Formule 1 musí jít podle nevýkonného ředitele Mercedesu, Nikiho Laudy, za svým cílem: navýšit do roku 2017 výkon motorů minimálně na 1000 koní. V současné době jsou monoposty až příliš snadno ovladatelné.
Techničtí ředitelé pokračují v rozhovorech o navrhovaných změnách pravidel, která by v příštích letech otevřela dveře silnějším monopostům. Podle Laudy je zvýšení výkonu ze současných 750 na 1000 koní pro F1 životně důležité.
"V současné době riskujeme ztrátu dalších a dalších fanoušků, protože se F1 stává neatraktivní," popisuje pro Autosport Lauda, který svůj třetí mistrovský titul získal se silným přeplňovaným McLarenem - TAG Porsche v roce 1984.
Na schůzce výrobců motorů na počátku tohoto roku padly návrhy, jako je zvýšení průtoku paliva (ze současných 100 kg/hod), jeho množství pro závod (100 kg celkem) či další úpravy motorů včetně zavedení dvojitého přeplňování.
Lauda již minule uvedl, že vozy F1 by podle něj měly mít až "1200 koní plus širší pneumatiky a aerodynamické vlastnosti, jež by umožňovaly prudké navýšení výkonu, který by na limitu byl velmi kritický."
Vozy F1 jsou příliš snadno ovladatelné, podle Laudy by měly být mnohemvýkonnější a budit větší respekt (foto: Scuderia Ferrari)
Důvodem je podle něj to, že současné vozy jsou na ovládání příliš snadné: "Umožňují všem pilotům z GP2 či GP3, aby byli ve velmi krátkém čase a bez příliš velkého rizika stejně rychlí, jako zavedení piloti [F1].
Před nějakou dobou měli mladí jezdci opravdu strach z rychlosti, brzdění, přítlaku a velké nehody v 300km/h rychlosti. Dnes můžete jezdit s vozem F1 jako se silničním vozem. Zvládl bych to já i vy," dodává Lauda.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.