Šéf Red Bullu Christian Horner přiznal, že čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel po velkých změnách minulý rok přemýšlel o tom, že v F1 skončí.
Vettel s Red Bullem vládli Formuli 1 několik let: od roku 2010 - 2013 získali společně čtyři individuální a čtyři konstruktérské tituly. Před sezónou 2014 se však změnila technická pravidla a došlo na zavedení nových hybridních pohonných jednotek. S tím se vytratila i konkurenceschopnost rakouské stáje.
"Minulý rok nastal okamžik, kdy přemýšlel o tom, jestli chce skončit nebo ne - jestli si to užívá stále stejně a bude chtít pokračovat. S F1 nebyl spokojený. V předešlých čtyřech letech byl tak úspěšný s autem, které miloval řídit. A najednou se věci hodně změnily," říká šéf Red Bullu.
"Bylo to, jako by mu někdo vzal jeho hračku. Chvíli mu to trvalo, než se s tím sžil. V F1 tedy prožil období deziluze - ne v Red Bullu, ale kvůli tomu, jakým směrem se F1 ubírá. Proto byl ve svých názorech trochu otevřený," vzpomíná Horner na loňskou ostrou kritiku Vettela na adresu nových pohonných jednotek.
Sebastian Vettel (uprostřed) se svým novým týmem (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull nyní horečně finišuje se stavbou nového vozu RB11, který se do dílny k sestavení dostal až tento týden. V neděli by měl debutovat při testech v Jerezu, podle mluvčí týmu by vše měli stihnout a do Španělska s novým monopostem dorazit - ovšem už bez Sebastiana Vettela, který po loňské sezóně přestoupil k Ferrari. Jeho místo letos zaujme Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.