Mercedes všem utekl a jeho soupeřům to podle Bernieho Ecclestonea může trvat ještě tři roky, než se jim ho podaří dostihnout.
Po loňském přechodu na hybridní V6 pohonné jednotky a dominanci Mercedesu se proto znovu začíná jednat o jejich další úpravě: "Rád bych viděl změnu motorů. Kdybyste mi řekli, abych si něco přál, pak by to bylo ono," říká Ecclestone pro Sky Sports.
Současné pohonné jednotky jsou "magickými kousky inženýringu, ale dle mého názoru nejsou tím, o co se veřejnost opravdu zajímá. Chtějí vidět dobré závodění a upřednostnili by hodně hluku."
"Mercedes odvedl se svou pohonnou jednotkou tak dobrou práci, že za sebou všechny nechal. Nedokážu si představit, že by jej tak brzy dostihli. Možná za tři roky. Jenže my si nemůžeme dovolit čekat tři, roky. Ani dva či jeden rok," pokračuje šéf Formule 1, jejíž sledovanosti dominance jednoho týmu neprospívá.
Týmům se sice podařilo objevit díru v pravidlech, která jim umožní své pohonné jednotky vylepšovat i v průběhu sezóny. Mercedes byl proti jakémukoliv uvolňování pravidel, protože by to podle něj vedlo ke zvýšení nákladů.
Mercedes by podle Ecclestonea mohl dominovat ještě tři roky, což si ale jeho F1 nemůže dovolit(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Celý byznys se točí kolem pravidel. Kdybychom tedy mohli změnit pravidla, udělali bychom to. Jenže k tomu potřebujeme shodu všech týmů, které vstoupily do šampionátu - a k tomu nedojde. Kdybyste vedli Mercedes, bylo by to tou poslední věcí, kterou byste chtěli změnit," pokračuje Ecclestone.
Poté přiznává, že se osobně sám zasadil o to, aby byl Hondě také umožnit vývoj v průběhu její první sezóny po návratu do F1: "Znovu - byla to pravidla, která způsobila potíže, protože oni jsou tady noví. Prošli jsme to s FIA a já jsem jim řekl, ať se na ně podívají trochu odlišně, jinak se už nedočkáme vstupu žádného nového týmu."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.