Naposledy chyběla VC Německa v kalendáři F1 v roce 1960. O 55 let později opět hrozí, že se této automobilové velmoci Velká cena vyhne. Bernie Ecclestone vyčíslil šance na uskutečnění závodu pod 50 %!
Pro GP Německa 2015 to nevypadá moc dobře: "Šance, že letos bude VC Německa jsou méně než 50 %," odpověděl Bernie Ecclestone na otázku Auto Motor und Sport. Konečné rozhodnutí však ještě nepadlo. Žádný termín, do kterého musí rozhodnutí padnout, však nestanovil, jen nabádá: "Pokud do konce února až začátku března nedojde k dohodě, tak to bude těžké."
Lístky na VC Německa 2015 nejsou v prodeji
Kvuli nejisté situaci si až dosud není možné zatím zakoupit vstupenky na VC. Pořadatelé přitom obvykle využívají Vánoc k tomu, aby rozjeli předprodej vstupenek. Nürburgringu už Ecclestone moc nevěří: "Zdá se, jako by si [Nürburgring] už F1 nemohl dovolit. Stát nebo Spolková země už nedají žádné peníze."
Hockenheimring by byl sice připraven zaskočit, avšak za jakých podmínek? Stávající kontrakt počítá s VC jenom jednou za dva roky. "Pro tento rok bychom museli uzavřít novou smlouvu," přiznává Bernie.
Nürburgring na VC, podle Bernieho, nemá a Hockenheimring každý rok také ne(foto: Red Bull Racing)
Sílící Dolar prodražuje Velkou cenu
Se stávající smlouvou by potřeboval Hockenheimring alespoň 60 000 diváků, aby se dostal do zelených čísel. Jenže v roce 2014 přišlo na 'Motodrom' jenom 52 000 diváků a trať prodělala na pořádání 2,5 milionu EUR.
K tomu je navíc potřeba připočíst výrazné posílení USD oproti EUR v posledních týdnech. Vzhledem k tomu, že pořadatelský poplatek je vyčíslen právě v USD, tak se pořádání VC, při nezměněné ceně, od prosince prodražilo o plných 200 000 EUR.
Toto riziko si nemůže ani Hockenheim dovolit každý rok. Proto je i pro místní pořadatele vyjednávací prostor omezen. Nezbývá než doufat, že by se mohl zapojit i domácí průmysl, aby VC udržel.
Mercedes prezentaci před domácími fanoušky potřebuje, pomůže?(foto: Daimler AG)
Třeba pro Mercedes by bylo vyškrnutí VC Německa velkou ránou. Úspěch na domácí půdě je velmi ceněný. Bez něj je znovuoživení zájmu o motorsport v této zemi velmi těžké. Letos navíc pro domácí fanoušky nové lákadlo představuje přestup Sebastiana Vettela k Ferrari, který se tak pokusí navázat na historii v podobě Michaela Schumachera.
Německo by nebylo první tradiční zemí, která by z kalendáře vypadla. Francie už chybí 6 let - poslední VC v Magny-Cours se jela v roce 2008. Francie však v F1 nemá žádného vítězného jezdce (i když v roce 2013 k tomu Romain Grosjean neměl daleko) a ani žádný vítězný tým. V době konání poslední VC na území Galského kohouta tovární tým Renaultu F1 pomalu opouštěl.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.