Technický ředitel Force Indie vysvětluje, proč svůj nový vůz VJM08 nasadí až do druhého kola předsezónních testů, které začnou 19. února v Barceloně.
Do chladnějšího prostředí v Jerezu Pirelli nedoveze ty pneumatiky, na kterých se bude v sezóně závodit, což přispělo k rozhodnutí indické stáje odložit debut nového monopostu, jehož vývoj probíhá letos v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kam byl přesunut z Velké Británie.
"Bylo by to mnohem těžší rozhodnutí, kdyby v Jerezu byly řádné závodní pneumatiky pro rok 2015. Ale protože tomu tak nebude, půjde spíše o základní ověřovací (tzv. shakedown) test," popisuje technický ředitel pro Autosport.
Čas pro vývoj navíc je pro ně důležitější: "Existuje argument, že je lepší ty tři týdny využít pro posun auta ve vývoji, a až pak vyrazit v Barceloně. Má to své výhody a nevýhody, ale není to tak jasné, jako minule [v roce 2014], kdy jste museli k prvním testu s novou pohonnou jednotkou a novým šasi, abyste zkrátka s vozem ujeli co největší vzdálenost. Letos to není tak kritické."
Force India bude pokračovat s motory Mercedes a loňské porodní bolesti při nástupu zcela nových hybridních pohonných jednotek by se již neměly opakovat. Tým také potřebuje napravit svou vývojovou chybu v aerodynamice.
Force India dnes v Mexiku chystá prezentaci nového zbarvení, ovšem pouze se starýmvozem VJM07 - ten nový ukáže až v Barceloně (foto: Sahara Force India)
"Znamená to, že věci, které jsme testovali a naučili se při posledních závodech a testu [v Abú Zabí], se na auto dostanou vlastně už na začátku roku, spíše než aby nám ujel vlak a skončili jako vylepšení [určená pro hotové auto].
Nebo ani ne jako vylepšení, protože když nemáte volnost pro konstrukci těchto dílů, dostanete se do kouta a nikdy se na auto nemusí dostat. Čím později s ním přijdete, tím lépe. V posledních týdnech jsme se toho hodně naučili, což vás vede k závěru, že byste se měli pozdržet," vysvětluje Green.
Force India dnes v 16 hod (našeho času) v Mexiku představí nové zbarvení a sponzory. Mezi ně bude patřit místní výrobce tequily Jose Cuervo, jenž v minulých letech podporoval Sauber. Závodit za ní budou i nadále Nico Hülkenberg a Sergio Pérez.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.