McLaren má momentálně pod smlouvou dva velmi talentované mladíky. Letošním záložním jezdcem je Kevin Magnussen, tomu se ale na záda tlačí Stoffel Vandoorne.
McLaren letos nastoupí s dvojicí jezdců Jenson Button a Fernando Alonso - což je nejstraší dvojice v F1. Pak má stáj z Wokingu ještě Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorne, dva mladé a vysoce talentované piloty. Oba závodní jezdci v F1 také nebudou navždy, a tak mladíci cítí šanci.
V roce 2013 měl navrch Magnussen, když se díky vítězstvím ve Formuli Renault 3,5l dostal do McLarenu jako závodní jezdec. Vandoorne přestoupil do GP2. V roce 2015 by situace mohla vypadat trošku jinak. Zatímco Magnussen se jako třetí jezdec moc (jestli vůbec) nesveze, Stoffel Vandoorne bude mít šanci v GP2 prokázat svoje schopnosti.
Belgičan je úřadujícím vice-mistrem GP2 a před novou sezonou je považován za hlavního favorita na titul: "Pro mě se nic nemění, naopak Magnussen musel udělat krok zpět, když se stal třetím jezdcem," řekl 22 letý jezdec pro L'Avenir.
"Možná, že je to šance pro mě. Každý ví, že lidé rychle zapomínají, když rok nejezdíte. Je docela těžké se vrátit. Kdybych vyhrál GP2, tak by byla výhoda na mé straně." Jenže i Vandoorne ví, že titul v GP2 není garancí místa závodního pilota v F1, jak se v miných letech hned několikrát ukázalo.
Stoffel se svezl s McLarenem na testech už vloni (foto: McLaren).
"Věřím si, ale je těžké něco ohledně roku 2016 předvídat. F1 je komplikovaný svět. GP2 není garancí, ale klíčem. V mé hlavě mám zcela jasně F1. Chci dosáhnout víc, než jen stát se třetím pilotem. Honda snad bude dodávat motory i dalším týmům, což by mohlo být řešení, kdyby Button i Alonso zůstali."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.