Zkrachovanému týmu Caterham dochází čas pro to, aby se našel vhodný kupec. Konkurzní správce však ve čtvrtek odmítl vyloučit, že s nikým už nejedná.
"Stále doufám," řekl Finbarr O'Connell, který pracuje ve správcovské firmě Smith & Williamson. "Tak dlouho, jak se kolem budou pohybovat lidé, kteří by něco mohli zvládnout, tak tým odmítám zavřít. Protože jakmile bych ho zavřel, tak už zbude zorganizovat jenom aukci a tu mohu udělat kdykoliv."
Caterham i Marussia upadly pod konkurzní správu vloni v říjnu poté, co jim došly peníze. Zatímco Marussia neodjela poslední tři závody, Caterham vynechal dva závody, ale v Abu Zabí už byl zpět. Je však třeba podotknout, že ve Spojených arabských emirátech jel jenom díky sbírce fanoušků.
Ironií tedy je, že Marussia má, zdá se, momentálně větší šanci na záchranu. Plánovaná aukce majetku byla odložena, protože se objevil vážný zájemce. Boss F1 se ve středu se zájemcem o Marussii sešel, jeho výhled ohledně Caterhamu je ale horší.
Marussia vloni obsadila 9. místo mezi týmy, když porazila Sauber i Caterham. Proto má nárok na mnohem vyšší finanční přínos od pořadatele seriálu než Caterham, který za 5 let nebodoval nikdy. Oba týmy jsou ale zapsány na startovní listině sezony, která začíná 15. března v Austrálii.
Caterhamu už výrazně dochází čas (foto: Caterham F1 Team)
O'Connell přiznává, že Caterham, který byl založen vlastníkem Malaysia Airline, Tony Fernandesem, je "o hodně těžší prodat", avšak zájem pořád je: "Jistí zájemci navštívili areál. Někteří lidé se snaží najít způsob, jak by to mohlo fungovat. Uděláme vše, aby tomu tak bylo. Ale ve skutečnosti je to opravdu v rukou budoucích kupců.
Jsem si moc dobře vědom toho, že za chvíli příjde čas, kdy nebude dávat smysl investovat velkou sumu do Caterhamu pro sezonu 2015. Prostě čas vyprší. Nebudu se bránit jakékoliv nabídce, ale čas dochází," dodal Ir.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.