Mercedes všem utekl a jeho soupeřům to podle Bernieho Ecclestonea může trvat ještě tři roky, než se jim ho podaří dostihnout.
Po loňském přechodu na hybridní V6 pohonné jednotky a dominanci Mercedesu se proto znovu začíná jednat o jejich další úpravě: "Rád bych viděl změnu motorů. Kdybyste mi řekli, abych si něco přál, pak by to bylo ono," říká Ecclestone pro Sky Sports.
Současné pohonné jednotky jsou "magickými kousky inženýringu, ale dle mého názoru nejsou tím, o co se veřejnost opravdu zajímá. Chtějí vidět dobré závodění a upřednostnili by hodně hluku."
"Mercedes odvedl se svou pohonnou jednotkou tak dobrou práci, že za sebou všechny nechal. Nedokážu si představit, že by jej tak brzy dostihli. Možná za tři roky. Jenže my si nemůžeme dovolit čekat tři, roky. Ani dva či jeden rok," pokračuje šéf Formule 1, jejíž sledovanosti dominance jednoho týmu neprospívá.
Týmům se sice podařilo objevit díru v pravidlech, která jim umožní své pohonné jednotky vylepšovat i v průběhu sezóny. Mercedes byl proti jakémukoliv uvolňování pravidel, protože by to podle něj vedlo ke zvýšení nákladů.
Mercedes by podle Ecclestonea mohl dominovat ještě tři roky, což si ale jeho F1 nemůže dovolit(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Celý byznys se točí kolem pravidel. Kdybychom tedy mohli změnit pravidla, udělali bychom to. Jenže k tomu potřebujeme shodu všech týmů, které vstoupily do šampionátu - a k tomu nedojde. Kdybyste vedli Mercedes, bylo by to tou poslední věcí, kterou byste chtěli změnit," pokračuje Ecclestone.
Poté přiznává, že se osobně sám zasadil o to, aby byl Hondě také umožnit vývoj v průběhu její první sezóny po návratu do F1: "Znovu - byla to pravidla, která způsobila potíže, protože oni jsou tady noví. Prošli jsme to s FIA a já jsem jim řekl, ať se na ně podívají trochu odlišně, jinak se už nedočkáme vstupu žádného nového týmu."
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.