Force India potvrzuje, že do Jerezu k prvnímu předsezónnímu testování nedorazí ani se starším monopostem.
Indická stáj minulý týden v Mexiku již odhalila své nové sponzory, zbarvení i řešení nosu, oznámila však, že nový monopost VJM08 pro první test v Jerezu připravit nestihne. Místo toho chtěla využít více času pro vývoj, odstranění loňských nedostatků a maximální vylepšení své aerodynamiky v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu.
Očekávalo se, že do Španělska přijede alespoň se starším vozem. Ten by ale mohl být poháněn pouze loňskou verzí pohonné jednotky Mercedesu a vzhledem k chladnějším podmínkám se tým oficiálně rozhodl, že by při testování moc nezískal.
"Bylo by to mnohem těžší rozhodnutí, kdyby v Jerezu byly řádné závodní pneumatiky pro rok 2015. Ale protože tomu tak nebude, půjde spíše o základní ověřovací (tzv. shakedown) test," komentoval minulý týden rozhodnutí odložit debut nového vozu technický ředitel Force Indie, Andrew Green.
Dnes ale tým dal najevo, že se v Jerezu vůbec neukáže: "Rozhodli jsme se, že se starým (2014) vozem v Jerezu jezdit nebudeme. To, co bychom se mohli naučit, by bylo omezené, proto se nyní soustředíme na Barcelonu," popírá Force India na Twitteru spekulace o finančních problémech.
Nico Hülkenberg a Sergio Pérez si na první jízdy musí počkat až na 19. února do Barcelony(foto: Sahara Force India)
Vzhledem k absenci stájí Caterham a Marussia, které po loňské sezóně zkrachovaly, se tak v Jerezu dočkáme pouze osmi týmů.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.