Šéf Red Bullu Christian Horner prozradil, že svůj nový monopost RB11 ještě dohromady složený nemají. Testování v Jerezu by ale chtěli stihnout.
Dnes se tým sešel s novináři během lyžování v Rakousku. V továrně má ale napilno, protože první šasi RB11 se do dílny k montáži dostalo až včera. Proto jej Red Bull ani nebude schopný představit dříve, než v Jerezu.
"Připraveno ještě není," přibližuje pro Sky Sports situaci kolem nového monopostu Horner. "Momentálně pracujeme naplno na jeho stavbě. Tohle je zřejmě ten nejkratší čas pro jeho výrobu a smontování v naší desetileté historii. Je neuvěřitelné, co v továrně zatím dokázali zvládnout. Do neděle ale zbývá stále dost času."
Podle mluvčího týmu by se v neděli mělo nové auto již prohánět Jerezem. "Myslím, že jde v mnoha ohledech jen o evoluci. Šasi je v podstatě evolucí, hodně pozornosti bylo pochopitelně věnováno motoru," pokračuje Horner. Letos jej bude opět pohánět Renault, který na konci minulého roku za Mercedesem zaostával přibližně o 60 koní.
Red Bull by měl testování v Jerezu stejně jako minulý rok stihnout (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že s novými pravidly a s tím, že budeme moci žetony utratit během roku, se musíte na to dívat strategicky - jaká vylepšení pro které motory nasadíte. Letos můžete své pohonné jednotky vylepšovat strategicky, a Renault proto zvolil ve vývoji agresivní přístup. Strategicky se jen musíme rozhodnout, kdy využít ty žetony pro čtyři motory, které máte k dispozici.
Mercedes je určitě měřítkem. Vstupují do sezóny jako úřadující šampioni a jsou letos favority. Měli ke konci minulého roku velkou výhodu. Snad se nám ji podaří významně snížit, otázkou nicméně zůstává, co udělali během zimy a co zvládli ostatní týmy. Víme, jak jsme na tom my, ale jaké je pořadí, to opravdu zjistíte až v Melbourne nebo během prvních tří závodů," dodává Horner.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.