Provozní ředitel Force India, Otmar Szafnauer, přibližuje finanční další důvody toho, proč se Force India rozhodla zcela vynechat první předsezónní testy.
Indický tým nestihne připravit vůz pro první test v Jerezu, který začíná tento víkend - v neděli, 1. února 2015. Místo toho se rozhodla věnovat čas vývoji nového auta VJM08. Původně se mělo za to, že by do Španělska mohla dorazit alespoň se loňským monopostem - VJM07. Nakonec se ale rozhodli, že se ve Španělsku vůbec neukážou.
Se starým autem by si nemohli vyzkoušet nový motor Mercedesu PU106B, moc by se toho za chladných teplot nedozvěděli ani o pneumatikách Pirelli pro sezónu 2015. Podle provozního ředitele Force Indie to nedávalo smysl ani z finančního hlediska.
"Testování v Jerezu se zastaralým vozem by moc přínosné nebylo. Vynechání prvního testu nám vlastně umožní ušetřit 500 000 liber [18,6 mil. Kč]. Motor i převodovku testuje Mercedes, takže jsme naše zdroje raději zaměřili na vyladění šasi. Jsme si na 90 % jisti, že ho budeme moci představit při druhém testu v Barceloně," říká Szafnauer.
Druhý test by Force India měla "na 90 %" stihnout (foto: Sahara Force India)
"V současnosti zaměstnáváme 380 lidí a všechny výplaty hradíme. Totéž se týká našich dodavatelů. Právě jsme oznámili v Mexiku nové sponzory, všechno tedy vypadá dobře. Můžu potvrdit, že se věci vyvíjejí podle plánů a že se držíme cílů našeho pracovního programu," uklidňuje zástupce Force Indi.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.