Dodavatel motorů Renault doufá, že se mu podařilo stáhnout ztrátu na Mercedes, a v sezóně 2015 by chtěl minimálně pětkrát vyhrát. Při vývoji nové pohonné jednotky už využil kolem 21 z 32 žetonů.
Loni se po zavedení nových hybridních pohonných jednotek trápil se spolehlivostí, přesto se dočkal tří překvapivých vítězství (v Kanadě, v Maďarsku a v Belgii), která vybojoval Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Letos bude dodávat své motory pouze Red Bullu a jeho dceřiné stáji Toro Rosso. Caterham totiž zkrachoval a moc šancí na záchranu nemá a Lotus přešel k Mercedesu. To může být výhodou v tom, že se bude soustředit v podstatě pouze na jednoho zákazníka (Toro Rosso se požadavkům Red Bullu musí přizpůsobit).
Šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, v rozhovoru pro francouzskou televizi uvádí, že by Mercedes chtěli minimálně pětkrát porazit: "Předpokládáme, že naše ztráta na Mercedes se na konci roku pohybovala kolem 60 koní. Doufáme, že tuto ztrátu stáhneme v Melbourne na polovinu."
"Na rozdíl od Mercedesu zahájíme sezónu s motorem verze 2015. Zatím jsme využili zhruba dvě třetiny z povolených [32] žetonů pro letošní změnu motorů. Mým cílem je tento rok získat minimálně pět vítězství," pokračuje Abiteboul.
Během zimy se jim nepodařilo také přetáhnout žádného inženýra od Mercedesu, získali pouze posily od Porsche a Ferrari. "Získali jsme jednoho motorového inženýra z Porsche a jednoho z Ferrari, ale od Mercedesu nikoho. Asi bychom měli být ve svém přístupu agresivnější, aby se nám od nich podařilo někoho získat." Nedojde ani k rozložení turbíny a kompresoru po vzoru Mercedesu, podle Renaultu to není klíčové.
Renault loni ve výkonu zaostával nejvíce, do prvního závodu by chtěl na Mercedesztrácet jen 30 koní (foto: Renault Sport F1)
Co říká na snahy Ecclestonea opět změnit formát motorů a navýšit jejich výkon? "Renault se nebude stavět proti myšlence Bernieho Ecclestonea, aby motory byly silnější a hlasitější, pokud náklady zůstanou pod kontrolou. Myšlenka je to atraktivní, ale vypadá to, že pro rok 2016 už je pozdě. Ideálním načasováním by ale mohl být rok 2017," dodává Abiteboul.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.