McLaren má momentálně pod smlouvou dva velmi talentované mladíky. Letošním záložním jezdcem je Kevin Magnussen, tomu se ale na záda tlačí Stoffel Vandoorne.
McLaren letos nastoupí s dvojicí jezdců Jenson Button a Fernando Alonso - což je nejstraší dvojice v F1. Pak má stáj z Wokingu ještě Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorne, dva mladé a vysoce talentované piloty. Oba závodní jezdci v F1 také nebudou navždy, a tak mladíci cítí šanci.
V roce 2013 měl navrch Magnussen, když se díky vítězstvím ve Formuli Renault 3,5l dostal do McLarenu jako závodní jezdec. Vandoorne přestoupil do GP2. V roce 2015 by situace mohla vypadat trošku jinak. Zatímco Magnussen se jako třetí jezdec moc (jestli vůbec) nesveze, Stoffel Vandoorne bude mít šanci v GP2 prokázat svoje schopnosti.
Belgičan je úřadujícím vice-mistrem GP2 a před novou sezonou je považován za hlavního favorita na titul: "Pro mě se nic nemění, naopak Magnussen musel udělat krok zpět, když se stal třetím jezdcem," řekl 22 letý jezdec pro L'Avenir.
"Možná, že je to šance pro mě. Každý ví, že lidé rychle zapomínají, když rok nejezdíte. Je docela těžké se vrátit. Kdybych vyhrál GP2, tak by byla výhoda na mé straně." Jenže i Vandoorne ví, že titul v GP2 není garancí místa závodního pilota v F1, jak se v miných letech hned několikrát ukázalo.
Stoffel se svezl s McLarenem na testech už vloni (foto: McLaren).
"Věřím si, ale je těžké něco ohledně roku 2016 předvídat. F1 je komplikovaný svět. GP2 není garancí, ale klíčem. V mé hlavě mám zcela jasně F1. Chci dosáhnout víc, než jen stát se třetím pilotem. Honda snad bude dodávat motory i dalším týmům, což by mohlo být řešení, kdyby Button i Alonso zůstali."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.