Šéf Mercedesu, Toto Wolff, hovoří o velké konkurenci, kterou letos v F1 očekává. Tu podle něj bude tvořit především tým Red Bullu a Williamsu. Ale na rozdíl od svého jezdce, Nica Rosberga, nechce odepisovat ani Ferrari.
"Vycházím z toho, že Vettel již do Ferrari přinesl svěží vítr. Když získáte čtyřnásobného mistra světa, který je vysoce motivovaný, tak se to zcela jistě projeví i na zaměstnancích. To je zcela jistě faktor, který povede k pozvednutí týmu," říká Toto Wolff.
To jeho pilot, Nico Rosberg, s Ferrari letos nepočítá. Wolff má za to, že má Mercedes v Nico Rosbergovi a Lewisi Hamiltonovi tu nejsilnější jezdeckou sestavu ze startovního pole F1. Vettel, jak Rakušan zdůrazňuje, "bude Red Bullu chybět.
S Red Bull Racing získal neuvěřitelné množství zkušeností, dobře zná struktury a jako jezdec je pro mě - i přes všechny pesimistické výroky z loňské sezony - jedním z nejlepších."
Vettel na trati ve Fioranu vloni po konci sezony (foto: Scuderia Ferrari)
"Ricciardo vloni ukázal, že dokáže zajet silné výkony. Kvjat je velkým talentem. I tak je ale třeba dát této jezdecké dvojici více času." Avšak Ricciardo vloni například žádný čas na 'aklimatizaci' nepotřeboval, když dojel na stupních vítězů hned v Austrálii.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.