Výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter tvrdí, že má dostatečný rozpočet na to, aby si to letos mohl v šampionátu Formule 1 rozdat s Williamsem, který by po loňském třetím místě chtěl skončit ještě výše.
"Aniž bych zacházel do příliš mnoha detailů ohledně řešení našich financí, což se nám povedlo, tak jsme loni touhle dobou propustili několik lidí," přiznává pro Autosport Carter, jehož tým v F1 nepatří k těm finančně nejsilnějším.
"Zřejmě jsme jich propustili až moc, a tak jsme během roku nabírali lidi zpět do konstrukčního a aerodynamického oddělení. Také jsme zrestrukturalizovali aerodynamické oddělení a nyní pozorujeme ovoce tohoto úsilí," pokračuje výkonný ředitel Lotusu.
Po loňské sezóně také odešlo několik jejich sponzorů k Williamsu (např. Rexona) a na obrázcích nového monopostu, které včera zveřejnil, byla ještě spousta volného místa. Finanční situace se podle něj ale do začátku sezóny zlepší.
"Náš rozpočet pro tento rok, byť je nižší ve srovnání s rokem 2013, je podobný jako v minulé sezóně. Máme několik nových sponzorů, i když na zveřejněném voze nejsou, ale v prvním závodě tam budou.
Spousta kancelářské práce na pozadí přináší výsledky, finančně tedy vypadáme dobře. A je důležité říci, že pokud peníze získáme, pak půjdou rovnou do zlepšení výkonnosti vozu. V předchozích letech tyto částky navíc mohly jít na lepení černé díry dluhů, ale nyní mohou jít přímo do auta," pokračuje Carter, jenž se s Lotusem v šampionátu zaměří na Williams, který pojede se stejným motorem - s Mercedesem.
Na novém voze Lotusu je pro sponzory ještě spousta místa, do prvního závodu jejale podle svého výkonného ředitele zaplní (foto: Lotus F1 Team)
"Doufáme, že budeme moci bojovat s Williamsem a dostat se někam na jejich úroveň. Nechci být příliš velkým optimistou, protože je důležité si zachovat realistický pohled, ale naším cílem je opravdu třetí či čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
To ale z velké části závisí na tom, jak si povede Red Bull s Renaultem, co dokáže Honda s McLarenem a kam se dostane Ferrari," dodává výkonný ředitel Lotusu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.