Šéf Red Bullu Christian Horner prozradil, že svůj nový monopost RB11 ještě dohromady složený nemají. Testování v Jerezu by ale chtěli stihnout.
Dnes se tým sešel s novináři během lyžování v Rakousku. V továrně má ale napilno, protože první šasi RB11 se do dílny k montáži dostalo až včera. Proto jej Red Bull ani nebude schopný představit dříve, než v Jerezu.
"Připraveno ještě není," přibližuje pro Sky Sports situaci kolem nového monopostu Horner. "Momentálně pracujeme naplno na jeho stavbě. Tohle je zřejmě ten nejkratší čas pro jeho výrobu a smontování v naší desetileté historii. Je neuvěřitelné, co v továrně zatím dokázali zvládnout. Do neděle ale zbývá stále dost času."
Podle mluvčího týmu by se v neděli mělo nové auto již prohánět Jerezem. "Myslím, že jde v mnoha ohledech jen o evoluci. Šasi je v podstatě evolucí, hodně pozornosti bylo pochopitelně věnováno motoru," pokračuje Horner. Letos jej bude opět pohánět Renault, který na konci minulého roku za Mercedesem zaostával přibližně o 60 koní.
Red Bull by měl testování v Jerezu stejně jako minulý rok stihnout (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že s novými pravidly a s tím, že budeme moci žetony utratit během roku, se musíte na to dívat strategicky - jaká vylepšení pro které motory nasadíte. Letos můžete své pohonné jednotky vylepšovat strategicky, a Renault proto zvolil ve vývoji agresivní přístup. Strategicky se jen musíme rozhodnout, kdy využít ty žetony pro čtyři motory, které máte k dispozici.
Mercedes je určitě měřítkem. Vstupují do sezóny jako úřadující šampioni a jsou letos favority. Měli ke konci minulého roku velkou výhodu. Snad se nám ji podaří významně snížit, otázkou nicméně zůstává, co udělali během zimy a co zvládli ostatní týmy. Víme, jak jsme na tom my, ale jaké je pořadí, to opravdu zjistíte až v Melbourne nebo během prvních tří závodů," dodává Horner.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.