Omezení počtu pohonných jednotek na čtyři kusy pro každého pilota v sezóně 2015 by podle technického ředitele Force Indie nemělo pro Mercedes představovat žádný problém.
Minulý rok se sice v kalendáři závodů Formule 1 objevila Velká cena Koreje a vypadalo to na 21 podniků, nakonec z něj ale sešlo a týmy (včetně Hondy) se dohodly na tom, že v sezóně 2015 budou mít pro každý vůz jen čtyři pohonné jednotky, tj. o jednu méně než minulý rok. Nasazení pátého kusu již bude penalizováno.
Podle technického ředitele Force Indie, Andrewa Greena, by to ale pro Mercedes nemělo představovat žádný problém - jeho stáj loňskou sezónu pouze se čtyřmi motory již v podstatě absolvovala.
"Nečekám, že by to měl být nějaký problém. My jsme v minulé sezóně s Nicovým vozem efektivně jezdili jen se čtyřmi pohonnými jednotkami, protože ta pátá zvládla v Austinu jen 17 kol," vysvětluje Green.
"Věříme, že Mercedes dodá konkurenceschopný motor, stejně jako v roce 2014, a v tomto ohledu se těšíme na jízdu s novou specifikací pohonných jednotek," pokračuje technický ředitel Force India, která si loňskou sezónu užila s dominantním motorem za zády. Nakonec obsadila šestou příčku, ze zákazníků Mercedesu tak skončila nejhůře.
Force India se těší na novou specifikací pohonných jednotek Mercedesu a očekává, že sečtyřmi kusy letošní sezónu o 20 závodech v pohodě zvládnou (foto: Sahara Force India)
Přestože si Ferrari s Renaultem u FIA vymohli povolení vývoje pohonných jednotek také v průběhu letošní sezóny a těší se na stažení náskoku svého soupeře, tak v zákulisí se šušká, že Mercedes během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Slýchával jsem o vývoji motoru Mercedesu během zimy velmi povzbudivé věci," uvedl s úsměvem provozní ředitel Force Indie - Otmar Szafnauer, který má informace od svého dodavatele z první ruky.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.