Výrobce přileb Schuberth se stává oficiálním dodavatelem Mercedesu. Společně budou pracovat na zlepšení bezpečnosti v motorsportu.
"Mercedes AMG Petronas F1 Team je potěšen tím, že může přivítat Schubertha, který sídlí v německém Magdeburgu, jako svého oficiálního dodavatele pro sezónu 2015 a dále," uvádí mistrovská stáj.
Přední výrobce systémů, které mají chránit hlavu - Schuberth, s Mercedesem úzce spolupracoval na vývoji nové přilby, která by měla chránit členy týmu při zastávkách v boxech. Tento nový produkt bude debutovat během Velké ceny Austrálie.
Obsahuje patentovanou bezešvou vnitřní vrstvu a vnější z uhlíkových vláken (celkem 19 vrstev z karbonových a karbonovo-aramidových vláken), což pomohlo k vytvoření prvotřídní helmy, která má zajistit co nejvyšší bezpečnost a ochranu hlavy. Schuberth tento technologicky pokročilý model své přilby zpřístupní od podzimu 2015 pro zimní sporty, aby zvýšil své již tak rozsáhlé nabídkové portfolio.
Nico Rosberg s přilbou Schuberth (foto: circuitoftheamericas.com)
Šéf Schuberthu, Jan-Christian Becker, k tomu říká: "Jsme velmi hrdi za to, že můžeme spolupracovat s mistrovským Mercedesem. Při spolupráci s týmem jsme vyvinuli novou, na zakázku vyrobenou přilbu té nejvyšší úrovně bezpečnosti. Naše oddanost F1 nám umožňuje nadále zlepšovat naše produkty a znovu a znovu stanovovat nová měřítka."
Ze spolupráce má radost i sportovní ředitel Mercedesu, Toto Wolff: "Jsme potěšeni tím, že můžeme spolupracovat se Schuberthem jakožto s oficiálním dodavatelem týmu. Vývoj bezpečnostní ochrany a procedur v F1 stojí v popředí našeho byznysu.
Mít příležitost se spojit s čelním světovým výrobcem přileb je pro tým skvělou předností i užitkem. Těšíme se na ještě užší spolupráci se Schuberthem, abychom mohli dále vyvíjet inovativní produkty," dodává Wolff.
Přilby si Schuberth optimalizuje ve svém vlastním aerodynamickém tunelu (foto: Schuberth)
Schuberth se vývojem a výrobou ochranných systémů hlavy zabývá už přes 90 let. Ve své nabídce má řadu inovativních produktů. Patří mezi nejlepší vůdčí světové výrobce motocyklových přileb, přileb pro F1 a motorsport a inovativních ochran hlavy pro profesionály, hasiče, policii a armádu. V F1 získává zkušenosti, díky kterým přichází neustále na nové nápady pro vývoj svých produktů, které jsou měřítkem, pokud jde o ochranu hlavy.
Má svůj vlastní aerodynamický tunel, který používá pro vývoj přileb, díky optimalizaci vnitřní a vnější konstrukce dosahuje vysokých aerodynamických výkonů, aniž by docházelo k tvorbě zdvihu. Současná helma obsahuje 10 vstupních otvorů (6 na hlavě, 2 na bradě, 2 pod hledím hledí) a 6 výstupních otvorů. Při 100 km/h rychlosti jí proudí 10 litrů čerstvého vzduchu za sekundu.
Přilba pro F1 obsahuje 10 vstupních a 6 výstupních otvorů (foto: Schuberth)
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.