu na Mercedes. Byli jsme jediným týmem kromě Mercedesu, který v roce 2014 vyhrál velkou cenu - a my jsme vyhráli s Danielem Ricciardem hned tři.
Náš cíl je snížit ztrátu a dostat Mercedes pod tlak co nejvíce budeme moci. Víme, kam míříme. Víme, co musíme dosáhnout a já věřím, že s RB11, s piloty, které máme a s novou strukturou, kterou jsme zavedli, na to budeme mít.
Šlo o uspořádanou zimu. Tlačíme to jako obvykle až na hranu. Měli jsme velmi těsný časový plán pro auto, aby bylo připraveno pro první test, ale to je v tomto týmu normální. Pokud nejste na limitu, pak se dostatečně nesnažíte."
Technický ředitel Adrian Newey přidává: "Konstrukce RB11 byla hodně o pochopení toho, co jsme se naučili v minulé sezóně, kdy došlo k velké změně pravidel, pokud jde o pohonnou jednotku, vnitřní uspořádání, které s tím souviselo, a o optimalizaci vozu založené na těchto lekcích."
"Došlo k některým změnám, které ovlivňují tvar přední části vozu, většina jich je ale pod kapotou. Identifikovali jsme oblasti, kde se můžeme zlepšit, a tvrdě jsme na nich pracovali. Není toho moc prostému oku viditelné, spousta té tvrdé práce šla do dílů, které jsou schované," vysvětluje šéf vývoje Rob Marshall.
Zadní část Red Bullu RB11 (foto: Red Bull Racing)
Vztah s Renaultem"Vztah s Renaultem je nyní mnohem užší. Red Bull je teď jediným partnerem Renaultu, my a Toro Rosso, a toto zaměření Renaultu společně s blízkým zapojením našeho konstrukčního týmu přináší výsledky. Auto se vyznačuje těsnější integrací pohonné jednotky a šasi. Díky jednotné spolupráci s Renaultem můžeme letos opravdu dosáhnout pokroku," myslí si Horner.
"S našimi partnery u Renaultu pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom jim pomohli vyvinout motor. myslím, že je fér říct, že šlo o naši největší Achillovu patu minulý rok a něco, co si Renault vlastně uvědomuje a na čem usilovně pracuje," konstatuje Newey.
"Musíme myslet na to, že motor s vnitřním spalováním a jeho velmi složité součástí - ERS a turbodmychadlo - jsou díly s dlouhým zaváděcím časem. Když některý z týmů u těchto věcí získá výhodu, pak to trvá, než to zvrátíte, doženete nebo se snad dostanete před něj," dodává konstruktér Red Bullu.
Technické specifikace Red Bullu RB11Šasi: kompozitní struktura monokoku vyvinutého vlastními silami, nese Renault V6 jako plně namáhaný členPřevodovka: osmirychlostní, podélně uložená s hydraulickým systémem pro posilované řazení a fungování spojkyKola: OZ Racing, přední 12" x 13" průměr, zadní 13,7" x 13" průměrPneumatiky: PirelliZavěšení: těhlice z hliníkové slitiny, pružiny a dvojité ramena z uhlíkových kompozitů, stabilizátor, tlumiče multimaticBrzdy: třmeny BremboElektronika: standardní elektronická řídicí jednotka MESLPalivo: skupina Total
Motor: Renault Energy F1-2015Počet válců: 6Objem: 1600 cm3Max. otáčky: 15 000 ot/minPočet válců: 24Úhel sevření válců: 90 °Výkon: neuvedenOlej: skupina TotalVáha: min. váha dle FIA 145 kg
Snímky najdete pod článkem, ve vysokém rozlišení jej najdete mezi tapetami.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.