Formule 1 musí jít podle nevýkonného ředitele Mercedesu, Nikiho Laudy, za svým cílem: navýšit do roku 2017 výkon motorů minimálně na 1000 koní. V současné době jsou monoposty až příliš snadno ovladatelné.
Techničtí ředitelé pokračují v rozhovorech o navrhovaných změnách pravidel, která by v příštích letech otevřela dveře silnějším monopostům. Podle Laudy je zvýšení výkonu ze současných 750 na 1000 koní pro F1 životně důležité.
"V současné době riskujeme ztrátu dalších a dalších fanoušků, protože se F1 stává neatraktivní," popisuje pro Autosport Lauda, který svůj třetí mistrovský titul získal se silným přeplňovaným McLarenem - TAG Porsche v roce 1984.
Na schůzce výrobců motorů na počátku tohoto roku padly návrhy, jako je zvýšení průtoku paliva (ze současných 100 kg/hod), jeho množství pro závod (100 kg celkem) či další úpravy motorů včetně zavedení dvojitého přeplňování.
Lauda již minule uvedl, že vozy F1 by podle něj měly mít až "1200 koní plus širší pneumatiky a aerodynamické vlastnosti, jež by umožňovaly prudké navýšení výkonu, který by na limitu byl velmi kritický."
Vozy F1 jsou příliš snadno ovladatelné, podle Laudy by měly být mnohemvýkonnější a budit větší respekt (foto: Scuderia Ferrari)
Důvodem je podle něj to, že současné vozy jsou na ovládání příliš snadné: "Umožňují všem pilotům z GP2 či GP3, aby byli ve velmi krátkém čase a bez příliš velkého rizika stejně rychlí, jako zavedení piloti [F1].
Před nějakou dobou měli mladí jezdci opravdu strach z rychlosti, brzdění, přítlaku a velké nehody v 300km/h rychlosti. Dnes můžete jezdit s vozem F1 jako se silničním vozem. Zvládl bych to já i vy," dodává Lauda.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.