Dva poslední mistři světa WRC, Sébastien Loeb a Sébastien Ogier, chválí Roberta Kubicu za jeho výkon na Rally eMonte Carlo. Polák sice několikrát havaroval, avšak předváděná rychlost byla neuvěřitelná.
Robert Kubica vyhrál druhý největší počet měřených testů (po Sébastienu Loebovi). Všechny také zaujal tím, jak rychle si zvykl na pneumatiky Pirelli - ty testoval pouze během třídenního testu před soutěží (vloni se na nich svezl také v Itálii).
Kubicovu soutěž ovlivnil výjezd mimo trať již na trati první rychlostí zkoušky, do servisu v Gapu však beztak nedojel z důvodu selhání elektroniky. Do soutěže se jezdec privátního týmu ale vrátil a zajel hned několik nejrychlejších časů. Nejdelší test soutěže - přes 50 kilometrů dlouhý - dokonce vyhrál s náskokem 33s na druhého v pořadí!
Úřadující dvojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, z týmu Volkswagen okomentoval jeho výkon slovy: "Odvedl skvělou práci. Byl rychlý na spoustě rychlostních zkoušek a ukázal, že je schopný bojovat [na čele]. Ale všichni o Robertovi víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě."
Rychlost tohoto privátního Fordu Fiesta RS WRC zaujala i oba Sébastieny
Sébastien Loeb navíc upozorňuje, že výkon Roberta byl přímo srovnatelný s výkonem Sébastiena Ogiera, protože díky Rally2 měl na trati podobnou pozici jako Sébastien Ogier (jel před ním): "Robert byl velmi dobrý - opravdu mě zaujal. Byl blízko Sebovi [Ogierovi] na trati a zajel v této pozici opravdu dobré časy."
Svojí rychlostí byl překvapen i samotný jezdec: "Kdyby mi někdo dva tři týdny zpět řekl, že budu schopný jet takto rychle na Monte Carlu, tak bych mu nevěřil." Jeho soutěž ukončil problém s brzdami, kvůli kterému havaroval po průjezdu letmým cílem předposlední zkoušky soutěže. "Bylo to hodně zvláštní.
V servisu jsme měnili brzdové třmeny i disky a OK, na první zkoušce po servisu se z nich trošku kouřilo, ale něco takového od materiálu očekáváte. Ale pak, po dlouhé sekci z kopce, se brzdový pedál propadl. Přišlo to bez varování. Jediné, co mi zbývalo, bylo zatáhnout ruční brzdu, abych nás trošku zpomalil."
Videa dvou nehod z Monte Carla 2015:
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.