Týmy, kterým letos dodává pohonné jednotky Renault - Red Bull a Toro Rosso - věří, že se už nebude opakovat noční můra, kterou před 12 měsíci zažily. Jen pro připomenutí - vloni v Jerezu zažil Renault extrémně nepovedený debut motorů V6. Pohonné jednotky byly nespolehlivé a chyběl jim výkon.
Během sezony a následné zimy tak muselo dojít k velkým změnám, což uklidňuje šéfy Toro Rosso a Red Bullu. Podle nich všechny indikátory značí, že by měli zažít mnohem lepší sezonu. Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, v sobotu v Jerezu řekl: "Renault udělal krok vpřed, to je bez debaty.
Ale udělat krok vpřed je jedna věc, druhou věcí je, jaký krok vpřed udělal Mercedes. Ale ohledně práce Renaultu jsem pozitivní, protože ve středu jsme byli jako první tým s vozem na trati, když jsme využili filmovací den. Odjeli jsme 96 kilometrů bez jediného problému.
To byl velký krok vpřed a já doufám, že zde můžeme mít dobré testy. Věříme práci, kterou Renault odvedl, a zbytek se uvidí." Technický ředitel Toro Rosso, James Key, dodal: "Renault je na tom zcela jistě mnohem lépe než vloni. Vloni si prošly těžkým obdobím. Ale zvládli se zvednout docela dobře, takže uvidíme, čeho budeme schopni."
Toro Rosso a Red Bull by měly zažít klidnější zimu
Také hlavní designer Red Bullu, Rob Marshall, věří, že stáj zažije mnohem klidnější předsezonní období, než vloni. Před rokem totiž Red Bull nebyl schopný odjet souvislý stint: "Doufám v mnohem lepší předsezonní období. Mělo by zde být mnohem méně dramat. Motor už známe, takže pokud nebudou problémy v zatáčkách, tak by to měl být daleko klidnější čas."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.