Lotus dnes překvapivě zveřejnil několik snímků svého nového vozu E23. Podle vedoucích představitelů týmu představuje obrovský krok vpřed, a to nejen kvůli nové pohonné jednotce Mercedes.
Stáj z Enstone měla své nové auto představit až v den zahájení prvních předsezónních testů v Jerezu, již dnes ale na Internetu představila několik (počítačových) snímků svého monopostu E23, který bude letos poháněn motorem Mercedes.
Lotus se rozhodl pro krátký a úzký nos se zajímavým schodem pod jeho špičkou, který přesně kopíruje stanovená pravidla pro pozici a průřez nosu. Jeho horní část obsahuje "panel cudnosti" vytvářející plochou strukturu v jeho horní části. Vpředu zůstává zavěšení typu push-rod - uchycení ramen je ale velmi nízko - mnohem níže než u představeného Williamsu FW37.
Zajímavé jsou tři vstupní otvory nad hlavou jezdce. Ty boční zřejmě slouží jako přívod vzduchu k chladičům oleje vedle motoru. Na zádi se objevují vysoko dva výstupní otvory ve stylu loňského McLarenu, aby mohly být bočnice ve spodní části nad podlahou užší.
"E23 Hybrid znamená pro Lotus novou éru nejen kvůli přechodu na novou pohonnou jednotku Mercedes-Benz, ale také proto, že jde o ovoce rušné zimy v zákulisní Zlepšení v rámci našeho konstrukčního, aerodynamického a simulačního oddělení přispěla k vývoji vozu, který představuje obrovský pokrok," uvádí šéf týmu Matthew Carter.
"Věříme, že nové auto bude společně s posílením závodního týmu nám umožní udělat velký krok vpřed. Před novou sezónou jsme plní optimismu. Nastal čas hodit loňské zklamání za hlavu a stavět na tvrdé práci z uplynulých 12 měsíců. Teď jsme připraveni k návratu na své zasloužené místo v královně motorsportu," pokračuje Carter.
Technický ředitel Nick Chester přidává: "E23 Hybrid je pro nás velkým krokem kupředu. Není tajemstvím, že jsme se s loňským autem trápili, proto jsme si dali za cíl každou oblast, která způsobovala problémy. Velkého pokroku jsme dosáhli také v aerodynamickém tunelu, stejně jako v oblasti uspořádání a chlazení. Očekáváme, že si E23 povede mnohem, mnohem lépe než jeho předchůdce.
Detail difuzoru představeného Lotusu E23 (foto: Lotus F1 Team)
"Pokud jde o ty nové věci, tak pro nás je velkou změnou nový dodavatel pohonné jednotky. K této změně jsme přistoupili, protože to vypadalo a stále vypadá, že jde o jednu oblast, která nám může přinést největší nárůst výkonnosti. Nejde jen o výkon, ale také o spolehlivost, ovladatelnost, uspořádání i chlazení.
E22 dosahovalo v aerodynamickém tunelu dobrých výsledků, i když to bylo těžké využít jeho potenciál. Proto jsme věnovali více pozornosti tomu, aby byly vlastnosti vozu přizpůsobivější. V oblasti zavěšení jsme loni dostali něco jako ránu pod pás, když bylo uprostřed sezóny zakázáno propojené přední a zadní zavěšení (FRIC).
Zavěšení E23 je přizpůsobeno novým pravidlům, nesnažíme se tedy o vylepšení systému, který měl fungovat jinak. Hodně jsme se toho v mnoha oblastech vozu během sezóny 2014 naučili a hodně lekcí jsme uplatnili.
Víme, že jde o velký pokrok. Jak si naše auto bude stát proti ostatním, to se nedozvíme dříve než při akci během velké ceny. Rozhodně ale čekáme, že bude mnohem konkurenceschopnější než minulý rok," dodává Chester.
Srovnání loňského vozu E22 s letošním E23
Snímky najdete pod článkem, tapetu ve vysokém rozlišení zde.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.