Naposledy chyběla VC Německa v kalendáři F1 v roce 1960. O 55 let později opět hrozí, že se této automobilové velmoci Velká cena vyhne. Bernie Ecclestone vyčíslil šance na uskutečnění závodu pod 50 %!
Pro GP Německa 2015 to nevypadá moc dobře: "Šance, že letos bude VC Německa jsou méně než 50 %," odpověděl Bernie Ecclestone na otázku Auto Motor und Sport. Konečné rozhodnutí však ještě nepadlo. Žádný termín, do kterého musí rozhodnutí padnout, však nestanovil, jen nabádá: "Pokud do konce února až začátku března nedojde k dohodě, tak to bude těžké."
Lístky na VC Německa 2015 nejsou v prodeji
Kvuli nejisté situaci si až dosud není možné zatím zakoupit vstupenky na VC. Pořadatelé přitom obvykle využívají Vánoc k tomu, aby rozjeli předprodej vstupenek. Nürburgringu už Ecclestone moc nevěří: "Zdá se, jako by si [Nürburgring] už F1 nemohl dovolit. Stát nebo Spolková země už nedají žádné peníze."
Hockenheimring by byl sice připraven zaskočit, avšak za jakých podmínek? Stávající kontrakt počítá s VC jenom jednou za dva roky. "Pro tento rok bychom museli uzavřít novou smlouvu," přiznává Bernie.
Nürburgring na VC, podle Bernieho, nemá a Hockenheimring každý rok také ne(foto: Red Bull Racing)
Sílící Dolar prodražuje Velkou cenu
Se stávající smlouvou by potřeboval Hockenheimring alespoň 60 000 diváků, aby se dostal do zelených čísel. Jenže v roce 2014 přišlo na 'Motodrom' jenom 52 000 diváků a trať prodělala na pořádání 2,5 milionu EUR.
K tomu je navíc potřeba připočíst výrazné posílení USD oproti EUR v posledních týdnech. Vzhledem k tomu, že pořadatelský poplatek je vyčíslen právě v USD, tak se pořádání VC, při nezměněné ceně, od prosince prodražilo o plných 200 000 EUR.
Toto riziko si nemůže ani Hockenheim dovolit každý rok. Proto je i pro místní pořadatele vyjednávací prostor omezen. Nezbývá než doufat, že by se mohl zapojit i domácí průmysl, aby VC udržel.
Mercedes prezentaci před domácími fanoušky potřebuje, pomůže?(foto: Daimler AG)
Třeba pro Mercedes by bylo vyškrnutí VC Německa velkou ránou. Úspěch na domácí půdě je velmi ceněný. Bez něj je znovuoživení zájmu o motorsport v této zemi velmi těžké. Letos navíc pro domácí fanoušky nové lákadlo představuje přestup Sebastiana Vettela k Ferrari, který se tak pokusí navázat na historii v podobě Michaela Schumachera.
Německo by nebylo první tradiční zemí, která by z kalendáře vypadla. Francie už chybí 6 let - poslední VC v Magny-Cours se jela v roce 2008. Francie však v F1 nemá žádného vítězného jezdce (i když v roce 2013 k tomu Romain Grosjean neměl daleko) a ani žádný vítězný tým. V době konání poslední VC na území Galského kohouta tovární tým Renaultu F1 pomalu opouštěl.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.