Omezení počtu pohonných jednotek na čtyři kusy pro každého pilota v sezóně 2015 by podle technického ředitele Force Indie nemělo pro Mercedes představovat žádný problém.
Minulý rok se sice v kalendáři závodů Formule 1 objevila Velká cena Koreje a vypadalo to na 21 podniků, nakonec z něj ale sešlo a týmy (včetně Hondy) se dohodly na tom, že v sezóně 2015 budou mít pro každý vůz jen čtyři pohonné jednotky, tj. o jednu méně než minulý rok. Nasazení pátého kusu již bude penalizováno.
Podle technického ředitele Force Indie, Andrewa Greena, by to ale pro Mercedes nemělo představovat žádný problém - jeho stáj loňskou sezónu pouze se čtyřmi motory již v podstatě absolvovala.
"Nečekám, že by to měl být nějaký problém. My jsme v minulé sezóně s Nicovým vozem efektivně jezdili jen se čtyřmi pohonnými jednotkami, protože ta pátá zvládla v Austinu jen 17 kol," vysvětluje Green.
"Věříme, že Mercedes dodá konkurenceschopný motor, stejně jako v roce 2014, a v tomto ohledu se těšíme na jízdu s novou specifikací pohonných jednotek," pokračuje technický ředitel Force India, která si loňskou sezónu užila s dominantním motorem za zády. Nakonec obsadila šestou příčku, ze zákazníků Mercedesu tak skončila nejhůře.
Force India se těší na novou specifikací pohonných jednotek Mercedesu a očekává, že sečtyřmi kusy letošní sezónu o 20 závodech v pohodě zvládnou (foto: Sahara Force India)
Přestože si Ferrari s Renaultem u FIA vymohli povolení vývoje pohonných jednotek také v průběhu letošní sezóny a těší se na stažení náskoku svého soupeře, tak v zákulisí se šušká, že Mercedes během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Slýchával jsem o vývoji motoru Mercedesu během zimy velmi povzbudivé věci," uvedl s úsměvem provozní ředitel Force Indie - Otmar Szafnauer, který má informace od svého dodavatele z první ruky.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.