Stáj Force India dnes v Mexiku odhalila na loňském voze VJM07, ovšem s novým nosem, zbarvení, se kterým bude nastupovat v sezóně 2015.
Při úvodních proslovech Vijay Mallya připomněl loňskou úspěšnou sezónu: "Force India byla ještě 4 závody před koncem před McLarenem a málem jej porazila, sváděla vyrovnaný souboj se silnějšími soupeři. Vůz pro rok 2015 je vylepšením toho, co jsme se naučili v roce 2014."
Po krátkém rozhovoru s moderátorkou pak závodní piloti Sergio Pérez a Nico Hülkenberg odhalili monopost, který se do té doby nacházel pod černou plachtou. Na loňském šasi s nosem upraveným pro sezónu 2015 přibylo více stříbrné barvy. Přední zavěšení je typu push-rod, vzadu pull-rod jako u předchozího vozu.
Hlavními rozdíly u nového vozu, který bude představen až v Barceloně před druhými předsezónními testy, bude vykrojení bočnic, nové vstupní chladicí otvory a přepracované zadní zavěšení s hydromechanickým systémem, který má nahradit torzní pružiny. Propojení s předním zavěšením (tzv. FRIC) je ale letos zakázané.
Závodní piloti s nově zbarveným vozem (foto: Sahara Force India)
Velkým krokem vpřed je také přechod na vývoj v moderním aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu, kde se používají 60% modely monopostů. Force India doposud testovala pouze s 50% modely ve starším tunelu v Brackley ve Velké Británii.
"Doufáme, že s tímto novým a důležitým nástrojem, který máme k dispozici, se vůz pro rok 2015 prokáže skutečně hodný soutěžení s velkými kluky v F1, až začneme evropskou část sezóny. Máme štěstí, že máme dva výjimečné jezdce, které ho snad nasměřují do přední části roštu, a snad během letošního roku získají několik pódií," dodává Mallya.
Srovnání loňského a letošního zbarvení (foto: Sahara Force India)
Technické specifikace vozu VJM08- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken se zylonovými bezpečnostními výztuhami- přední zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství- zadní zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, hydro-mechanické pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství
- kola: Motegi Racing kovaná kola dle specifikace týmu Sahara Force India- dodavatel pohonné jednotky: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V6 Turbo 1,6litru- ERS: Mercedes AMG High Performance Powertraings- převodové ústrojí: Mercedes AMG F1 osmirychlostní, poloautomatické bezprodlevové řazení- paliva a maziva: Petronas- pneumatiky: Pirelli- brzdový systém: AP Racing- brzdový materiál: Carbon Industrie- tlumiče: Koni
Klíčové osobnosti pro rok 2015- šéf týmu a generální ředitel: Dr. Vijay Mallya- předseda a spolumajitel: Subrata Roy Sahara- akcionář: rodina Mol
- zástupce šéfa týmu: Robert Fernley- provozní ředitel: Otmar Szafnauer- technický ředitel: Andrew Green- sportovní ředitel: Andy Stevenson- výrobní ředitel: Bob Halliwell- ředitel aerodynamiky: Simons Phillips- hlavní konstruktéři: Akio Haga, Ian Hall- hlavní inženýr: Tom McCullough- vedoucí závodního týmu: Mark Gray- ředitel komerce: Stephen Curnow- vedoucí komunikace: Will Hings
Snímky najdete pod článkem, foto ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.