Dva poslední mistři světa WRC, Sébastien Loeb a Sébastien Ogier, chválí Roberta Kubicu za jeho výkon na Rally eMonte Carlo. Polák sice několikrát havaroval, avšak předváděná rychlost byla neuvěřitelná.
Robert Kubica vyhrál druhý největší počet měřených testů (po Sébastienu Loebovi). Všechny také zaujal tím, jak rychle si zvykl na pneumatiky Pirelli - ty testoval pouze během třídenního testu před soutěží (vloni se na nich svezl také v Itálii).
Kubicovu soutěž ovlivnil výjezd mimo trať již na trati první rychlostí zkoušky, do servisu v Gapu však beztak nedojel z důvodu selhání elektroniky. Do soutěže se jezdec privátního týmu ale vrátil a zajel hned několik nejrychlejších časů. Nejdelší test soutěže - přes 50 kilometrů dlouhý - dokonce vyhrál s náskokem 33s na druhého v pořadí!
Úřadující dvojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, z týmu Volkswagen okomentoval jeho výkon slovy: "Odvedl skvělou práci. Byl rychlý na spoustě rychlostních zkoušek a ukázal, že je schopný bojovat [na čele]. Ale všichni o Robertovi víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě."
Rychlost tohoto privátního Fordu Fiesta RS WRC zaujala i oba Sébastieny
Sébastien Loeb navíc upozorňuje, že výkon Roberta byl přímo srovnatelný s výkonem Sébastiena Ogiera, protože díky Rally2 měl na trati podobnou pozici jako Sébastien Ogier (jel před ním): "Robert byl velmi dobrý - opravdu mě zaujal. Byl blízko Sebovi [Ogierovi] na trati a zajel v této pozici opravdu dobré časy."
Svojí rychlostí byl překvapen i samotný jezdec: "Kdyby mi někdo dva tři týdny zpět řekl, že budu schopný jet takto rychle na Monte Carlu, tak bych mu nevěřil." Jeho soutěž ukončil problém s brzdami, kvůli kterému havaroval po průjezdu letmým cílem předposlední zkoušky soutěže. "Bylo to hodně zvláštní.
V servisu jsme měnili brzdové třmeny i disky a OK, na první zkoušce po servisu se z nich trošku kouřilo, ale něco takového od materiálu očekáváte. Ale pak, po dlouhé sekci z kopce, se brzdový pedál propadl. Přišlo to bez varování. Jediné, co mi zbývalo, bylo zatáhnout ruční brzdu, abych nás trošku zpomalil."
Videa dvou nehod z Monte Carla 2015:
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.