Švýcarský Sauber představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým bude bojovat i mistrovské body v sezóně 2015: C34.
Sauber přechází na modro-žluté zbarvení dle svých nových sponzorů: na bočnici se ve žlutém vyjímá Banco do Brasil, zbytek je modrý. Dalšími podporovateli jsou Silanna, Oerlikon a fotbalová Chelsea na nose společně s Pirelli. Zadní i přední křídlo jsou bílé.
Nový monopost C34 má širokou vyčnívající špičku dlouhého nosu, která se zřejmě příznivcům ladných tvarů moc líbit nebude. Vpředu je patrné zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Monopost se podobá loňskému, bočnice jsou ale o něco užší a nové jsou také vstupní chladicí otvory po stranách airboxu nad hlavou pilota. Sauber bude i letos pohánět Ferrari, od kterého odebírá také převodovky.
"Koncept pohonné jednotky je srovnatelný s loňskou, ale architektura se významně změnila, což si vyžádalo početné úpravy šasi. Cílem je zvýšit výkon přeplňovaného motoru, a hlavně optimalizovat schopnost rekuperovat a ukládat energii," uvádí tým.
"Koncovka výfuku je znovu umístěna mezi dva centrální pilíře, ale ty už nejsou opřeny o zadní nárazový prvek, ale o skříň převodovky. Pružiny a prvky zavěšení na zadní nápravě jsou opět ovládány pull-rodem, jinak jde ale o naprosto novou konstrukci s odděleným spodním ramenem. Inženýři navíc pracovali na zlepšení trakce. Kromě mnoha dalších dílů dojde k optimalizaci převodových poměrů, což by mělo toto úsilí podpořit," vysvětlují inženýři.
V monopostu C34 se nachází přes 40 elektronických krabiček, více než 30 z nich vyžaduje chlazení.
Zadní zavěšení Sauberu C34 bylo kompletně přepracováno (foto: Sauber Motorsport AG)
Letos budou za švýcarskou stáj závodit Marcus Ericsson a nováček Felipe Nasr, roli testovacího a rezervního pilota splní Raffaele Marciello.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová při prezentaci uvádí: "Rok 2014 byl velkým zklamáním. To už je ale v minulosti, nyní se soustředíme na ten příští. Poučili jsme se a před novou sezónou si věříme. Musíme se zlepšit být schopni bojovat o mistrovské body.
Těší mě naší dva noví jezdci, kteří přinášejí závan čerstvého vzduchu. Oba jsou mladí, talentovaní a vysoce motivovaní. Při jejich cestě do Formule 1 oba vyčnívali díky vítězstvím ve Formuli BMW a ve Formuli 3. Oba poté svůj kariérový pokrok završili v sérii GP2.
Zatímco Marcus má za sebou jednu sezónu v F1, Felipe v ní prožije svůj první rok, do kterého jde plně připravený vzhledem ke své roli testovacího a rezervního pilota u Williamsu minulý rok. Pokud jde o naše piloty, tak si věřím," dodává Kaltenbornová.
Srovnání loňského (nahoře) a letošního monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)
Technické specifikace Sauberu C34
Šasi: monokok z uhlíkových vlákenPřední zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)Zadní zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), brzdové destičky a kotouče z uhlíku (Brembo)Převodovka: Osmirychlostní uhlíková převodovka s rychlým řazením (Ferrari), instalovaná podélně, spojka z uhlíkových vlákenElektronika šasi: MESKERS: FerrariVolant: SauberPneumatiky: PirelliKola: OZ
RozměryDélka: 5 300 mmŠířka: 1 800 mmVýška: 950 mmPřední rozchod: 1 460 mmZadní rozchod: 1 416 mmHmotnost: 702 kg (včetně pilota, bez paliva)Motor: FerrariKonfigurace: V6, 90°Vrtání: 80 mmZdvih: 53 mmPočet ventily: 4 na válecOtáčky: max. 15 000 ot/minPřeplňování: jedno turboMaximální průtok: 100 kg/hKapacita palivové nádrže: 100 kgVstřikování: 500 barů, příméPočet jednotek pro jezdce: 4 na sezónuVýkon ERS baterií: 4MJ na koloVýkon MGU-K: 120 kWMax. otáčky MGU-K: 50 000 ot/minMax. otáčky MGU-H: 120 000 ot/min
Fotografie vozu C34 najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.