Mercedes všem utekl a jeho soupeřům to podle Bernieho Ecclestonea může trvat ještě tři roky, než se jim ho podaří dostihnout.
Po loňském přechodu na hybridní V6 pohonné jednotky a dominanci Mercedesu se proto znovu začíná jednat o jejich další úpravě: "Rád bych viděl změnu motorů. Kdybyste mi řekli, abych si něco přál, pak by to bylo ono," říká Ecclestone pro Sky Sports.
Současné pohonné jednotky jsou "magickými kousky inženýringu, ale dle mého názoru nejsou tím, o co se veřejnost opravdu zajímá. Chtějí vidět dobré závodění a upřednostnili by hodně hluku."
"Mercedes odvedl se svou pohonnou jednotkou tak dobrou práci, že za sebou všechny nechal. Nedokážu si představit, že by jej tak brzy dostihli. Možná za tři roky. Jenže my si nemůžeme dovolit čekat tři, roky. Ani dva či jeden rok," pokračuje šéf Formule 1, jejíž sledovanosti dominance jednoho týmu neprospívá.
Týmům se sice podařilo objevit díru v pravidlech, která jim umožní své pohonné jednotky vylepšovat i v průběhu sezóny. Mercedes byl proti jakémukoliv uvolňování pravidel, protože by to podle něj vedlo ke zvýšení nákladů.
Mercedes by podle Ecclestonea mohl dominovat ještě tři roky, což si ale jeho F1 nemůže dovolit(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Celý byznys se točí kolem pravidel. Kdybychom tedy mohli změnit pravidla, udělali bychom to. Jenže k tomu potřebujeme shodu všech týmů, které vstoupily do šampionátu - a k tomu nedojde. Kdybyste vedli Mercedes, bylo by to tou poslední věcí, kterou byste chtěli změnit," pokračuje Ecclestone.
Poté přiznává, že se osobně sám zasadil o to, aby byl Hondě také umožnit vývoj v průběhu její první sezóny po návratu do F1: "Znovu - byla to pravidla, která způsobila potíže, protože oni jsou tady noví. Prošli jsme to s FIA a já jsem jim řekl, ať se na ně podívají trochu odlišně, jinak se už nedočkáme vstupu žádného nového týmu."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.