Týmy, kterým letos dodává pohonné jednotky Renault - Red Bull a Toro Rosso - věří, že se už nebude opakovat noční můra, kterou před 12 měsíci zažily. Jen pro připomenutí - vloni v Jerezu zažil Renault extrémně nepovedený debut motorů V6. Pohonné jednotky byly nespolehlivé a chyběl jim výkon.
Během sezony a následné zimy tak muselo dojít k velkým změnám, což uklidňuje šéfy Toro Rosso a Red Bullu. Podle nich všechny indikátory značí, že by měli zažít mnohem lepší sezonu. Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, v sobotu v Jerezu řekl: "Renault udělal krok vpřed, to je bez debaty.
Ale udělat krok vpřed je jedna věc, druhou věcí je, jaký krok vpřed udělal Mercedes. Ale ohledně práce Renaultu jsem pozitivní, protože ve středu jsme byli jako první tým s vozem na trati, když jsme využili filmovací den. Odjeli jsme 96 kilometrů bez jediného problému.
To byl velký krok vpřed a já doufám, že zde můžeme mít dobré testy. Věříme práci, kterou Renault odvedl, a zbytek se uvidí." Technický ředitel Toro Rosso, James Key, dodal: "Renault je na tom zcela jistě mnohem lépe než vloni. Vloni si prošly těžkým obdobím. Ale zvládli se zvednout docela dobře, takže uvidíme, čeho budeme schopni."
Toro Rosso a Red Bull by měly zažít klidnější zimu
Také hlavní designer Red Bullu, Rob Marshall, věří, že stáj zažije mnohem klidnější předsezonní období, než vloni. Před rokem totiž Red Bull nebyl schopný odjet souvislý stint: "Doufám v mnohem lepší předsezonní období. Mělo by zde být mnohem méně dramat. Motor už známe, takže pokud nebudou problémy v zatáčkách, tak by to měl být daleko klidnější čas."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.