I když Mercedes loni suverénně vládl šampionátu, před letošní sezónou má obavy. Důvodem jsou nízké teploty, které obvykle panují během předsezónních testů ve Španělsku.
Mistři z Mercedesu tvrdě pracují na přípravě vozu pro novou sezónu, která pro mnohé týmy začne testováním v Jerezu příští týden. "Všichni v Brackley jsou ve stresu, je toho hodně. Mě nejvíce starostí dělá to, že letos není žádný test v Bahrajnu jako minulý rok," uvádí Lauda.
"Ve Španělsku jsou v únoru teploty velmi nízké, a my pak míříme rovnou do horkého Melbourne. Nechápu tento rozpis," kritizuje nevýkonný ředitel plán předsezónních testů. Po tom prvním v Jerezu (1. - 4. února) se týmy ještě dvakrát sejdou v Barceloně (19. - 22. 2. a 26. 2. - 1. 3.), o další dva týdny později se začne naostro Velkou cenou Austrálie.
Minulý rok týmy po Jerezu testovaly dvakrát v Bahrajnu, kde panovalo mnohem teplejší počasí. To je pro týmy lepší zejména při poznávání nových pneumatik a jejich fungování s novými monoposty, protože teploty více odpovídají podmínkám, které panují během velkých cen v průběhu sezóny. V Jerezu se ráno teplota dráhy pohybovala pouze kolem 5 °C a ani během dne nikdy nevystoupala nad 17 °C.
Mercedes by kvůli teplotám uvítal testování spíše v horkém Bahrajnu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lauda se také dotkl vývoje motorů, který nedávno FIA uvolnila pro výrobce motorů včetně nového japonského partnera McLarenu: "Nově vstupující Honda chce také stejnou pozici jako ostatní, což já s ohledem na férovost chápu." Mercedes byl ale proti rozmrazení vývoje během sezóny, protože to podle něj zvýší náklady. To FIA umožnila po nátlaku ostatních výrobců, kteří upozornili na díru v pravidlech (chybějící datum homologace).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.