Fernando alonso nese podle bývalého konstruktéra vozů F1, Maura Forghieriho, svůj podíl na nekonkurenceschopnosti monopostů Ferrari v posledních sezónách.
Forghieri šokuje fanoušky Alonsa, když podle něj se podle něj 33letý Španěl trápil při vývoji auta a při poskytování užitečné zpětné vazby: "Po tři či čtyři sezóny v řadě má auto stejné problémy. Znamená to, že se nevyvíjí správným směrem - a to je chyba jezdce."
Nezpochybňuje ale jeho závodní umění: "Každý rok, když poprvé prověřil auto, řekl, že všechno bylo perfektní. Pak si po několika měsících začal stěžovat. Alonso je skvělý závodní jezdec, není ale dobrým testovacím pilotem."
Problém Ferrari podle Forghieriho spočívá v tom, že od té doby, co z Maranella odešel Michael Schumacher, nemají žádného jezdce podobného kalibru. "Skutečný šampion je ten, kdo dokáže vést tým. Problémem Ferrari v posledních několika sezónách bylo to, že neměli dalšího Schumachera," dodává bývalý technický ředitel Ferrari pro DiarioDelWeb.
Alonso po loňské sezóně Scuderii opustil, letos bude závodit s McLarenem - Hondou. Stáj z Maranella dnes ve 13 hod představí své nové auto SF15-T, za jehož volant budou usedat novopečený otec Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.