Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje, díky čemu týmy F1 dobře vědí o silných stránkách soupeřů a o tom, kolik ztrácejí.
Občas slýcháváme vyjádření zástupců týmy, ve kterých uvádějí, kolik ztrácejí času na rovinkách nebo výkonu u své pohonné jednotky. Díky čemu mohou vědět, jak je na tom soupeř, když nemají přístup k jeho datům?
"V těchto dnech to je díky vědě simulací relativně jednoduché, pokud ne přesné, zjistit výkonnostní ztrátu," uvádí technický ředitel Williamsu, který má při stanovování svého deficitu na Mercedes trochu jednodušší, protože používá stejné jednotky.
Pomocí reverzního inženýrství to ale jde i napříč mezi různými týmy a výrobci motorů: "Analýza soupeřů je disciplínou, kterou dobře praktikují všechny týmy. Dostupnost GPS dat o všech vozech společně se sofistikovanými technikami, jako jsou video a akustické analýzy, nám umožňují zpětně dešifrovat výkonnost našich soupeřů a určit oblasti, ve kterých můžeme ztrácet."
Pro dostižení soupeřů to ale nestačí. "I když vám takovéto poznání poskytne cíle, nenaznačí vám, jak je splnit," zdůrazňuje Symonds. Konstruktéři jsou také svázání filozofií, které se tým drží - proto není možné jednoduše okopírovat nějakou součást z jiného vozu a nasadit ji na ten svůj.
Williams dobře ví, v čem za Mercedesem zaostává, přesto šel při vývojinového vozu FW37 vlastní cestou (foto: Williams F1 Team)
O kopírování nosu, u kterého se letos mění pravidla, například šéf aerodynamiky Williamsu, Jason Somerville, uvedl: "Můžete se rozhodnout pro nasazení soupeřova řešení nosu, musíte mít pro to ale velmi dobrý důvod, než jen to, že byste si jednoduše řekli: 'Je to na voze X, tak pojďme do toho.'"
Symonds vysvětluje: "Cíle obvykle stanovujeme dle měřítek toho, co bylo považováno za přijatelné v předchozích návrzích, a žel také podle toho, co způsobovalo v minulosti ztrátu. A podle mě je ještě důležitější filozofie návrhu. Součástí mé role je tuto filozofii určit, to však dělám během intenzivních konzultací s mnoha talentovanými inženýry, s nimiž mohu s potěšením pracovat."
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.