Výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter tvrdí, že má dostatečný rozpočet na to, aby si to letos mohl v šampionátu Formule 1 rozdat s Williamsem, který by po loňském třetím místě chtěl skončit ještě výše.
"Aniž bych zacházel do příliš mnoha detailů ohledně řešení našich financí, což se nám povedlo, tak jsme loni touhle dobou propustili několik lidí," přiznává pro Autosport Carter, jehož tým v F1 nepatří k těm finančně nejsilnějším.
"Zřejmě jsme jich propustili až moc, a tak jsme během roku nabírali lidi zpět do konstrukčního a aerodynamického oddělení. Také jsme zrestrukturalizovali aerodynamické oddělení a nyní pozorujeme ovoce tohoto úsilí," pokračuje výkonný ředitel Lotusu.
Po loňské sezóně také odešlo několik jejich sponzorů k Williamsu (např. Rexona) a na obrázcích nového monopostu, které včera zveřejnil, byla ještě spousta volného místa. Finanční situace se podle něj ale do začátku sezóny zlepší.
"Náš rozpočet pro tento rok, byť je nižší ve srovnání s rokem 2013, je podobný jako v minulé sezóně. Máme několik nových sponzorů, i když na zveřejněném voze nejsou, ale v prvním závodě tam budou.
Spousta kancelářské práce na pozadí přináší výsledky, finančně tedy vypadáme dobře. A je důležité říci, že pokud peníze získáme, pak půjdou rovnou do zlepšení výkonnosti vozu. V předchozích letech tyto částky navíc mohly jít na lepení černé díry dluhů, ale nyní mohou jít přímo do auta," pokračuje Carter, jenž se s Lotusem v šampionátu zaměří na Williams, který pojede se stejným motorem - s Mercedesem.
Na novém voze Lotusu je pro sponzory ještě spousta místa, do prvního závodu jejale podle svého výkonného ředitele zaplní (foto: Lotus F1 Team)
"Doufáme, že budeme moci bojovat s Williamsem a dostat se někam na jejich úroveň. Nechci být příliš velkým optimistou, protože je důležité si zachovat realistický pohled, ale naším cílem je opravdu třetí či čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
To ale z velké části závisí na tom, jak si povede Red Bull s Renaultem, co dokáže Honda s McLarenem a kam se dostane Ferrari," dodává výkonný ředitel Lotusu.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.