Výrobce přileb Schuberth se stává oficiálním dodavatelem Mercedesu. Společně budou pracovat na zlepšení bezpečnosti v motorsportu.
"Mercedes AMG Petronas F1 Team je potěšen tím, že může přivítat Schubertha, který sídlí v německém Magdeburgu, jako svého oficiálního dodavatele pro sezónu 2015 a dále," uvádí mistrovská stáj.
Přední výrobce systémů, které mají chránit hlavu - Schuberth, s Mercedesem úzce spolupracoval na vývoji nové přilby, která by měla chránit členy týmu při zastávkách v boxech. Tento nový produkt bude debutovat během Velké ceny Austrálie.
Obsahuje patentovanou bezešvou vnitřní vrstvu a vnější z uhlíkových vláken (celkem 19 vrstev z karbonových a karbonovo-aramidových vláken), což pomohlo k vytvoření prvotřídní helmy, která má zajistit co nejvyšší bezpečnost a ochranu hlavy. Schuberth tento technologicky pokročilý model své přilby zpřístupní od podzimu 2015 pro zimní sporty, aby zvýšil své již tak rozsáhlé nabídkové portfolio.
Nico Rosberg s přilbou Schuberth (foto: circuitoftheamericas.com)
Šéf Schuberthu, Jan-Christian Becker, k tomu říká: "Jsme velmi hrdi za to, že můžeme spolupracovat s mistrovským Mercedesem. Při spolupráci s týmem jsme vyvinuli novou, na zakázku vyrobenou přilbu té nejvyšší úrovně bezpečnosti. Naše oddanost F1 nám umožňuje nadále zlepšovat naše produkty a znovu a znovu stanovovat nová měřítka."
Ze spolupráce má radost i sportovní ředitel Mercedesu, Toto Wolff: "Jsme potěšeni tím, že můžeme spolupracovat se Schuberthem jakožto s oficiálním dodavatelem týmu. Vývoj bezpečnostní ochrany a procedur v F1 stojí v popředí našeho byznysu.
Mít příležitost se spojit s čelním světovým výrobcem přileb je pro tým skvělou předností i užitkem. Těšíme se na ještě užší spolupráci se Schuberthem, abychom mohli dále vyvíjet inovativní produkty," dodává Wolff.
Přilby si Schuberth optimalizuje ve svém vlastním aerodynamickém tunelu (foto: Schuberth)
Schuberth se vývojem a výrobou ochranných systémů hlavy zabývá už přes 90 let. Ve své nabídce má řadu inovativních produktů. Patří mezi nejlepší vůdčí světové výrobce motocyklových přileb, přileb pro F1 a motorsport a inovativních ochran hlavy pro profesionály, hasiče, policii a armádu. V F1 získává zkušenosti, díky kterým přichází neustále na nové nápady pro vývoj svých produktů, které jsou měřítkem, pokud jde o ochranu hlavy.
Má svůj vlastní aerodynamický tunel, který používá pro vývoj přileb, díky optimalizaci vnitřní a vnější konstrukce dosahuje vysokých aerodynamických výkonů, aniž by docházelo k tvorbě zdvihu. Současná helma obsahuje 10 vstupních otvorů (6 na hlavě, 2 na bradě, 2 pod hledím hledí) a 6 výstupních otvorů. Při 100 km/h rychlosti jí proudí 10 litrů čerstvého vzduchu za sekundu.
Přilba pro F1 obsahuje 10 vstupních a 6 výstupních otvorů (foto: Schuberth)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.