Zkrachovanému týmu Caterham dochází čas pro to, aby se našel vhodný kupec. Konkurzní správce však ve čtvrtek odmítl vyloučit, že s nikým už nejedná.
"Stále doufám," řekl Finbarr O'Connell, který pracuje ve správcovské firmě Smith & Williamson. "Tak dlouho, jak se kolem budou pohybovat lidé, kteří by něco mohli zvládnout, tak tým odmítám zavřít. Protože jakmile bych ho zavřel, tak už zbude zorganizovat jenom aukci a tu mohu udělat kdykoliv."
Caterham i Marussia upadly pod konkurzní správu vloni v říjnu poté, co jim došly peníze. Zatímco Marussia neodjela poslední tři závody, Caterham vynechal dva závody, ale v Abu Zabí už byl zpět. Je však třeba podotknout, že ve Spojených arabských emirátech jel jenom díky sbírce fanoušků.
Ironií tedy je, že Marussia má, zdá se, momentálně větší šanci na záchranu. Plánovaná aukce majetku byla odložena, protože se objevil vážný zájemce. Boss F1 se ve středu se zájemcem o Marussii sešel, jeho výhled ohledně Caterhamu je ale horší.
Marussia vloni obsadila 9. místo mezi týmy, když porazila Sauber i Caterham. Proto má nárok na mnohem vyšší finanční přínos od pořadatele seriálu než Caterham, který za 5 let nebodoval nikdy. Oba týmy jsou ale zapsány na startovní listině sezony, která začíná 15. března v Austrálii.
Caterhamu už výrazně dochází čas (foto: Caterham F1 Team)
O'Connell přiznává, že Caterham, který byl založen vlastníkem Malaysia Airline, Tony Fernandesem, je "o hodně těžší prodat", avšak zájem pořád je: "Jistí zájemci navštívili areál. Někteří lidé se snaží najít způsob, jak by to mohlo fungovat. Uděláme vše, aby tomu tak bylo. Ale ve skutečnosti je to opravdu v rukou budoucích kupců.
Jsem si moc dobře vědom toho, že za chvíli příjde čas, kdy nebude dávat smysl investovat velkou sumu do Caterhamu pro sezonu 2015. Prostě čas vyprší. Nebudu se bránit jakékoliv nabídce, ale čas dochází," dodal Ir.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.