Britská legenda by důvěřovala i nadále Stefano Domenicalimu, přiznává však, že s příchodem Maurizio Arrivabeneho a Sebastiana Vettela stoupne týmové zapálení.
Přestup Sebastiana Vettela z Red Bullu do Ferrari rozdělil svět F1. Zatímco kritici se diví, proč Němec opustil tým, se kterým získal tolik úspěchů, a přesel do týmu, který je už několik let v krizi, zastánci jeho rozhodnutí mu gratulují k odvážnému přestupu do jeho srdečního týmu. Do druhé kategorie spadá John Surtees.
John vyhrál titul mistra světa v roce 1964. Podle něj bylo správné si po 6 letech v Milton Keynes stanovit nový ambiciozní cíl: "Něco mu tam chybělo." Surtees byl právě se Scuderií šampion a podle něj sehraje rozhodující roli při úspěchu vettelova vášeň pro motorsport. "Podle mě on patří k jedněm z nejvíc zapálených jezdců, což je přesně to, co je třeba."
"A také to potřebuje Ferrari. Jak Ferrari tak Vettel se 'potřebují znovu najít'." Jenže Ferrari v roce 2014 nedokázalo vyhrát ani jeden závod, což bylo i pro Johna Surteese zklamáním - měl totiž za to, že je tým z nejhoršího již venku. Březnové vyhození Stefana Domenicaliho bylo dle něj chybou.
"Byl jsem trošku zklamaný z propuštění jejich prvního šéfa týmu. Před jeho prací všechna čest," chválí Domenicaliho, který mezitím přijal pozici u FIA a u Audi (v motorsport programu). To Marco Mattiacci, který po angažování na pozici šéfa týmu do motorsportu teprve přišel, si vysloužil jiné hodnocení.
John za volantem Ferrari 158 na akci v Goodwoodu (foto: Scuderia Ferrari)
"To byla velmi nerozumná osobnost pro obě strany. Ve slepých uličkách nemůžete pracovat. Byla to [angažmá] chyba." Lepší mínění má o dalším, již třetím šéfovi Scuderie, Maurizio Arrivabenem. Podle něj byl rychlý odchod Mattiacciho politickým krokem.
"Moudře vzali nového muže. Zná tento sport a co je ještě důležitější, zná osobnosti. S ním se vrátil zdravý rozum. Přístup, že chyby nejdou opravit, opět mizí."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.