Sauber představuje nové auto a zbarvení: C34 ve žluto-modré + technické parametry

Sauber
Sauber, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 30. ledna 2015 09:00
Sdílej:

Švýcarský Sauber představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým bude bojovat i mistrovské body v sezóně 2015: C34.

Sauber přechází na modro-žluté zbarvení dle svých nových sponzorů: na bočnici se ve žlutém vyjímá Banco do Brasil, zbytek je modrý. Dalšími podporovateli jsou Silanna, Oerlikon a fotbalová Chelsea na nose společně s Pirelli. Zadní i přední křídlo jsou bílé.

Nový monopost C34 má širokou vyčnívající špičku dlouhého nosu, která se zřejmě příznivcům ladných tvarů moc líbit nebude.  Vpředu je patrné zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Monopost se podobá loňskému, bočnice jsou ale o něco užší a nové jsou také vstupní chladicí otvory po stranách airboxu nad hlavou pilota. Sauber bude i letos pohánět Ferrari, od kterého odebírá také převodovky.

"Koncept pohonné jednotky je srovnatelný s loňskou, ale architektura se významně změnila, což si vyžádalo početné úpravy šasi. Cílem je zvýšit výkon přeplňovaného motoru, a hlavně optimalizovat schopnost rekuperovat a ukládat energii," uvádí tým.

"Koncovka výfuku je znovu umístěna mezi dva centrální pilíře, ale ty už nejsou opřeny o zadní nárazový prvek, ale o skříň převodovky. Pružiny a prvky zavěšení na zadní nápravě jsou opět ovládány pull-rodem, jinak jde ale o naprosto novou konstrukci s odděleným spodním ramenem. Inženýři navíc pracovali na zlepšení trakce. Kromě mnoha dalších dílů dojde k optimalizaci převodových poměrů, což by mělo toto úsilí podpořit," vysvětlují inženýři.

V monopostu C34 se nachází přes 40 elektronických krabiček, více než 30 z nich vyžaduje chlazení.

Zadní zavěšení Sauberu C34 bylo kompletně přepracováno (foto: Sauber Motorsport AG)

Letos budou za švýcarskou stáj závodit Marcus Ericsson a nováček Felipe Nasr, roli testovacího a rezervního pilota splní Raffaele Marciello.

Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová při prezentaci uvádí: "Rok 2014 byl velkým zklamáním. To už je ale v minulosti, nyní se soustředíme na ten příští. Poučili jsme se a před novou sezónou si věříme. Musíme se zlepšit být schopni bojovat o mistrovské body.

Těší mě naší dva noví jezdci, kteří přinášejí závan čerstvého vzduchu. Oba jsou mladí, talentovaní a vysoce motivovaní. Při jejich cestě do Formule 1 oba vyčnívali díky vítězstvím ve Formuli BMW a ve Formuli 3. Oba poté svůj kariérový pokrok završili v sérii GP2.

Zatímco Marcus má za sebou jednu sezónu v F1, Felipe v ní prožije svůj první rok, do kterého jde plně připravený vzhledem ke své roli testovacího a rezervního pilota u Williamsu minulý rok. Pokud jde o naše piloty, tak si věřím," dodává Kaltenbornová.

Srovnání loňského (nahoře) a letošního monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)

Technické specifikace Sauberu C34

Šasi: monokok z uhlíkových vlákenPřední zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)Zadní zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), brzdové destičky a kotouče z uhlíku (Brembo)Převodovka: Osmirychlostní uhlíková převodovka s rychlým řazením (Ferrari), instalovaná   podélně, spojka z uhlíkových vlákenElektronika šasi: MESKERS: FerrariVolant: SauberPneumatiky: PirelliKola: OZ

RozměryDélka: 5 300 mmŠířka: 1 800 mmVýška:   950 mmPřední rozchod: 1 460 mmZadní rozchod: 1 416 mmHmotnost: 702 kg (včetně pilota, bez paliva)Motor: FerrariKonfigurace: V6, 90°Vrtání: 80 mmZdvih: 53 mmPočet ventily: 4 na válecOtáčky: max. 15 000 ot/minPřeplňování: jedno turboMaximální průtok: 100 kg/hKapacita palivové nádrže: 100 kgVstřikování: 500 barů, příméPočet jednotek pro jezdce: 4 na sezónuVýkon ERS baterií: 4MJ na koloVýkon MGU-K: 120 kWMax. otáčky MGU-K:  50 000 ot/minMax. otáčky MGU-H: 120 000 ot/min

 

Fotografie vozu C34 najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

Témata:
Stalo se