Britská legenda by důvěřovala i nadále Stefano Domenicalimu, přiznává však, že s příchodem Maurizio Arrivabeneho a Sebastiana Vettela stoupne týmové zapálení.
Přestup Sebastiana Vettela z Red Bullu do Ferrari rozdělil svět F1. Zatímco kritici se diví, proč Němec opustil tým, se kterým získal tolik úspěchů, a přesel do týmu, který je už několik let v krizi, zastánci jeho rozhodnutí mu gratulují k odvážnému přestupu do jeho srdečního týmu. Do druhé kategorie spadá John Surtees.
John vyhrál titul mistra světa v roce 1964. Podle něj bylo správné si po 6 letech v Milton Keynes stanovit nový ambiciozní cíl: "Něco mu tam chybělo." Surtees byl právě se Scuderií šampion a podle něj sehraje rozhodující roli při úspěchu vettelova vášeň pro motorsport. "Podle mě on patří k jedněm z nejvíc zapálených jezdců, což je přesně to, co je třeba."
"A také to potřebuje Ferrari. Jak Ferrari tak Vettel se 'potřebují znovu najít'." Jenže Ferrari v roce 2014 nedokázalo vyhrát ani jeden závod, což bylo i pro Johna Surteese zklamáním - měl totiž za to, že je tým z nejhoršího již venku. Březnové vyhození Stefana Domenicaliho bylo dle něj chybou.
"Byl jsem trošku zklamaný z propuštění jejich prvního šéfa týmu. Před jeho prací všechna čest," chválí Domenicaliho, který mezitím přijal pozici u FIA a u Audi (v motorsport programu). To Marco Mattiacci, který po angažování na pozici šéfa týmu do motorsportu teprve přišel, si vysloužil jiné hodnocení.
John za volantem Ferrari 158 na akci v Goodwoodu (foto: Scuderia Ferrari)
"To byla velmi nerozumná osobnost pro obě strany. Ve slepých uličkách nemůžete pracovat. Byla to [angažmá] chyba." Lepší mínění má o dalším, již třetím šéfovi Scuderie, Maurizio Arrivabenem. Podle něj byl rychlý odchod Mattiacciho politickým krokem.
"Moudře vzali nového muže. Zná tento sport a co je ještě důležitější, zná osobnosti. S ním se vrátil zdravý rozum. Přístup, že chyby nejdou opravit, opět mizí."
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.