I když Mercedes loni suverénně vládl šampionátu, před letošní sezónou má obavy. Důvodem jsou nízké teploty, které obvykle panují během předsezónních testů ve Španělsku.
Mistři z Mercedesu tvrdě pracují na přípravě vozu pro novou sezónu, která pro mnohé týmy začne testováním v Jerezu příští týden. "Všichni v Brackley jsou ve stresu, je toho hodně. Mě nejvíce starostí dělá to, že letos není žádný test v Bahrajnu jako minulý rok," uvádí Lauda.
"Ve Španělsku jsou v únoru teploty velmi nízké, a my pak míříme rovnou do horkého Melbourne. Nechápu tento rozpis," kritizuje nevýkonný ředitel plán předsezónních testů. Po tom prvním v Jerezu (1. - 4. února) se týmy ještě dvakrát sejdou v Barceloně (19. - 22. 2. a 26. 2. - 1. 3.), o další dva týdny později se začne naostro Velkou cenou Austrálie.
Minulý rok týmy po Jerezu testovaly dvakrát v Bahrajnu, kde panovalo mnohem teplejší počasí. To je pro týmy lepší zejména při poznávání nových pneumatik a jejich fungování s novými monoposty, protože teploty více odpovídají podmínkám, které panují během velkých cen v průběhu sezóny. V Jerezu se ráno teplota dráhy pohybovala pouze kolem 5 °C a ani během dne nikdy nevystoupala nad 17 °C.
Mercedes by kvůli teplotám uvítal testování spíše v horkém Bahrajnu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lauda se také dotkl vývoje motorů, který nedávno FIA uvolnila pro výrobce motorů včetně nového japonského partnera McLarenu: "Nově vstupující Honda chce také stejnou pozici jako ostatní, což já s ohledem na férovost chápu." Mercedes byl ale proti rozmrazení vývoje během sezóny, protože to podle něj zvýší náklady. To FIA umožnila po nátlaku ostatních výrobců, kteří upozornili na díru v pravidlech (chybějící datum homologace).
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.