Dodavatel motorů Renault doufá, že se mu podařilo stáhnout ztrátu na Mercedes, a v sezóně 2015 by chtěl minimálně pětkrát vyhrát. Při vývoji nové pohonné jednotky už využil kolem 21 z 32 žetonů.
Loni se po zavedení nových hybridních pohonných jednotek trápil se spolehlivostí, přesto se dočkal tří překvapivých vítězství (v Kanadě, v Maďarsku a v Belgii), která vybojoval Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Letos bude dodávat své motory pouze Red Bullu a jeho dceřiné stáji Toro Rosso. Caterham totiž zkrachoval a moc šancí na záchranu nemá a Lotus přešel k Mercedesu. To může být výhodou v tom, že se bude soustředit v podstatě pouze na jednoho zákazníka (Toro Rosso se požadavkům Red Bullu musí přizpůsobit).
Šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, v rozhovoru pro francouzskou televizi uvádí, že by Mercedes chtěli minimálně pětkrát porazit: "Předpokládáme, že naše ztráta na Mercedes se na konci roku pohybovala kolem 60 koní. Doufáme, že tuto ztrátu stáhneme v Melbourne na polovinu."
"Na rozdíl od Mercedesu zahájíme sezónu s motorem verze 2015. Zatím jsme využili zhruba dvě třetiny z povolených [32] žetonů pro letošní změnu motorů. Mým cílem je tento rok získat minimálně pět vítězství," pokračuje Abiteboul.
Během zimy se jim nepodařilo také přetáhnout žádného inženýra od Mercedesu, získali pouze posily od Porsche a Ferrari. "Získali jsme jednoho motorového inženýra z Porsche a jednoho z Ferrari, ale od Mercedesu nikoho. Asi bychom měli být ve svém přístupu agresivnější, aby se nám od nich podařilo někoho získat." Nedojde ani k rozložení turbíny a kompresoru po vzoru Mercedesu, podle Renaultu to není klíčové.
Renault loni ve výkonu zaostával nejvíce, do prvního závodu by chtěl na Mercedesztrácet jen 30 koní (foto: Renault Sport F1)
Co říká na snahy Ecclestonea opět změnit formát motorů a navýšit jejich výkon? "Renault se nebude stavět proti myšlence Bernieho Ecclestonea, aby motory byly silnější a hlasitější, pokud náklady zůstanou pod kontrolou. Myšlenka je to atraktivní, ale vypadá to, že pro rok 2016 už je pozdě. Ideálním načasováním by ale mohl být rok 2017," dodává Abiteboul.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.