Formule 1 musí jít podle nevýkonného ředitele Mercedesu, Nikiho Laudy, za svým cílem: navýšit do roku 2017 výkon motorů minimálně na 1000 koní. V současné době jsou monoposty až příliš snadno ovladatelné.
Techničtí ředitelé pokračují v rozhovorech o navrhovaných změnách pravidel, která by v příštích letech otevřela dveře silnějším monopostům. Podle Laudy je zvýšení výkonu ze současných 750 na 1000 koní pro F1 životně důležité.
"V současné době riskujeme ztrátu dalších a dalších fanoušků, protože se F1 stává neatraktivní," popisuje pro Autosport Lauda, který svůj třetí mistrovský titul získal se silným přeplňovaným McLarenem - TAG Porsche v roce 1984.
Na schůzce výrobců motorů na počátku tohoto roku padly návrhy, jako je zvýšení průtoku paliva (ze současných 100 kg/hod), jeho množství pro závod (100 kg celkem) či další úpravy motorů včetně zavedení dvojitého přeplňování.
Lauda již minule uvedl, že vozy F1 by podle něj měly mít až "1200 koní plus širší pneumatiky a aerodynamické vlastnosti, jež by umožňovaly prudké navýšení výkonu, který by na limitu byl velmi kritický."
Vozy F1 jsou příliš snadno ovladatelné, podle Laudy by měly být mnohemvýkonnější a budit větší respekt (foto: Scuderia Ferrari)
Důvodem je podle něj to, že současné vozy jsou na ovládání příliš snadné: "Umožňují všem pilotům z GP2 či GP3, aby byli ve velmi krátkém čase a bez příliš velkého rizika stejně rychlí, jako zavedení piloti [F1].
Před nějakou dobou měli mladí jezdci opravdu strach z rychlosti, brzdění, přítlaku a velké nehody v 300km/h rychlosti. Dnes můžete jezdit s vozem F1 jako se silničním vozem. Zvládl bych to já i vy," dodává Lauda.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.