Force India potvrzuje, že do Jerezu k prvnímu předsezónnímu testování nedorazí ani se starším monopostem.
Indická stáj minulý týden v Mexiku již odhalila své nové sponzory, zbarvení i řešení nosu, oznámila však, že nový monopost VJM08 pro první test v Jerezu připravit nestihne. Místo toho chtěla využít více času pro vývoj, odstranění loňských nedostatků a maximální vylepšení své aerodynamiky v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu.
Očekávalo se, že do Španělska přijede alespoň se starším vozem. Ten by ale mohl být poháněn pouze loňskou verzí pohonné jednotky Mercedesu a vzhledem k chladnějším podmínkám se tým oficiálně rozhodl, že by při testování moc nezískal.
"Bylo by to mnohem těžší rozhodnutí, kdyby v Jerezu byly řádné závodní pneumatiky pro rok 2015. Ale protože tomu tak nebude, půjde spíše o základní ověřovací (tzv. shakedown) test," komentoval minulý týden rozhodnutí odložit debut nového vozu technický ředitel Force Indie, Andrew Green.
Dnes ale tým dal najevo, že se v Jerezu vůbec neukáže: "Rozhodli jsme se, že se starým (2014) vozem v Jerezu jezdit nebudeme. To, co bychom se mohli naučit, by bylo omezené, proto se nyní soustředíme na Barcelonu," popírá Force India na Twitteru spekulace o finančních problémech.
Nico Hülkenberg a Sergio Pérez si na první jízdy musí počkat až na 19. února do Barcelony(foto: Sahara Force India)
Vzhledem k absenci stájí Caterham a Marussia, které po loňské sezóně zkrachovaly, se tak v Jerezu dočkáme pouze osmi týmů.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.