Šéf Red Bullu Christian Horner přiznal, že čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel po velkých změnách minulý rok přemýšlel o tom, že v F1 skončí.
Vettel s Red Bullem vládli Formuli 1 několik let: od roku 2010 - 2013 získali společně čtyři individuální a čtyři konstruktérské tituly. Před sezónou 2014 se však změnila technická pravidla a došlo na zavedení nových hybridních pohonných jednotek. S tím se vytratila i konkurenceschopnost rakouské stáje.
"Minulý rok nastal okamžik, kdy přemýšlel o tom, jestli chce skončit nebo ne - jestli si to užívá stále stejně a bude chtít pokračovat. S F1 nebyl spokojený. V předešlých čtyřech letech byl tak úspěšný s autem, které miloval řídit. A najednou se věci hodně změnily," říká šéf Red Bullu.
"Bylo to, jako by mu někdo vzal jeho hračku. Chvíli mu to trvalo, než se s tím sžil. V F1 tedy prožil období deziluze - ne v Red Bullu, ale kvůli tomu, jakým směrem se F1 ubírá. Proto byl ve svých názorech trochu otevřený," vzpomíná Horner na loňskou ostrou kritiku Vettela na adresu nových pohonných jednotek.
Sebastian Vettel (uprostřed) se svým novým týmem (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull nyní horečně finišuje se stavbou nového vozu RB11, který se do dílny k sestavení dostal až tento týden. V neděli by měl debutovat při testech v Jerezu, podle mluvčí týmu by vše měli stihnout a do Španělska s novým monopostem dorazit - ovšem už bez Sebastiana Vettela, který po loňské sezóně přestoupil k Ferrari. Jeho místo letos zaujme Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.