Výrobce přileb Schuberth se stává oficiálním dodavatelem Mercedesu. Společně budou pracovat na zlepšení bezpečnosti v motorsportu.
"Mercedes AMG Petronas F1 Team je potěšen tím, že může přivítat Schubertha, který sídlí v německém Magdeburgu, jako svého oficiálního dodavatele pro sezónu 2015 a dále," uvádí mistrovská stáj.
Přední výrobce systémů, které mají chránit hlavu - Schuberth, s Mercedesem úzce spolupracoval na vývoji nové přilby, která by měla chránit členy týmu při zastávkách v boxech. Tento nový produkt bude debutovat během Velké ceny Austrálie.
Obsahuje patentovanou bezešvou vnitřní vrstvu a vnější z uhlíkových vláken (celkem 19 vrstev z karbonových a karbonovo-aramidových vláken), což pomohlo k vytvoření prvotřídní helmy, která má zajistit co nejvyšší bezpečnost a ochranu hlavy. Schuberth tento technologicky pokročilý model své přilby zpřístupní od podzimu 2015 pro zimní sporty, aby zvýšil své již tak rozsáhlé nabídkové portfolio.
Nico Rosberg s přilbou Schuberth (foto: circuitoftheamericas.com)
Šéf Schuberthu, Jan-Christian Becker, k tomu říká: "Jsme velmi hrdi za to, že můžeme spolupracovat s mistrovským Mercedesem. Při spolupráci s týmem jsme vyvinuli novou, na zakázku vyrobenou přilbu té nejvyšší úrovně bezpečnosti. Naše oddanost F1 nám umožňuje nadále zlepšovat naše produkty a znovu a znovu stanovovat nová měřítka."
Ze spolupráce má radost i sportovní ředitel Mercedesu, Toto Wolff: "Jsme potěšeni tím, že můžeme spolupracovat se Schuberthem jakožto s oficiálním dodavatelem týmu. Vývoj bezpečnostní ochrany a procedur v F1 stojí v popředí našeho byznysu.
Mít příležitost se spojit s čelním světovým výrobcem přileb je pro tým skvělou předností i užitkem. Těšíme se na ještě užší spolupráci se Schuberthem, abychom mohli dále vyvíjet inovativní produkty," dodává Wolff.
Přilby si Schuberth optimalizuje ve svém vlastním aerodynamickém tunelu (foto: Schuberth)
Schuberth se vývojem a výrobou ochranných systémů hlavy zabývá už přes 90 let. Ve své nabídce má řadu inovativních produktů. Patří mezi nejlepší vůdčí světové výrobce motocyklových přileb, přileb pro F1 a motorsport a inovativních ochran hlavy pro profesionály, hasiče, policii a armádu. V F1 získává zkušenosti, díky kterým přichází neustále na nové nápady pro vývoj svých produktů, které jsou měřítkem, pokud jde o ochranu hlavy.
Má svůj vlastní aerodynamický tunel, který používá pro vývoj přileb, díky optimalizaci vnitřní a vnější konstrukce dosahuje vysokých aerodynamických výkonů, aniž by docházelo k tvorbě zdvihu. Současná helma obsahuje 10 vstupních otvorů (6 na hlavě, 2 na bradě, 2 pod hledím hledí) a 6 výstupních otvorů. Při 100 km/h rychlosti jí proudí 10 litrů čerstvého vzduchu za sekundu.
Přilba pro F1 obsahuje 10 vstupních a 6 výstupních otvorů (foto: Schuberth)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.