Omezení počtu pohonných jednotek na čtyři kusy pro každého pilota v sezóně 2015 by podle technického ředitele Force Indie nemělo pro Mercedes představovat žádný problém.
Minulý rok se sice v kalendáři závodů Formule 1 objevila Velká cena Koreje a vypadalo to na 21 podniků, nakonec z něj ale sešlo a týmy (včetně Hondy) se dohodly na tom, že v sezóně 2015 budou mít pro každý vůz jen čtyři pohonné jednotky, tj. o jednu méně než minulý rok. Nasazení pátého kusu již bude penalizováno.
Podle technického ředitele Force Indie, Andrewa Greena, by to ale pro Mercedes nemělo představovat žádný problém - jeho stáj loňskou sezónu pouze se čtyřmi motory již v podstatě absolvovala.
"Nečekám, že by to měl být nějaký problém. My jsme v minulé sezóně s Nicovým vozem efektivně jezdili jen se čtyřmi pohonnými jednotkami, protože ta pátá zvládla v Austinu jen 17 kol," vysvětluje Green.
"Věříme, že Mercedes dodá konkurenceschopný motor, stejně jako v roce 2014, a v tomto ohledu se těšíme na jízdu s novou specifikací pohonných jednotek," pokračuje technický ředitel Force India, která si loňskou sezónu užila s dominantním motorem za zády. Nakonec obsadila šestou příčku, ze zákazníků Mercedesu tak skončila nejhůře.
Force India se těší na novou specifikací pohonných jednotek Mercedesu a očekává, že sečtyřmi kusy letošní sezónu o 20 závodech v pohodě zvládnou (foto: Sahara Force India)
Přestože si Ferrari s Renaultem u FIA vymohli povolení vývoje pohonných jednotek také v průběhu letošní sezóny a těší se na stažení náskoku svého soupeře, tak v zákulisí se šušká, že Mercedes během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Slýchával jsem o vývoji motoru Mercedesu během zimy velmi povzbudivé věci," uvedl s úsměvem provozní ředitel Force Indie - Otmar Szafnauer, který má informace od svého dodavatele z první ruky.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.