Mercedes všem utekl a jeho soupeřům to podle Bernieho Ecclestonea může trvat ještě tři roky, než se jim ho podaří dostihnout.
Po loňském přechodu na hybridní V6 pohonné jednotky a dominanci Mercedesu se proto znovu začíná jednat o jejich další úpravě: "Rád bych viděl změnu motorů. Kdybyste mi řekli, abych si něco přál, pak by to bylo ono," říká Ecclestone pro Sky Sports.
Současné pohonné jednotky jsou "magickými kousky inženýringu, ale dle mého názoru nejsou tím, o co se veřejnost opravdu zajímá. Chtějí vidět dobré závodění a upřednostnili by hodně hluku."
"Mercedes odvedl se svou pohonnou jednotkou tak dobrou práci, že za sebou všechny nechal. Nedokážu si představit, že by jej tak brzy dostihli. Možná za tři roky. Jenže my si nemůžeme dovolit čekat tři, roky. Ani dva či jeden rok," pokračuje šéf Formule 1, jejíž sledovanosti dominance jednoho týmu neprospívá.
Týmům se sice podařilo objevit díru v pravidlech, která jim umožní své pohonné jednotky vylepšovat i v průběhu sezóny. Mercedes byl proti jakémukoliv uvolňování pravidel, protože by to podle něj vedlo ke zvýšení nákladů.
Mercedes by podle Ecclestonea mohl dominovat ještě tři roky, což si ale jeho F1 nemůže dovolit(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Celý byznys se točí kolem pravidel. Kdybychom tedy mohli změnit pravidla, udělali bychom to. Jenže k tomu potřebujeme shodu všech týmů, které vstoupily do šampionátu - a k tomu nedojde. Kdybyste vedli Mercedes, bylo by to tou poslední věcí, kterou byste chtěli změnit," pokračuje Ecclestone.
Poté přiznává, že se osobně sám zasadil o to, aby byl Hondě také umožnit vývoj v průběhu její první sezóny po návratu do F1: "Znovu - byla to pravidla, která způsobila potíže, protože oni jsou tady noví. Prošli jsme to s FIA a já jsem jim řekl, ať se na ně podívají trochu odlišně, jinak se už nedočkáme vstupu žádného nového týmu."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.