Force India odhalila v Mexiku nové zbarvení i nos + technické specifikace VJM08

Hülkenberg, Nico
Hülkenberg, Nico, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 21. ledna 2015 16:15
Sdílej:

Stáj Force India dnes v Mexiku odhalila na loňském voze VJM07, ovšem s novým nosem, zbarvení, se kterým bude nastupovat v sezóně 2015.

Při úvodních proslovech Vijay Mallya připomněl loňskou úspěšnou sezónu: "Force India byla ještě 4 závody před koncem před McLarenem a málem jej porazila, sváděla vyrovnaný souboj se silnějšími soupeři. Vůz pro rok 2015 je vylepšením toho, co jsme se naučili v roce 2014."

Po krátkém rozhovoru s moderátorkou pak závodní piloti Sergio Pérez a Nico Hülkenberg odhalili monopost, který se do té doby nacházel pod černou plachtou. Na loňském šasi s nosem upraveným pro sezónu 2015 přibylo více stříbrné barvy. Přední zavěšení je typu push-rod, vzadu pull-rod jako u předchozího vozu.

Hlavními rozdíly u nového vozu, který bude představen až v Barceloně před druhými předsezónními testy, bude vykrojení bočnic, nové vstupní chladicí otvory a přepracované zadní zavěšení s hydromechanickým systémem, který má nahradit torzní pružiny. Propojení s předním zavěšením (tzv. FRIC) je ale letos zakázané.

Závodní piloti s nově zbarveným vozem (foto: Sahara Force India)

Velkým krokem vpřed je také přechod na vývoj v moderním aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu, kde se používají 60% modely monopostů. Force India doposud testovala pouze s 50% modely ve starším tunelu v Brackley ve Velké Británii.

"Doufáme, že s tímto novým a důležitým nástrojem, který máme k dispozici, se vůz pro rok 2015 prokáže skutečně hodný soutěžení s velkými kluky v F1, až začneme evropskou část sezóny. Máme štěstí, že máme dva výjimečné jezdce, které ho snad nasměřují do přední části roštu, a snad během letošního roku získají několik pódií," dodává Mallya.

Srovnání loňského a letošního zbarvení (foto: Sahara Force India)

Technické specifikace vozu VJM08- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken se zylonovými bezpečnostními výztuhami- přední zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství- zadní zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, hydro-mechanické pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství

- kola: Motegi Racing kovaná kola dle specifikace týmu Sahara Force India- dodavatel pohonné jednotky: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V6 Turbo 1,6litru- ERS: Mercedes AMG High Performance Powertraings- převodové ústrojí: Mercedes AMG F1 osmirychlostní, poloautomatické bezprodlevové řazení- paliva a maziva: Petronas- pneumatiky: Pirelli- brzdový systém: AP Racing- brzdový materiál: Carbon Industrie- tlumiče: Koni

Klíčové osobnosti pro rok 2015- šéf týmu a generální ředitel: Dr. Vijay Mallya- předseda a spolumajitel: Subrata Roy Sahara- akcionář: rodina Mol

- zástupce šéfa týmu: Robert Fernley- provozní ředitel: Otmar Szafnauer- technický ředitel: Andrew Green- sportovní ředitel: Andy Stevenson- výrobní ředitel: Bob Halliwell- ředitel aerodynamiky: Simons Phillips- hlavní konstruktéři: Akio Haga, Ian Hall- hlavní inženýr: Tom McCullough- vedoucí závodního týmu: Mark Gray- ředitel komerce: Stephen Curnow- vedoucí komunikace: Will Hings

Snímky najdete pod článkem, foto ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

Stalo se